در این مدت 110 هزار و 678 مورد ملاقات در این ندامتگاه انجام شده که از مجموع آن 98 هزار و 900 مورد کابینی، پنج هزار و 501 مورد حضوری و شش هزار و 277 مورد آن خصوصی بوده است.
کد خبر: ۲۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 11 April 2015
به گزارش تابناک – البرز: 4 زندان بزرگ کشور از جمله زندان‌های قزلحصار و رجائی شهر در محدوده استان البرز قرار دارند.
اکثریت زندانیان حاضر در این ندامتگاه ها، مجرمان استان های دیگر هستند که برای طی کردن دوران محکومیت خود به البرز منتقل شده اند.
این موضوع مشکلات بسیاری را برای مردم البرز و مدیریت استان ایجاد کرده، به صورتی که در سفر اخیر معاون سیاسی وزیر کشور به البرز، مدیر کل امنیتی استانداری البرز در جلسه با این مسئول عالی رتبه با اشاره به اینکه استقرار زندان‌ها در استان یکی از مشکلات و دغدغه‌های فعلی است، بیان کرد: جمعیت بیش از 3 میلیون نفری البرز 4 زندان را در خود جای داده است و سهم فرهنگ در این بین بسیار ناچیز و محدود است.
از سوی دیگر یکی از مهمترین دغدغه های روسای ندامتگاه های البرز، نحوه خدمت رسانی به مددجویان است، چرا که بر اساس احکام اسلامی و قوانین کشور، حتی مجرمان نیز از حقوقی برخوردار هستند.
به طور قطع در صورت تجمع تعداد زیادی زندانی در یک منطقه، کیفیت امکانات نیز کاهش می یابد.
حال این پرسش مطرح می‌شود که در ندامتگاه های البرز چه تعداد زندانی دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند.
در تاریخ یازدهم اسفند سال 92 یعنی در حدود یک سال و 2 ماه قبل، عزیز اکبریان یکی از نمایندگان کرج در مجلس شورای اسلامی طی مصاحبه مطبوعاتی در خصوص وجود چهار زندان بزرگ کشور در کرج گفت: طی ماههای اخیر 18 هزار زندانی از کرج به دیگر مناطق کشور از جمله تهران انتقال یافته اند.
وی افزود: اکنون فاز نخست زندان حسن آباد تهران در حال ساخت است که با تکمیل آن تعداد دیگری از زندانیان ندامتگاههای کرج به این ندامتگاه انتقال می یابند.
روز گذشته نیز خبرگزاری رسمی دولت در استان البرز گفتگویی را با معاون قضایی ندامتگاه قزلحصار کرج منتشر کرد و به نقل از این مسئول از آزادی 14 هزار و 660 مددجوی ندامتگاه فوق در سال گذشته خبر داده است.
علیرضا گرامی گفته است: این آمار نسبت به مدت مشابه سال ما قبل  10 درصد افزایش داشته است.
وی اضافه کرد: دراین مدت  110 هزار و 678 مورد ملاقات در این ندامتگاه انجام شده که از مجموع آن 98 هزار و 900 مورد کابینی، پنج هزار و 501 مورد حضوری و شش هزار و 277 مورد آن خصوصی بوده است.
وی افزود: سال گذشته به 12هزار و 964 مددجو برای مدت 10 الی 15 مرخصی اعطا شد که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل بیش از 15درصد افزایش نشان می دهد.
معاون قضایی ندامتگاه قزلحصار یادآور شد که در سال گذشته 24 هزار و 839 فقره پرونده از این ندامتگاه به مراجع قضایی ارجاع شده است.
گرامی اظهار داشت: پارسال 86 مددجو دردوره کاردانی در دانشگاه علمی و کاربردی بعثت سه فارغ التحصیل شدند.
ندامتگاه قزلحصار یکی از چهار زندان مستقر در کرج است که زیر نظر سازمان زندانهای کشور اداره می شود.
بر اساس این گزارش، اگر چه به لحاظ قانونی و امنیتی و حتی اخلاقی، آمار دقیقی از مددجویان ندامتگاه قزلحصار منتشر نشده و نمی شود، اما با دقت در گزارش این مقام قضایی می توان تخمینی از تعداد مددجویان این ندامتگاه به دست آورد.
به عنوان نمونه گرامی گفته است که در سال 93 در مجموع 14 هزار و 660 مددجوی این ندامتگاه آزاد شده اند و سال گذشته نیز 10 درصد کمتر از این آمار حکم آزادی گرفته اند.
حال می توان حدس زد که در زندانی که طی سال حدود 13 تا 14 هزار نفر از مددجویان آن آزاد می شوند، چه تعداد زندانی دوران محکومیت خود را طی می کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار