کد خبر: ۲۱۸۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 25 April 2016


سخنگوی شورای شهر با اشاره به ضرورت توجه به محیط زیست به عنوان یکی از اولویت‌های مدیریت شهری گفت: طبق استانداردهای موجود، سرانه فضای سبز برای هر نفر 17 مترمربع بوده که اکنون این میزان در کرج 13 متر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی شورای شهر کرج، غفور قاسمپور با بیان اینکه اکنون 250 پارک محله‌ای و منطقه‌ای در کرج وجود دارد، اظهار داشت: رویکرد و سیاست شورای چهارم توجه ویژه به محیط زیست و حفظ و توسعه سرانه‌های محیط زیستی در شهرمان است که تلاش خود را برای رسیدن به استانداردهای مطلوب می‌کند.

این مسئول افزود: برای اینکه به استانداردهای فضای سبز برسیم به 400 پارک در شهر نیاز داریم؛ اراضی دولتی که برای توسعه فضای سبز در شورای چهارم استفاده شده شامل تبدیل هزار هکتار از اراضی ضلع شمال غربی باغستان به پارک جنگلی است که عملیات اجرایی در 150 هکتار در مرحله اول به عنوان پارک جنگلی و موزه شهدا آغاز شده است.

عضو پارلمان شهری ادامه داد: 110 هکتار از اراضی دولتی در پارک جهان نما واگذار و پارک تکمیل شد؛ همچنین 110 هکتار از اراضی نهالستان در محمدشهر برای تبدیل به پارکی بزرگ در سال 95 در اختیار مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی گفت: حدود 300 هکتار از اراضی بیجی در شمال شهر کرج برای تبدیل به پارک جنگلی در نظر گرفته شده است، همچنین حدود 700 هکتار در خط 4 حصار برای توسعه فضای سبز از سوی دولت در اختیار مدیریت شهری قرار گرفته که در فاز اول جنگل‌کاری آغاز شده و تا پایان سال 95 حدود 70 درصد آن انجام خواهد شد.

قاسم پور افزود: ساخت دریاچه مصنوعی روی رودخانه کرج با پیشرفت فیزیکی 25 درصدی در حال انجام است که اگر بتوانیم تا پایان 95 مرحله اول ساخت این دریاچه را انجام دهیم در مراحل بعدی می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی به تکمیل آن بپردازیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار