مار افعی سمی و کشنده در فسا زنده گیری شد.
کد خبر: ۲۲۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲ 10 May 2016

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:رئیس اداره محیط زیست شهرستان فسا گفت: مار افعی به طول بیش از 2 متر که در حال نزدیک شدن به منطقه مسکونی بود با تماس تلفنی یکی از شهروندان به دام افتاد و زنده گیری شد.
سعید هرمزیان با بیان اینکه این خزنده از نوع مارگرز و از خانواده افعی است ادامه داد: سر پهن و مثلثی شکل، پوزه پهن با لکه های قهوه ای رنگ، همراه با خال های ریز تیره، از مشخصات این مار است و بیشتر در شمال غرب و جنوب کشور زیست می کند.
وی افزود: زاد و ولد این مار در تابستان و با 35 تخم است و از مارمولک ها، ‌موش ها، گنجشک ها و تخم پرندگان تغذیه می کند، محل زیستگاه این نوع مارها در کوهستان ها، لای سنگ ها و بوته‌ها، تپه ماهورها و علفزارها است.
هرمزیان، ضمن هشدار به مردم بیان کرد: با مشاهده این گونه مارها هیچ اقدامی بر علیه او انجام ندهند و با شماره تلفن 53331095 اداره محیط زیست فسا و یا با شماره 125 سازمان امداد آتش نشانی فسا تماس گرفته شود .
وی علت مشاهده این گونه حیوانات در مناطق مسکونی و شهرها و آبادیها را نبود آب و غذا و همچنین بروز خشکسالی و خشک شدن چشمه در زیستگاه این جانوران ذکر کرد و افزود: این مارها بسیار سمی هستند به طوری که حتی سم نوزاد آنها می تواند یک فرد بالغ را از پا درآورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار