شهردار کرج:
ترکاشوند ادامه داد: مطالعات کامل و جامع در خصوص اجرای طرح BRT در دو نقطه حصارک و فردیس انجام شده است. همچنین بررسی تاثیرات اجتماعی و اقتصادی راه‌اندازی خطوط توسط بخش‌های ذیربط از جمله معاونت حمل و نقل در حال انجام است.
کد خبر: ۲۲۸۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰ 12 May 2016
شهردار کرج راه‌اندازی خطوط تندروی شهری در کرج تا تکمیل قطار شهری را یک اولویت جدی و پیش نیاز اساسی برای ایران کوچک ارزیابی کرد.
علی ترکاشوند ادامه داد: اجرای خطوط BRT در کرج با توجه به محدودیت‌های موجود در راه‌اندازی مترو، مسکنی قوی برای التیام دردها و عوارض ناشی از ترافیک و مشکلات ناشی از آن برای شهر خواهد بود.
وی با بیان اینکه ترافیک به یک بیماری واگیردار در شهر تبدیل شده و این بیماری مدام رو به پیشرفت و وخامت است، اجرای طرح‌هایی که به توسعه حمل و نقل عمومی و تشویق شهروندان به بهره‌گیری از این امکانات می‌انجامد را تا اندازه‌ای موجب التیام دردهای شهر در این حوزه ارزیابی و اضافه کرد: راه‌اندازی خطوط (BRT) می‌تواند کمک بسیار زیادی به ارتقای حوزه حمل و نقل درون شهری کرده و بخشی از امکانات مورد نیاز برای جابه‌جایی سریع‌تر شهروندان را فراهم کند.
ترکاشوند، اهمیت این امر را موجب موافقت شورای اسلامی شهر برای تخصیص اعتبار مورد نیاز به اجرای خطوط BRT عنوان کرد و گفت: به منظور راه‌اندازی خطوط لازم برای این نوع اتوبوس‌ها حدود 35 میلیارد تومان اعتبار در شورای اسلامی شهر کرج پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون در مرحله خرید تجهیزات مورد نیاز برای اجرای طرح از جمله اتوبوس‌ها قرار داریم، گفت: معابری که قابلیت تردد اتوبوس‌های ویژه طرح در آن وجود دارد شناسایی شده و مقدمات راه‌اندازی خطوط مذکور در شهر در حال تهیه و تکمیل است که امیدواریم این مقدمات در سال‌جاری به طور کامل فراهم شود.
ترکاشوند ادامه داد: مطالعات کامل و جامع در خصوص اجرای طرح BRT در دو نقطه حصارک و فردیس انجام شده است. همچنین بررسی تاثیرات اجتماعی و اقتصادی راه‌اندازی خطوط توسط بخش‌های ذیربط از جمله معاونت حمل و نقل در حال انجام است.
وی با بیان اینکه در کنار فعالیت‌های مذکور، ساز و کار برگزاری مناقصه راه‌اندازی این سیستم مدرن حمل و نقل شهری نیز مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته تا در این بخش با مشکلی مواجه نباشیم، به دیگر تدابیر در نظر گرفته شده برای اجرای طرح اشاره کرد.
این مسؤول بیان داشت: مقرر شده است تمامی خطوط متعلق به این سیستم و ناوگان اتوبوسی آن به سیستم‌های حمل و نقل هوشمند (ITS) مجهز شوند.
ترکاشوند در تشریح سیستم (ITS) گفت: با استفاده از این سیستم، موقعیت اتوبوس‌ها در خطوط تشخیص داده شده و تعیین زمان انتظار مسافر در ایستگاه‌ها به راحتی ممکن خواهد بود. این امر همچنین امکان نظارت بیشتر بر عملکرد رانندگان و سیستم را میسر می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار