کد خبر: ۲۲۹۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹ 13 May 2016


در حالی که بانک‌های اروپاپی گفته‌اند از اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره از سرگیری مبادله با ایران متقاعد نشده‌اند، نمایندگان کنگره جان کری را هدف حملات لفظی تند قرار داده‌اند.

در حالی که بانک‌های اروپاپی گفته‌اند از اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره از سرگیری مبادله با ایران متقاعد نشده‌اند، نمایندگان کنگره جان کری را هدف حملات لفظی تند قرار داده‌اند.

به گزارش فارس، پس از آنکه بانک‌های اروپایی بعد از دیدار با جان کری، وزیر خارجه آمریکا در لندن اعلام کردند که اظهارات او نتوانسته آنها را برای از سرگیری مبادله با ایران متقاعد کند، منتقدان آمریکایی «برجام» در همین باره به کری حمله کرده و او را بابت آنچه به ادعای آنها بازارگرمی برای رونق بخشیدن به تجارت ایران است مورد حمله قرار داده‌اند.

کری، پنجشنبه با مدیران ارشد هشت بانک بزرگ اروپایی در لندن، پایتخت انگلیس دیدار کرد. وی گفت: «بانک‌ها، تا آنجا که احتیاطات لازم را به کار می‌بندند و می‌دانند که با چه کسی مبادله می‌کنند با معیارهای (قانونی) نامناسب و غیرمشخص روبه رو نخواهند شد.»

بانک‌های اروپایی بعد از این اظهارات جان کری، در بیانیه‌هایی جداگانه اعلام کردند که با توجه به پابرجا بودن روال نامشخص آمریکا در برخورد با بانک‌ها، رویه‌های قبلی در تعامل با ایران را ادامه داده و از پذیرش مشتری‌های ایرانی اجتناب خواهند کرد.

علی‌رغم این، قانونگذاران هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا، از جان کری انتقاد کرده‌اند.

اد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان روز پنحشنبه گفت: «بانک‌های بین‌المللی نمی‌خواهند ناخواسته پول روانه برنامه موشک‌های بالیستیک ایران بکنند.»

به نوشته روزنامه واشنگتن‌تایمز، نمایندگان دموکرات هم تلاش‌های جان کری را منحرف خوانده‌اند.

براد شرمن، نماینده دموکرات کالیفرنیا گفت: «ما باید بین حمایت از توافق ایران و حمایت از ایران، تفاوت قائل شویم. چیزی که ما باید درباره آن صحبت کنیم، مطالبه پایبندی کامل به برجام است و ما نباید به ایرانی‌ها چیزی بیشتر از آنچه برای آن چانه‌زنی کردند، اعطا کنیم.»

«الیزابت روزنبرگ»، از اعضای ارشد اندیشکده مرکز امنیت جدید آمریکا هم در خلال نشستی روز پنجشنبه در کنگره مدعی شد مشکلات بانکی از اقدامات ایران ناشی شده و آمریکا نباید برای حل آنها پیشقدم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار