کد خبر: ۲۲۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹ 11 May 2016


آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی از علما و فضلای حوزه علمیه قم گفت: حوزه های علمیه باید درتمام ابعاد پاسخگوی سئوالات فقهی مردم در بخش های مختلف باشند.

به گزارش ایرنا، فاضل لنکرانی که روز چهارشنبه در آئین عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه امام جعفرصادق (ع) شهرستان ساوجبلاغ حضور یافته بود، با بیان اینکه طلبه باید 2 کار مهم انجام دهد، تا به جایی برسد که جز خدا را نبیند و سرباز امام زمان(عج) باشد، افزود: اول اینکه طلبه باید تمام عمر به سمت کسب علم برود، البته این کار مستلزم تلاش بسیار است وهمواره علم را به عنوان گمشده تلقی کرده و به دنبال کسب علم باشد.

وی خاطرنشان کرد: کار مهم دیگر این است که تقوا داشته و مروج اسلام باشد، طلبه باید زینت اسلام بوده و تقوا پیشه کند.

فاضل لنکرانی افزود: در مسائل پزشکی، اجتماعی و امنیتی و دیگر مسائل، سئوال های فقهی زیادی وجود دارد که فقط باید حوزه علمیه پاسخگو باشد.

وی تصریح کرد: آنچه که باید به عنوان اساس طلبگی مد نظر قرار دهید، تقوا وعلم، عزت ، دین و شرافت است.

آیت الله فاضل لنکرانی تاکید کرد: از این پس اخلاق و رفتار شما باید به گونه‌ای باشد که مردم به دین دعوت شوند.

فاضل لنکرانی خطاب به طلاب گفت: اکنون که به این مقام رسیده اید، قدر آن را بدانید و از خداوند متعال عاقبت به خیری را درخواست کنید و دعایتان این باشد که عمامه برای شما مبارک بوده ودعا کنید که خداوند شما را از ترویج دهندگان اسلام عزیز قرار دهد تا حق این لباس رابه خوبی ادا کنید.

وی افزود: طلاب حوزه علمیه بیش از همه باید در تمام امور زندگی خود تقوا را در اولویت قرار داده و ارتباط خود را با مردم و جوانان بیشتر کنند تا بتوانند پاسخگوی شبهات دینی مردم باشند.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: شهدای روحانیت گواه آن هستند که روحانیت در عرصه‌های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش‌ تعیین‌کننده‌ای دارد.

امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ نیز در این آیین با بیان اینکه وجود حوزه علمیه مایه خیر وبرکت آن منطقه است، گفت: امروز تعداد 40 نفر از طلاب پس از گذراندن دوره های تخصصی ، لباس روحانیت را بر تن کردند.

وی افزود: در زمان حاضر طلاب در همه مقاطع از سطح یک تا 10 در حوزه علمیه شهرستان ساوجبلاغ تحصیل می کنند که سالانه تعدادی از این عزیزان پس از گذراندن دروس ویژه حوزه علمیه، ملبس می شوند.

وی با اشاره به اینکه لباس روحانیت نشان دهنده سربازی امام زمان (عج) است اظهار داشت: این لباس دژی برای محفوظ نگه داشتن می باشد و آنچه که طلبه‌ ها باید مد نظر قرار دهند، نزدیک بودن به امامت زمان(عج) و ولی‌فقیه است و همیشه باید پیوندشان را با امامت محکم کنند.

وی همچنین از علاقمندان به کسب علم در حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) خواست تا در صورت تمایل با ثبت نام سراسری یا مراجعه حضوری در حوزه علمیه استان وشهرستان اقدام به علم آموزی و طلبگی نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار