کد خبر: ۲۲۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 11 May 2016


معاون توسعه کاربرد و خدمات فضایی سازمان فضایی ایران گفت: توسعه فناوری ماهواره‌های بومی از جمله برنامه‌های در دستور کار سازمان است که با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، نشست تخصصی مدیران ارشد سازمان فضایی ایران ظهر امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به میزبانی مرکز فضایی البرز برگزار شد.

در بخشی از این جلسه محمدهمایون صدر طی سخنانی اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه کشور احداث و راه‌اندازی تعدادی سامانه فضایی پیش‌بینی شده و دولت مقرر کرده است که اعتبارات و زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی این سامانه‌ها را فراهم کند.

وی افزود: راه‌اندازی سامانه پایش آتش، استخراج پارامترهای فیزیکی و سامانه پهنه‌بندی مدل‌سازی خشکسالی، سامانه کنترل ریزگردها، سامانه هشدار طوفان و بلایای جوی از جمله طرح‌های پیش‌بینی شده در چارچوب برنامه توسعه ششم است.

معاون توسعه کاربرد و خدمات فضایی سازمان فضایی ایران تصریح کرد: توسعه فناوری ماهواره‌های بومی نیز از جمله دیگر برنامه‌های در دستور کار این سازمان است که با جدیت پیگیری می‌شود.

صدر دستیابی به این فناوری را برای مدیران به ویژه در حوزه تصمیم‌گیری بسیار ضروری دانست و گفت: بخش مهمی از پایش‌های انجام شده در حوزه مسائل هواشناسی و جوی و تغییرات آب و هوایی بوده است، به عنوان نمونه یکی از کارهایی که انجام شده مربوط به پایش سطح آب دریاچه رضاییه است که از سال 76 به طور مرتب انجام می‌شود.

وی دست‌ِیابی به اهداف پیش‌بینی شده را نیازمند تعامل با جهان و همکاری‌های بین‌المللی توصیف کرد و گفت: در حال حاضر سازمان فضایی ایران همکاری خوبی با سازمان ملل و سازمان اقیانویسه دارد.

معاون توسعه کاربرد و خدمات فضایی سازمان فضایی ایران افزود: در این راستا همکاری نزدیکی در حوزه بررسی و پیش‌بینی بلایای طبیعی با این سازمان‌های بین‌المللی داریم.

صدر اظهار داشت: در آبان ماه سال جاری نیز همایش بین‌المللی پایش خشکسالی و ریزگردها به میزبانی کشورمان برگزار می‌شود که برگزاری این همایش می‌تواند به نزدیکی و تعامل بیشتر سازمان فضایی ایران، دانشمندان و متخصصان بومی با مراکز علمی جهان منجر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار