کد خبر: ۲۲۹۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 14 May 2016


کارشناس بهداشت و سلامت آموزش و پرورش ناحیه یک کرج از اجرا شدن طرح فلوراید دندان در مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه این ناحیه خبر داد.

محبوبه نیک دوست روز شنبه در گفت و گو با ایرنا هدف از اجرای این طرح را پیشگیری از پوسیدگی دندان ، بهبود حساسیت های دندانی و انتقال پیام های آموزشی ویژه بهداشت و دهان به دانش آموزان و والدین در مدارس ابتدایی ذکر کرد.

وی اظهار کرد: این طرح در دو مرحله در نیمه اول و دوم سال تحصیلی 95-94 با مشارکت کارشناسان بهداشت در مدارس ابتدایی پسرانه و دخترانه اجرا شد.

وی با اشاره به آموزش های داده شده به معلمان و والدین در زمینه مسائل بهداشتی در خصوص بهداشت دهان و دندان خاطر نشان شد: مربیان بهداشت مدارس در بین دانش آموزان نیز برشورهای آموزشی و روش صحیح مسواک زدن را در قالب شعر و نقاشی آموزش دادند.

وی برگزاری مسابقه سلامت با موضوع دهان و ندان ، چگونه مسواک بزنیم، خوراکی های مضر برای دندان ، دندان سالم چیست و راههای مراقبت از دندان را از دیگر برنامه های اجرا شده در قالب طرح فلوراید دندان در مدارس این ناحیه ذکر کرد.

نیک دوست گفت: در این طرح دو مرحله ای 44 هزار دانش آموز ابتدایی ناحیه یک کرج تحت پوشش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: مربیان بهداشت و مجریان طرح فلوراید دندان در مدارس ابتدایی مهمترین مشکل بهداشت و دهان دانش آموزان را در بخش پوسیدگی دندان اعلام کرده اند.

ناحیه یک کرج 53 هزار دانش آموز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار