کد خبر: ۲۱۰۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳ 11 April 2016


ارخانه ساخت قطعات فولادي با سرمايه گذاري شركت ايتاليايي در شهرك صنعتي اشتهارد در استان البرز در حال احداث است و پيش بيني مسئولان حكايت از آن دارد كه اين پروژه در سال 96 به بهره برداري برسد.

[به گزارش ايرنا، شركت شهرك هاي صنعتي استان البرز زمين مورد نياز براي احداث پروژه كارخانه ساخت قطعات فولادي را در اختيار شركت دنيلي ايتاليا قرار داده و اكنون اين شركت فوندانسيون هاي مربوط به اين پروژه را احداث كرده و هم اكنون در حال احداث سوله هاي مورد نياز است.

شركت دنيلي ايتاليا يكي از شركت هاي توليد قطعات و ماشين آلات كارخانجات قطعات فولادي است و در برخي كارخانه هاي فولادسازي در كشور توانسته دربخش فني و ساخت ماشين آلات فعاليت كند.

اين شركت ايتاليايي تا كنون حدود 16 كارخانه فولادسازي در قاره آسيا راه اندازي كرده كه با توجه به نزديكي شهرك صنعتي اشتهارد به فرودگاه بين المللي و باربري پيام كرج، اين شهرك را براي احداث كارخانه قطعات فولادي مناسب دانسته است.

شركت دنيلي ايتاليا دي ماه سال 93 ضمن بازديد از توانمندهاي استان البرز به ويژه شهرك صنعتي اشتهارد در اين استان، در جلسه اي با مسئولان استان البرز توسعه روابط صنعتي بين دوكشور را خواستار شده بود.

نمايندگاني از شركت دنيلي ايتاليا بعد از بازديد از منطقه ويژه اقتصادي پيام و شهرك صنعتي اشتهارد آمادگي خود را براي ساخت كارخانه فولاد در اشتهارد اعلام كردند.

با توجه به ظرفيت هاي موجود در استان البرز و نزديك بودن اين استان به تهران وبا توجه به اين كه استان البرز كريدور شمال به جنوب وشرق به غرب كشور است، تصميم گرفته شد كه با همكاري دو كشور پايگاهي دراشتهارد براي ساخت برخي از قطعات فولادي مستقر شود.

ايرج موفق مديركل صنعت، معدن و تجارت استان البرز در اين باره مي گويد:‌ احداث اين كارخانه با جذب 20ميليون يورو سرمايه خارجي همراه است و براي بيش از 200 نفر نيز شغل ايجاد مي كند.

مدير پروژه ساخت شركت دانيلي ايتاليا نيز بهمن ماه سال 94 گفته بود كه ساخت مجمتع توليدي ساخت قطعات فولادي شركت دانيلي ايتاليا در شهرستان اشتهارد استان البرز، با 40 درصد پيشرفت همراه بوده است.

روبرتو ليتا در حاشيه ديدار مسئولان استاني از روند ساخت اين مجتمع، گفت: براساس توافق نامه مجتمع توليدي قطعات فولادي با بودجه اي بالغ بر 30ميليون يورو ساخته مي شود.

وي افزود: اين مجتمع يكي از مهم ترين پروژه هاي در دست ساخت شركت بين المللي دانيلي ايتالياست كه به عنوان پايلوت فعاليت هاي اين شركت در منطقه خاورميانه و آسيا خواهد بود.

ليتا افزود: براساس جدول زمان بندي فاز نخست مجتمع توليدي ساخت قطعات فولادي سال 95 به بهره برداري خواهد رسيد.

مدير پروژه ساخت شركت دانيلي، گفت: با راه اندازي فاز نخست اين مجتمع عظيم قطعات فولادي بيش از 400 نفر به طور مستقيم و 3هزار نفر به طور غيرمستقيم مشغول به كار خواهند شد.

اين در حالي است كه معاون برنامه ريزي و سرمايه گذاري صنعت، معدن وتجارت البرز به خبرنگار ايرنا گفت كه شركت پارس فولاد جم سما يك شركت توليد كننده تجهيزات مورد نياز توليد كارخانه جات فولاد وآلومنيوم در اشتهارد است.

رامين ربيعي افزود: اين شركت همان شركت دنيلي ايتاليا است كه تجهيزات مورد نياز دراين كارخانه را تامين مي كند و به عبارتي اين شركت ماشين سازي مي كند.

وي اضافه كرد: اين كارخانه هم اكنون درمرحله ساخت سوله و اسكلت فلزي است و حدود 30 درصد پيشرفت فيزيكي دارد كه با برنامه ريزي هاي انجام شده اميدواريم كه تا ابتداي سال 96 به بهره برداري برسد.

وي گفت: در صورتي كه برخي مشكلات زيرساختي در شهرك صنعتي اشتهارد حل و فصل شود و زيرساخت هايي نظير برق و آب آماده شود تا بهمن امسال اين پروژه به بهره برداري خواهد رسيد.

ربيعي افزود: با بهره برداري از اين پروژه بيش از 150 نفر مشغول به كارخواهند شد و سرمايه گذاري صورت گرفته در آن 100 ميلياردتومان است.

احمدرضا عندليب يكي از مديران اين شركت در ايران نيز به خبرنگار ايرنا گفت كه اين پروژه تا كنون 45 درصد پيشرفت فيزيكي داشته و سرمايه گذاري صورت گرفته در آن 100 درصد خارجي بوده است.

وي تصريح كرد كه بر اساس پيش بيني هاي صورت گرفته به احتمال زياد پروژه در دسامبر سال 2016 به بهره برداري خواهد رسيد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار