کد خبر: ۲۲۷۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱ 10 May 2016


معاون علمی سازمان بسیج دانشجویی گفت: کشور ما دارای ظرفیت‌هایی است که با استفاده از آن می‌توانیم از واردات بی‌نیاز شویم اما متاسفانه وجود نهادی مانندی اتاق بازرگانی که رسما متولی واردات شده است مانع استفاده از این ظرفیت‌هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه البرز، محمد فدایی در دهمین جلسه شورای بسیج دانشجویی و روسای دانشگاه‌های استان البرز که شامگاه دوشنبه (20 اردیبهشت)، در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز برگزار شد گفت: موضوع ارتباط بین صنعت و دانشگاه به علت شناخته نشدن است که حل نشده باقی مانده است.

وی در ادامه موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی اکنون در کشور مطرح شده است؛ اگر این موضوع حل نشود باعث کاهش سرعت پیشرفت اقتصاد کشور می شود.

وی با بیان اینکه استقلال یکی از اهداف اقتصاد مقاومتی است تصریح کرد: این موضوع را باید از منظر دینی نگریست.

فدایی یکی دیگر از اهداف اقتصاد مقاومتی را نفی واردات دانست و گفت: کشور ما دارای ظرفیت‌هایی است که با استفاده از آن می توانیم از واردات بی نیاز شویم اما متاسفانه وجود نهادی مانندی اتاق بازرگانی که رسما متولی واردات شده است مانع استفاده از این ظرفیت‌هاست و وزرا به دلیل جلوگیری از واردات به چالش کشیده می‌شوند.

معاون علمی سازمان بسیج دانشجویی با انتقاد از ادامه خام فروشی‌ها در کشور خاطرنشان کرد: ایران از نظر ذخایر نفت رتبه یک و دو نفت را به خود اختصاص داده است اما متاسفانه بنزین وارد می‌شود.

وی افزود: صنایع ایران به نفت بستگی دارد و ما نفت را به ارزش افزوده تبدیل نمی‌کنیم و خام فروشی می‌کنیم.

معاون علمی سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی برای تمام این مشکل‌ها راه حل عملی پیشنهاد می‌دهد، تصریح کرد: اما در حال حاضر برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی موانعی در کشور وجود دارد.

وی افزایش تولید، اقتصاد دانش بنیان و کار جهادی را از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی عنوان و آن را با اقتصاد ریاضتی مقایسه تصریح کرد: مولفه‌های اقتصاد ریاضتی افزایش مالیات، افزایش سن بازنشستگی و کاهش سهم دولت در بودجه‌های عمومی است.

فدایی از اهمیت تدریس دوره های اقتصاد مقاومتی در دانشگاه گفت و اعلام کرد: این موضوع با توجه به نیاز کشور در دانشگاه تدریس شود؛ اداره خود دانشگاه ها نیز باید با الگوی اقتصاد مقاومتی باشد.

وی اضافه کرد: دانشگاه باید به سمت استفاده از کالای داخلی برود و به دولت و شهریه وابسته نباشند تا در نهایت به صنعت گره بخورد.

معاون بسیج دانشجویی کشور در پایان به نقش فعالیت دانشگاهها در زمینه شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی ایران باید مانند صنعت نظامی ما که کسی جرات صحبت کردن درباره آن را ندارد،‌ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار