رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از برخورد قاطع و جمع آوری واحدهای غیرمجاز جمع آوری و بازیافت پسماند در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۲۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸ 13 April 2015
به گزارش روابط عمومی محیط زیست استان تهران، حسین بیگلری گفت: به منظور ساماندهی فعالیت های واحدهای بازیافت پسماندهای تولیدی کارخانجات و مراکز تولیدی، این اداره پس از شناسایی و صدور اخطاریه به واحدهای غیرمجاز، اقدام به جمع آوری و برخورد با این مراکز کرده است که در حال حاضر این روند همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه این اقدام در دو مرحله و با اخذ حکم قضایی از دادستان شهرستان انجام شد، افزود: در مرحله نخست به مالکان این واحدها مهلت یک هفته ای داده شده تا نسبت به اخذ مجوز و سیر مراحل قانونی اقدام کنند و در غیر این صورت نسبت به پلمب و تعطیلی این واحدها اقدامات لازم انجام خواهد شد.

بیگلری گفت: در مرحله دوم نیز با همکاری سازمان پسماند، نیروی انتظامی و بخشداری احمد آباد مستوفی زباله ها به مراکز مجاز حمل می شود.

وی تصریح کرد: به دلیل نزدیکی شهرستان اسلامشهر به کارخانجات تولیدی و صنعتی واقع در جاده قدیم و جاده مخصوص کرج و وجود مناطق بکر در این شهرستان عده ای افراد سودجو و فرصت طلب اقدام به جمع آوری و حمل زباله های این مراکز تولیدی کرده و با انتقال به این شهرستان به تفکیک و جداسازی آنها می پردازند که این نوع فعالیت ها علاوه بر آلودگی های زیست محیطی، مشکلات اجتماعی را نیز به همراه دارد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار