کد خبر: ۲۲۸۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴ 12 May 2016


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز از پر شدن ظرفیت سدهای البرز در صورت تداوم بارندگی‌ها طی روزهای آینده خبر داد.

هیربد معصومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: خوشبختانه در زمستان سال 94 و بهار سال 95 شاهد بارش‌های خوب باران و برف بودیم و همین امر موجب شد که بخش مهمی از ذخایر زیرزمینی و همچنین ظرفیت‌ سدهای طالقان و کرج پر شود.

وی افزود: بر اساس آخرین گزارش‌های رسیده از مراجع صلاحیت‌دار، اکثر ظرفیت سد طالقان و سد کرج پر شده و در صورتی که طی روزهای آینده بارندگی‌ها تداوم داشته باشد، احتمال سرریز شدن آب از این سدها وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی احتمال طغیان رودخانه‌ها و جاری‌ شدن سیلاب نیز وجود دارد و دستگاه‌های زیر مجموعه ستاد مدیریت بحران باید آمادگی مقابله با هرگونه حادثه و بلایای طبیعی را داشته باشند.

معصومی گفت: طی دستوری که به ستاد مدیریت بحران و از سوی این ستاد به دستگاه‌های زیر مجموعه ابلاغ شده است، دستگاه‌های عضو باید آمادگی کامل را داشته و در آماده‌باش باشند.

وی افزود: هلال احمر و اورژانس البرز هم اکنون در آماده‌باش کامل هستند و باید به صورتی برنامه‌ریزی و اقدام شود که حادثه تلخ سیل در روستای سیجان تکرار نگردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز بیان داشت: همچنین از دستگاه‌های مرتبط خواسته شده تا تمهیدات لازم برای شرایط سرریز شدن آب سدهای طالقان و کرج را پیش‌بینی کنند تا در صورت وقوع هرگونه حادثه‌ای، خسارتی به مردم وارد نگردد.

معصومی در پایان اظهار داشت: عملکرد دستگاه‌های فوق به طور مرتب از سوی استانداری البرز رصد شده و در صورت مشاهده نواقص، بلافاصله برای رفع مشکلات وارد عمل خواهیم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار