کد خبر: ۲۲۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ 12 May 2016


معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش آماده صدور مجوز به منظور تأسیس مدارس فوتبال از مقطع تحصیلی ابتدایی تا متوسطه دوم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مهرزاد حمیدی ظهر امروز در نخستین همایش مربیان فوتبال پایه کشور که با حضور 700 مربی در سالن شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت‌ها تربیت و پرورش ورزشکاران از دوران کودکی است.

وی ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ورزش را در بین نوجوانان و جوانان مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: برای اینکه بتوانیم در این مهم موفق عمل کنیم باید فرهنگ ورزش را از دوران کودکی در بین فرزندان خود جاری کرده و آنان را با فعالیت‌های ورزشی مأنوس کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آمادگی داریم تا مجوزهای لازم برای تأسیس مدارس فوتبال از مقطع تحصیلی ابتدایی تا متوسطه دوم را صادر کنیم افزود: در این راستا سرمایه‌گذاران می‌توانند برای دریافت مجوز به وزارت آموزش و پرورش مراجعه کنند.

حمیدی در ادامه سخنان خود از فعال بودن 13 هزار کانون ورزشی دانش‌آموزی در کشور خبر داد و گفت: این کانون‌های ورزشی در دو بخش درون و برون مدرسه ای در کشور فعال هستند.

وی ادامه داد: در مدارس فوتبال باید علاوه بر آموزش سواد فوتبال باید معرفت،‌ اخلاق و اعتماد به نفس را نیز به افراد ارائه دهیم و به آنان حس مسؤولیت پذیری را به طرز صحیح آموزش دهیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ورزشکاران در جامعه مورد توجه مردم هستند افزود: رعایت اخلاق از مهمترین خصایصی است که ورزشکاران باید آن را مورد توجه ویژه قرار دهند.

حمیدی با اشاره به اینکه رشته فوتبال علاقمندان بسیاری را دارد،‌ گفت: فوتبال را باید از6 سالگی آغاز کرد و مهارت‌های لازم را در این سن باید آموخت.

گفتنی است همایش مربیان فوتبال پایه کشور تا عصر امروز پنجشنبه در کرج ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار