کد خبر: ۲۲۸۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶ 11 May 2016


نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: مهم‌ترین ویژگی پاسداران آگاهی نسبت به انقلاب و ارزش‌های کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی ظهر امروز در مراسم روز پاسدار و با حضور در جمعی از پاسداران سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز اظهار داشت: پاسداران هم اکنون در اوج انقلابی بودن خود قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین ویژگی پاسداران آگاهی آنان نسبت به انقلاب و ارزش‌های کشور است، توضیح داد: پاسداری یک معرفت و فرهنگ در مکتب حسینی است.

حسینی همدانی، بالا بودن علم و بصیرت را از لوازم تابع بودن و شیعه بودن پاسدار عنوان کرد و افزود: وقتی ملت و کشور ما امروزه مورد طمع مستکبران جهان است پاسداران آن هم مورد طمع آنها هستند لذا پاسداران ما باید محکم در مقابل زیاده خواهی‌ها و تبلیغات دشمنان بایستند.

وی تصریح کرد: پاسداران انقلاب هم اکنون در اوج انقلابی بودن خود قرار دارند و نفوذ دشمنان را به خوبی می‌شناسند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با توجه اشاره به وظایف پاسداران گفت: گذشته از ‌توانمندی‌های نظامی و تسلیحاتی، ‌پاسداران فقط یک نیروی مسلح نیستند بلکه با تمام قوا در کنار معنویت تمام وظایف خود و فرمان‌های رهبری را با ایمان و عقیده بالا عمل می‌کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان شخصیت امام حسین (ع) اظهار داشت: امام حسین (ع) شخصیتی شجاع و متواضع داشت، روحیه شجاعت، انقلابی بودن و عدم سکوت در مقابل ظلم را می‌توان در امام حسین (ع) یافت.

نماینده ولی فقیه در استان البرز خاطرنشان کرد: وظیفه ما بیدار کردن نسلمان است چرا که شیعه حسینی انقلابی است و نه تنها اهل سازش نیست بلکه سر سفره دشمن نیز نمی‌نشیند.

حسینی همدانی افزود: برخی زمزمه غرب و غرب‌گرایی را دارند و حاضر هستند از تمام ارزش‌ها بگذرند و در ارتباط با کشورهای بیگانه می‌خندند و دست می‌دهند، مسلما این دسته از افراد در مکتب امام حسین (ع) آموزش ندیده‌اند.

وی تأکید کرد: اگر امام حسین (ع) الگوی ما باشد هیچگاه اهل سازش با دشمن نخواهیم بود.

*شهید چمران در مکتب امام حسین (ع) دوره دیده بود

وی از شهید چمران به عنوان یک شخصیت بزرگوار یاد کرد و گفت: زمانی که قله‌های علم را طی می‌کند، بیشتر وقت و زندگی خود را صرف کمک به یتیمان در لبنان می‌کند و این کسی است که در مکتب امام حسین (ع) دوره دیده است.

حسینی همدانی با بیان اینکه وقتی انقلاب مورد طمع دشمن است مسلما پاسداران آن انقلاب نیز هدف قرار گرفته‌اند، ‌گفت: بنا بر بیانات مقام معظم رهبری پاسداری یک فرهنگ و معرفت خاص است و پاسدار یعنی شخصیتی که بیدار و هوشیار است و در زمینه‌های مختلف خود را تقویت کرده است.

* شناخت تهدیدات دشمنان از وظایف اصلی پاسداران است

نماینده ولی فقیه در استان البرز، یکی از مهمترین وظایف پاسداران را شناخت تهدیدات دشمنان عنوان کرد و بیان داشت: سپاه باید انقلابی باشد و انقلابی بماند و پاسداران نیز نیروهایی هستند که باید با ایمان، قصد قربت، توجه به وظایف و تکالیف خود به دستورات فرماندهی کل قوا عمل کنند.

حسینی همدانی گفت: پاسداران موظف هستند در ابعاد علمی، نظامی، شناسایی و ایمان خود را تقویت کنند و در تقویت جسم و بدن نیز کوشا باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار