کد خبر: ۲۲۸۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 11 May 2016


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز از ایجاد سه هزار و 700 فرصت شغلی برای نیازمندان در این استان خبرداد.

علی سالارکیا روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در بین دستگاه های متولی اشتغال در استان ، کمیته امداد با پیشتازی در ایجاد فرصت های شغلی برای نیازمندان با دو روش ارائه تسهیلات خود اشتغالی، مشاغل خانگی و کاریابی در جهت هدایت مددجویان به سمت خودکفایی و توانمندی اقتصادی با سرعت و جدیت تلاش می کند.

وی ادامه داد: این نیازمندان با اعتباری بالغ بر 240 میلیارد ریال در قالب اعطای تسهیلات اشتغال به 2 هزارو 250 نفر توسط بانک های عامل و منابع داخلی امداد و یک هزار و 450 نفر از طریق کاریابی و معرفی به کارخانه ها، صاحب شغل شده اند .

سالارکیا به طرح‌های اشتغالزایی ویژه مددجویان اشاره کرد و گفت : توانمندسازی خانواده های تحت حمایت از طریق مشاوره شغلی ، ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و کسب و کار، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی انجام می‌شود و هر ساله تعدادی از مددجویان با این شرایط صاحب شغل می‌شوند.

وی یادآور شد : مشاغل ایجاد شده بر اساس استعداد و توانایی‌های فردی مجریان طرح‌های اشتغال با ارایه‌ آموزش های فنی و تخصصی و مهارت‌آموزی مددجویان بوده و نقش بسزایی در توانمندسازی و خودکفایی افراد دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان البرز بیان کرد: سقف تسهیلات پرداختی این نهاد در بخش مشاغل خانگی با در نظر گرفتن نوع شغل ، بین 50 تا 80 میلیون ریال و در مشاغل کارآفرین 250 تا 300 میلیون ریال می باشد و عمدتا در زمینه های دامپروری ، کشاورزی ، صنایع دستی و خدماتی به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان غیر تحت حمایت اعطا شده است.

سالارکیا گفت: کمیته امداد به منظور ایجاد انگیزه برای کارفرمایان و دفاترکاریابی و فراهم سازی زمینه اشتغال مددجویان مورد حمایت ، بسته های تشویقی در نظر گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس این بسته ها کمیته امداد در سال اول تمام هزینه حق بیمه سهم کارفرما به سازمان تامین اجتماعی و در سال دوم نیمی از حق بیمه را برابر حداقل حقوق و دستمزد تعیین شده از سوی وزارت تعاون ، کار و امور اجتماعی ، پرداخت می کند .

وی از برگزاری کلاس ها وکارگاه های آموزشی ویژه مددجویان مستعد کار خبر داد و افزود: دانش فنی و مهارت های حرفه ای کلید اصلی موفقیت درفعالیت های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی به شمار می رود.

مدیر کل کمیته امداد استان البرز گفت : این اداره کل آموزش های فنی و حرفه ای را دراولویت برنامه توانمند سازی قرار داده است که جامعه هدف قادر باشند با تسلط کامل به انجام فعالیت در رشته های شغلی مورد علاقه خود بپردازند .

وی تاکید کرد : با توجه به محوری بودن نقش توانمندی خانواده های محروم وکم بضاعت به عنوان گامی برای جهش این عزیزان در میدان اقتصادی ، آموزش های فنی وحرفه ای به صورت کوتاه مدت ، بلند مدت با جدیت در حال انجام است .

سالارکیا گفت : آموزش های فنی و حرفه ای به دانش آموزانی که در حال گذراندن دوران تحصیلی در مقطع دبیرستان بوده و علاقه مند به یادگیری فن و یا حرفه با توجه به علایق و استعداد و نیاز بازار کار می باشند از سوی این نهاد و به صورت کاملا رایگان ارائه می شود .

وی از اجرای بیمه طرح های خودکفایی و اشتغال مددجویان خبر داد و اظهار کرد : به منظور پایداری طرح های اشتغالزایی مددجویی این نهاد اقدام به ارائه خدمات بیمه ای به طرح های اشتغال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد می کند .

این مسئول با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و شرکت شهرک های صنعتی استان البرز در جهت تسریع و تسهیل در امر اشتغال خودکفایی نیازمندان البرزی گفت :این تفاهم نامه با حضور مدیرعامل ومعاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی البرز و مسوولان کمیته امداد البرز در محل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز به امضای طرفین رسید .

وی با تاکید بر لزوم بهره برداری حداکثری از این فرصت مناسب در جهت اشتغالزایی مددجویان تحت حمایت ، افزود: معرفی بسته های تشویقی پیش بینی شده جهت جذب نیروی کار واجد شرایط اشتغال به همراه آموزش های مهارتی کارجویان معرفی شده بر اساس اعلام مهارت های مورد نیاز بنگاه های اقتصادی از اهم موضوعات این تفاهم نامه است .

سالارکیا یادآور شد : در این بین اعطای تسهیلات بابت استقرار واحدهای خدماتی تولیدی مددجویان واجد شرایط برای راه اندازی کسب و کار در شهرکها و نواحی صنعتی نیز اجرایی می شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار