کد خبر: ۲۲۹۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 14 May 2016


مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی البرزگفت: این استان 3.2 درصد سهم صادرات محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

حبیب الله لواء روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: استان البرز به رغم اینکه کوچکترین استان کشور از لحاظ مساحت است اما ظرفیت های مناسبی در حوزه تولید و سردخانه ای دارد که پتانسیل صادرات در این استان را افزایش داده است.

وی اظهار داشت: البرز دارای ظرفیت 130 هزار تنی سردخانه ای است به طوریکه در سال گذشته با سهم 3.2 درصدی صادرات کشور توانست بیش از پنج هزار و710 دستگاه کانتینر یخچال دار به وزن 168 هزار تن انواع میوه و صیفی را به کشورهای حاشیه خلیج فارس ارسال کند.

وی همچنین به صادرات محصولات دامی نیز اشاره کرد و گفت: البرز با تولید 11 درصد تخم مرغ کشور به میزان 95 هزار تن در سال توانسته در سال گذشته 6 هزارو 120 هزار تن تخم مرغ را به کشورهای همسایه صادر کند.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت 165 هزار قطعه پولت تخم گذار، 8 هزارو 850 راس گوسفند، 32 راس تلیسه گاو شیری، هفت تن شاه میگو، یک هزارو 200 تن قارچ خوراکی و تعداد زیادی گل های شاخه بریده و ماهیان زینتی صادر شده است.

***ارزآوری 175 میلیون دلاری صادرات کشاورزی برای کشور

لواء با اشاره به اینکه 20 صادر کننده عمده در استان البرز فعال هستند، افزود: ارزآوری این میزان صادرات برای کشور 175 میلیون دلار است.

وی به ایجاد مسیرهای جدید صادراتی در کشور اشاره کرد و بیان داشت: این مسیر جدید در مسیر دریای خزر به وجود آمده که فضای خوبی را برای صادرات ایجاد کرده و پیش بینی می شود میزان صادرات در سال جاری افزایش خوبی داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات صادرات محصولات کشاورزی، گفت: بزرگترین مشکلات در این حوزه، حمل و نقل محصولات و هزینه های گمرکی و تعرفه های وارداتی کشورهای مقصد است که بایستی تعدیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار