کد خبر: ۲۲۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱ 10 May 2016


رئیس سازمان هوا و فضای کشور گفت: مشکلات به وجود آمده در حوزه قوانین بین المللی برای پرتاب ماهواره مصباح، در حال پیگیری است.

به گزارش مهر، محسن بهرامی در حاشیه نشست تخصصی مدیران ارشد سازمان فضایی ایران با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مرکز فضایی ماهدشت کرج برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه پیچیدگی هایی در قانون بین المللی برای ماهواره مصباح ایجاد شده که در صدد رفع آن هستیم، اظهار کرد: برای پرتاب این ماهواره زمان دقیقی در دست نیست اما اقدامات لازم در این حوزه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه نقاطی در فضا به نام ایران در نظر گرفته می شود که در صورت عدم استفاده از دست می رود، افزود: چنین وضعیت هایی همیشه نگران کننده محسوب می شود اما تلاش های لازم با توجه به وظایف سازمانی انجام می شود که امید است موفق به استفاده از این نقاط شویم.

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به دستاورد بازدید معاون علمی فناوری رئیس جمهور از مرکز فضایی ماهدشت، تصریح کرد: ورود بخش خصوصی و شرکت های نوپا به این بخش یکی از مهمترین برنامه هایی است که توسط این سازمان دنبال می شود.

معاون وزیر ارتباطات در پایان با تاکید بر اینکه موضوع فضا تنها به بخش ماهواره و پرتاب کننده محدود نمی شود، گفت: حجم زیادی از فعالیت ها به گونه ای است که به صورت غیر مستقیم در این بخش انجام می شود و کارآمدی لازم را داراست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار