بسته خبری تابناک؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «لیموزین 8 چرخ هامر در ایران»،«تعداد بیکاران کشور چند نفر است؟»،«واکنش صالحی به دلواپسان هسته ای»و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۰۷۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۹ 07 April 2016
قوه قضاییه پرنده دانه درشت های ایرانی فهرست پاناما را برسی کند
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: در میان خبرهای منتشر شده نام هایی از چند شرکت ایرانی و چند مقام مسئول در دولت دهم بیان شده است که باید با هوشیاری و دقت توسط قوه قضائیه مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد. وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی سیستم مالی شفافی داشته است و خط قرمزی در برخورد با مفاسد قائل نیست. برخورد و محاکمه مفاسد دانه درشت که تلاش کرده اند با پولشویی و به جیب زدن بیت المال به ثروت دست پیدا کنند این موضوع را اثبات می نماید.حقیقت پور در انتها تاکید کرد: سلامت سیستم مالی ایران همیشه توسط قوه قضائیه به طور جدی مورد پیگیری بوده است که بدون هیچ خط قرمزی در مورد نام های ادعایی در فهرست پاناما نیز همین رویه ادامه خواهد یافت.این خبر در خانه ملت منتشر شد.

وسوسه مردان عرب برای ازدواج با دختران روس
پس از آن که خبر کوتاه ، اما وسوسه انگیز اعطای 15 هزار دلار و تابعیت رایگان به مردان خارجی در ازای ازدواج با دختران روس منتشر شد، علاوه بر بازتاب گسترده در رسانه ها، موجی از واکنش ها را در میان کاربران شبکه های اجتماعی عرب زبان به دنبال داشت. خبر کوتاه بود؛ اما ظاهر فریبنده آن سبب شد به سرعت در بسیاری از پایگاه های عربی دست به دست شود و موجی از استقبال ها و اظهار نظرها را در میان کاربران شبکه های اجتماعی عرب زبان به راه بیاندازد. پس از این بازتاب، برخی کاربران کشورهای عربی با استقبال از طرح جدید پارلمان روسیه آمادگی خود را برای رفتن به روسیه و ازدواج با دختران روس اعلام کردند.برخی کاربران عرب زبان شبکه های اجتماعی اعلام کردند این فرصتی مناسب برای ازدواج با دختران زیبا و در عین حال دریافت تابعیت این کشور برای رفتن به روسیه و دریافت پول است. این خبر توسط باشگاه خبرنگاران منتشر شد.

شارلی ابدو دست به قلم شد
نشریه فکاهی «شارلی ابدو» فرانسه هشت روز پس از انفجار‌های تروریستی در بروکسل که منجر به کشته‌شدن بیش از 30 تن شد، در شماره جدید خود بار دیگر دین اسلام و عقاید مسلمانان را مورد حمله قرار داد. شارلی ابدو با اشاره به حملات تروریستی بروکسل، این تهاجم را تنها گوشه‌ای از کوه یخ اسلام افراطی و مسلمانان خواند.به نوشته این روزنامه، نویسنده هتاک این نشریه با متهم کردن جامعه اسلامی اروپا به همنوایی با تفکرات داعش و دست داشتن مسلمانان در انفجار‌های اخیر بروکسل و ایجاد ترس در جامعه اروپا، نوشته است: از نظر فلسفی دیگر جایی برای تحمل برقع و حجاب در اروپا باقی نمانده است.وی همچنین به دیگر اعتقادات و مبانی اسلامی نیز هجوم برده و عدم عرضه گوشت خوک توسط رستوران‌های اسلامی در اروپا را غیرقابل قبول دانسته است. این خبر در روزنامه جمهوری اسلامی منتشر شد.

اعتراض به نبود همسر در ترکیه

ترک مردان جوان مجرد روستایی در شهرستان " اردملی" استان مرسین در جنوب ترکیه (در شرق آنتالیا) با برپایی تظاهرات و به دست گرفتن پلاکاردهایی خواستار کمک دولت به جوانان این روستا برای ازدواج شدند.آنها با اشاره به اینکه جمعیت روستا در یک دهه گذشته به دلیل پدیده مهاجرت ها ، ترور و عدم ازدواج از 400 نفر به 200 نفر کاهش یافته است به وجود دستکم 25 مرد جوان بین 25 تا 45 سال مجرد در این روستا اشاره کردند که آماده ازدواج و تشکیل خانواده هستند اما دختری برای ازدواج نمی یابند و از سوی دیگر حاضرو راضی نیستند روستای آبا و اجدادی خود را ترک کرده و به شهرها بروند.آنها با اشاره به اینکه حاضرند در صورت ازدواج به فراخوان رجب طیب اردوغان و احمد داوود اوغلو رییس جمهور و نخست وزیرترکیه مبنی بر آوردن دستکم 5 فرزند جامه عمل بپوشانند، از رییس جمهور و نخست وزیر ترکیه خواستند تا برای حل مشکل یافتن زوج هایی مناسب برای ازدواج این جوانان مشتاق به تشکیل خانواده اقدام کنند.گفتنی است معترضان جوان و مجرد که غالب جمعیت روستا در این تظاهرات آنها را همراهی می کردند، تاکید کردند آخرین ازدواج صورت گرفته در این روستا 9 سال پیش صورت گرفته است و از آن تاریخ به بعد این روستا شاهد هیچ ازدواجی نبوده است و بسیاری از دختران جوان این روستا با مهاجرت به شهرهای بزرگ تر دور و نزدیک از شمول قسمت آنها برای ازدواج خارج شده اند.عصر ایران این خبر را منتشر کرده است.


برخی آرزوی 4 ساله بودن دولت را دارند

اینکه منتقدان حسن روحانی می‌گویند دولت وی چهار ساله‌ است و تک دوره‌ای می‌شود، مشخص و معلوم شد که این گفته از طرف کدام طیف اصولگرا مطرح شده است.مخالفان دولت تدبیر و امید برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 تبلیغات زودهنگامی را آغاز کرده‌اند بدون اینکه از نتیجه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی درس عبرت گرفته باشند و دلیل شکست خود را واکاوی کنند به تبلیغات پرداخته و در این چارچوب به دفعات صحبت‌های خاصی را مطرح می‌کنند به گونه‌ای که از قرار با عالم غیب در ارتباط بوده و از قدرت پیشگویی برخوردار هستند مبنی بر اینکه دولت یازدهم، دولتی چهارساله خواهد بود.هم‌اکنون مخالفان دولت از تخریب دولت گرفته تا تخریب اصلاح‌طلبان و نیروهای مردمی سعی دارند با استفاده از تمام اهرم‌ها و ابزارهای خود استفاده کنند بدون اینکه بدانند دلیل شکست آن‌ها همین است که در مقابل اراده مردم قرار گرفته‌اند و منطق اراده مردم را هنوز نفهمیده‌اند. همان منطقی که توانست این دولت را بر سر کار بیاورد. هیچ تردیدی وجود ندارد که این اراده مردم، سال آینده هم همین دولت را برای چهارسال دیگر برای اداره امور کشور مستقر خواهد کرد.مردم در انتخابات مجلس دهم نشان دادند که به دنبال چه اندیشه و هدفی هستند و سلیقه و اراده مردم کاملا مشخص شد. بهتر است افرادی که در مقابل اراده مردم قرار گرفته‌اند و گاهی مسائلی را حتی در ارتباط با دولت و با قصد انتقام‌گیری از رای مردم مطرح می‌کنند بیایند و با مردم همراه شوند و آنچه ملت ایران به دنبال آن است را درک کنند در این شرایط فقط می‌توانیم برای این افراد دعا کنیم که خدا توان درک اراده مردم را به آن‌ها عطا کند یا توان درک اراده مردم را ندارند یا اینکه درک کرده‌اند و به این دلیل که منافع آن‌ها مانع از آن شده که خواست مردم را بپذیرند خود را به خواب زده‌اند. در هر حال خواست مردم تداوم تفکر حاکم بر دولت تدبیر و امید است.این مطلب در سرمقاله روزنامه ابتکار منتشر شده است.


لیموزین 8 چرخ هامر در ایران

لیموزین 8 چرخ هامر وارد ایران شده و در آذربایجان غربی در حال تردد است. عکس های این خودرو در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

واکنش احمدی نژاد به احتمال ردصلاحیتش/ جعل امضای معاون استانداری/ روحانی به امیر کویت نامه محرمانه نوشته است؟

روحانی به امیر کویت نامه محرمانه نوشته است؟

محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در سال 95 در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص اینکه آیا خبر منتشر شده در روزهای اخیر در برخی رسانه‌های عربی مبنی بر ارسال یک نامه محرمانه از طرف رئیس جمهور کشورمان به پادشاه کویت را تایید می‌کنید یا خیر و اینکه برنامه دولت برای مذاکره با کشورهای عربی چیست، اظهار داشت: صحت این خبر را به هیچ عنوان تایید نمی‌کنم.سخنگوی دولت ادامه داد: مذاکرات رسمی و محرمانه‌ای با عربستان نداریم، برخی کشورها تلاش می‌کنند اقدامی انجام داده و وساطتی در این مسیر صورت دهند را رد نمی کنم اما به طور کلی مواضع ما در قبال عربستان روشن است اگر این کشور معقول و چارچوب عرف بین‌الملل عمل کند چه دلیلی وجود دارد که ایران با کشورهای همسایه آن هم کشورهای مسلمان رابطه خود را تیره کند.اما یک روز پس از موضع‌گیری آقای نوبخت دفتر وی با صدور اطلاعیه‌ای توضیحاتی پیرامون سوال خبرنگاران درباره ارسال نامه محرمانه از طرف رئیس‌جمهوری کشورمان به پادشاه کویت ارائه کرد.دراین اطلاعیه عنوان شده که پاسخ سخنگوی محترم دولت دراین خصوص تا پیش از دریافت گزارشات مربوطه بوده است. بدیهی است وزارت امورخارجه کشورمان دراین مورد اطلاع‌رسانی لازم و دقیق‌تر را در زمان مناسب انجام خواهد داد.به هرحال باید منتظر پاسخ وزارت امور خارجه کشورمان در مورد اطلاعات دقیق از ارسال نامه و محتوای آن باشیم.باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرده است.


لیست امید در شهرستان‌‌ها تهیه شد

حسین مرعشی از تهیه لیست امید در شهرستان‌های سراسر کشور خبر داد.وی در ادامه افزود: لیست امید در حوزه‌هایی که به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راه یافته‌اند تهیه شده اما هنوز در برخی از استان‌های کشور هنوز تصمیم‌گیری نشده است.باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرده است.


صدور کیفرخواست برای یک مدیر شهرستان ایرانشهر

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی گفت: کیفرخواست پرونده مدیر اتباع شهرستان ایرانشهر صادر و به دادگاه ارسال شد.حجت‌الاسلام والمسلمین «ابراهیم حمیدی» در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده مدیر اتباع شهرستان ایرانشهر گفت: با توجه به اتمام تحقیقات، کیفرخواست این پرونده صادر شد.وی ادامه داد: پرونده به دادگاه ارسال شده اما هنوز منتج به صدور حکم نشده است.گفتنی است؛ چندی پیش مدیر اتباع ایرانشهر که در قبال صدور مجوز برای اتباع بیگانه وجه مطالبه می کرد توسط سازمان اطلاعات سپاه استان دستگیر شد. این خبر در خبرگزاری میزان منتشر شده است.


افزایش عجیب تعداد عملیات انتحاری داعش

وبسایت تحلیلی-آمریکایی "ووکاتیو" با انتشار گزارشی نوشت: تعداد عملیات انتحاری گروه تروریستی داعش از تاریخ 15 سپتامبر سال 2015 میلادی تا 15 مارس سال 2016 حدود 4.5 برابر شده است.بنابر این گزارش، تعداد این عملیات انتحاری در عراق در بازه 6 ماهه 5 برابر شده است.این تعداد در ماه سپتامبر سال گذشته 16 مورد و در ماه گذشته به 79 مورد رسید.در سوریه، عناصر داعشی مرتکب 22 عملیات انتحاری شدند.


پلمب کتاب‌فروشی به‌خاطر عکس قلب؟!

مدیر کتاب‌فروشی ترنجستان سروش درباره خبر پلمب شدن این مرکز توضیح داد.سعید مکرمی اظهار کرد: در روزهای 25 و 26 بهمن‌ماه دوستان اماکن به ترنجستان آمدند و با اشاره به وجود عکس قلب بر روی جلد دو کتاب، این موضوع را ترویج فرهنگ غرب خواندند؛ درحالی‌که موضوع هر دو کتاب سبک زندگی ایرانی - اسلامی و ازدواج بود.او افزود: اعتراض‌های ما برای جلوگیری از این امر به نتیجه‌ای نرسید و آنان با این استدلال که شما در حال ظاهرسازی هستید، اعلام کردند که در این روز‌ها (هم‌زمان با ولنتاین) ما می‌توانیم و مجوز داریم تا حتی اگر کسی روی پلاستیکش عکس قلب بود، آن را توقیف کنیم. با این استدلال تعدادی از کتاب‌های ما را که مجوز ارشاد داشتند، برداشتند و با خود بردند و برگه اخطاریه پلمب را به ما دادند.ایسنا این خبر را منتشر کرده است.


واکنش احمدی نژاد به احتمال ردصلاحیتش

محمود احمدی نژاد، برخی گمانه زنی ها درباره احتمال رد صلاحیتش توسط شورای نگهبان برای حضور در انتخابات آینده ریاست جمهوری را رد کرده و گفته است شورای نگهبان دلیلی برای رد صلاحیت وی ندارد.احمدی نژاد انتشار این گمانه زنی ها را «خبرسازی» و «عملیات روانی» مخالفان برای ناامید کردن طرفدارانش عنوان کرده و گفته است: «واقعا چه دلیلی دارد که شورای نگهبان بنده را رد کند؟»پیش از این سایت خبری «پایش» به نقل برخی منابع نزدیک به شورای نگهبان از احتمال رد صلاحیت احمدی نژاد در هر انتخابات پیش رو خبر داده بود.احمدی نژاد اخیرا در دیدار برخی هوادارانش با وی که خواستار نامزدی او در انتخابات آینده شده اند از دادن پاسخ مثبت خودداری کرده اما با اشاره به اخبار مربوط به احتمال نامزدی اش در انتخابات گفته است: «نمی دانم چرا عده ای اینقدر ترسیده اند؟»وی گفته است که نه تنها اصلاح طلبان و طرفداران دولت، که برخی اصولگرایان نیز از احتمال کاندیداتوری او به هراس افتاده اند.رئیس جمهور سابق در واکنش به دعوت طرفدارانش برای نامزدی در انتخابات گفت: همین که شما امروز از من می خواهید در انتخابات نامزد شوم و از شنیدن خبر احتمال نامزدی ما خوشحال شده اید نشان می دهد که اینها [دولت روحانی] گند زده اند.این خبر را سایت پایش منتشر رکده است.


تعداد بیکاران کشور چند نفر است؟

بر اساس نتایج آمار بیکاری در سال 94،که از سوی مرکز آمار ایران منتشر شده، اکثر استان‌ها با افزایش بیکاری نسبت به سال 93،‌ روبه‌رو هستند.بر این اساس نرخ بیکاری در سال 94، به 11 درصد افزایش یافته که پیش از این در سال 93 بالغ 10.6 درصد بوده است.استان‌های کهگیلویه و بویراحمد 17.7 درصد، کرمانشاه 17.6 درصد،‌چهارمحال و بختیاری 16.4، اصفهان 13.8، خراسان رضوی 13.3 و کردستان نیز 13.3 درصد بیشترین نرخ بیکاری را نسبت به سایر استان‌های کشور در سال 94،‌ داشتند.همچنین کمترین نرخ بیکاری مربوط به استان آذربایجان شرقی با 7.3 درصد،‌ کرمان 7.9 درصد،‌ تهران 8.1 درصد، سمنان 8.4 درصد، همدان 8.5 درصد و بوشهر 9.7 درصد بوده است. مابقی استان‌ها نیز که نرخ بیکاری دو رقمی را در حد متوسط تجربه کرده‌اند.براین اساس بیش از 2 میلیون و 729 هزار و 92 نفر بیکار بوده و سهم مشارکت اقتصادی نیز 24 میلیون و 701 هزار و 177 نفر بوده است.


زمان اتمام فعالیت شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان

حسن رسولی رئیس ستاد انتخاباتی محمدرضا عارف در گفت‌وگویی، در پاسخ به این پرسش که آیا نشستی بین آقایان عارف و لاریجانی برگزار شده است‌ یا خیر؟ اظهار داشت: آقایان عارف و لاریجانی روابط دوستانه و همکاری‌های طولانی در دانشگاه و مجمع تشخیص مصلحت نظام دارند و ارتباطاتی بین این دو شخصیت برقرار است.وی افزود: در مورد اینکه آقایان عارف و لاریجانی در مورد ریاست مجلس دهم نشستی داشته‌اند یا خیر بنده مطلع نیستم.وی در پاسخ به این پرسش که آیا شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان پس از انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد یا خیر؟ گفت: بله شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان پس از انتخابات مجلس دهم به کار خود پایان می‌دهد چراکه این یک ساز و کار مقطعی و برای انتخابات مجلس دهم بود.این گفت و گو را فارس منتشر کرده است.


راه حل مشکلات از دیدگاه آیت الله یزدی

آیت‌الله سیدمحمد یزدی در دیدار اعضای هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در راستای تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر حوزه انقلابی و انقلابی ماندن حوزه‌ها برگزار شد، در سخنانی ضمن تأکید بر جدیت مسئولان و مدیران حوزوی برای تحقق این امر اظهار کرد: مهمترین مسئله در حال حاضر تبیین اختلافات و شفاف کردن مشکلات است.وی تاکید کرد: باید راهکارهای لازم نسبت به شاخصه‌های حوزه انقلابی و انقلابی ماندن حوزه‌ها مشخص شده و با استخراج آسیب ها و بایدها و نبایدها زمینه تحقق این امر میسر شود.این خبر را روابط عمومی مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه منتشر کرده است.


کی‌روش با روحانی دیدار خواهد کرد؟

ظاهراً حسن روحانی تنها کسی است که می‌تواند مشکلات تیم ملی فوتبال را حل کند.«خبرآنلاین» افزود: مشکلات تیم ملی فوتبال به اوج خود رسیده است. کارلوس کی‌روش به دنبال آن است که در دولت، از یک نفر برای حل مشکلات تضمین بگیرد. علیرضا منصوریان سرمربی نفت تهران و دوست بسیار نزدیک کارلوس کی‌روش می‌گوید به او پیشنهاد داده تا سراغ شخص رئیس‌جمهور برود.منصوریان در این‌باره می‌گوید: «کی‌روش دنبال یک راه است. می‌گوید ما مشکل البسه، کمپ و بازی دوستانه داریم. یک نفر باید به من گارانتی بدهد که این مشکلات را برای تیم ملی ایران حل می‌کند. او خیلی اذیت شده است.»منصوریان در پاسخ به این پرسش که "کی‌روش از چه کسی می‌خواهد تضمین بگیرد؟" می‌گوید: «نمی‌دانم قرار است این گارانتی و تضمین را از چه کسی بگیرد. یک مسئول در ایران باید پیدا شود که به او تضمین بدهد این مشکلات حل شود.»اما او چه کسی را به کی‌روش پیشنهاد داد؟ منصوریان می‌گوید: «من گفتم که به ملاقات رئیس‌جمهور برو و این قول را از آقای روحانی بگیر. رئیس‌جمهور علاقه وافری به ورزش دارد و من گفتم بهتر است با او خود او حرف بزنی. آقای روحانی به انرژی زیادی که ورزش به جامعه می‌دهد، اعتقاد دارد. من گفتم شما با معاون رئیس‌جمهور و وزیر ورزش جلسه بگذار و بعد هم به دیدار شخص رئیس‌جمهور برو و این قول را از خود ایشان بگیر.»


جعل امضای معاون استانداری

معاون استاندار تهران با تایید جعل امضایش توسط شرکتی ساختمانی گفت: پیگیری حقوقی این پرونده آغاز شده است.حسن کریمی در گفت‌وگویی ، گفت: این شرکت ساختمانی در استان تهران فعالیت می‌کرده که به قصد تمدید کارت پیمانکاریش دست به جعل امضاء زده است.وی افزود: این شرکت با جعل امضای من توانسته 6 ماه کارت پیمانکاریش را تمدید و از این طریق در مناقصه‌ای در استان آذربایجان غربی شرکت کند که قبل از موفقیت در این مناقصه ما متوجه جعل امضاء شدیم و جلوی این کار را گرفتیم.معاون استاندار تهران در تشریح روند مشخص شدن این موضوع گفت: بیش از هشت ماه است که شرکت‌های پیمانکار طرف قرارداد ما تایید صلاحیتشان بر عهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استاقرار گرفته است اما این شرکت بدون اطلاع از این موضوع با جعل امضای من اقدام به پیشبرد کارهای خود کرده است.وی تاکید کرد: جلو اقدامات خلاف قانون این شرکت گرفته شده و پیگیری حقوقی نیز آغاز شده است.این گفت و گو در ایسنا منتشر گردیده است.


مخالفان توان موشکی مثل نهضت آزادی فکر می‌کنند

حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در گفت‌وگویی درباره زیر سئوال بردن توان نظامی کشورمان توسط عده‌ای در داخل کشور گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اوایل انقلاب افراد و جریاناتی همچون بنی صدر و نهضت آزادی از این قبیل حرف‌ها می‌زدند و هنوز هم در مجموعه های مختلف کسانی هستند که با کمال تاسف از افکار نهضت آزادی ایده می‌گیرند.وی افزود: این مسئله چیز جدیدی نیست؛ خدا در قرآن چنین افرادی را معرفی کرده و در زمان پیامبر هم گروه‌هایی بودند که نجات خودشان را در ارتباط با یهود و نصارا می‌دیدند امروز هم ظهور یهود و نصارا در آمریکا و اروپا است لذا این افراد با چنین سخنانی فکر می‌کنند که به اهداف پستشان می‌رسند در حالیکه انقلاب اسلامی با راهبری رهبر معظم انقلاب به مسیر خود را با قدرت ادامه می‌دهد و توجهی به این افکار و اظهارات ندارد.حجت الاسلام مصلحی درخصوص تاثیرگذاری این تفکر در جامعه هم گفت: این مباحث ممکن است چالش‌هایی داشته باشد اما تاثیرگذاری در جامعه و افکار عمومی ندارد چراکه مردم عزت و سربلندی می‌خواهند و عزت و سربلندی آنان در گرو یک پشتوانه دفاعی قوی است.این گفت و گو در تسنیم منتشر شده است.


متلک شهاب مرادی به بخشنامه تلگرامی تلویزیون روی آنتن زنده

حجت الاسلام شهاب مرادی که شب گذشته مانند هفته های قبل در برنامه «آیینه خانه» حاضر شده بود، به بخشنامه عجیب و غریب تلویزیون متلک انداخت. شهاب مرادی در بخشی از این برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به تغییر دکور و تغییرات جالب اتاق رژی خواستار نشان دادن این بخش به مردم شد که از پشت صحنه اشاره کردند، عکس این بخش را می گیریم و در کانال قرار می دهیم. شهاب مرادی نیز گفت: آهان در کانال قرار میدین یعنی همون جایی که اسمشو نباید بیاریم و مردم برن از اونجا خودشون تماشا کنن! این متلک شهاب مرادی که با خنده مجری و خودش همراه شد، اشاره دارد به بخشنامه پسا انتخاباتی سرافراز به ناظران پخش، برنامه سازان و مدیران شبکه های مختلف رادیو و تلویزیون که نام بردن از «تلگرام» را ممنوع کرده است اما استفاده از آن همچنان برای تامم برنامه های رادیویی و تلویزیونی مجاز است! کارشناسان معتقدند استفاده هوشمندانه از تلگرام در ایام انتخابات و شکست سنگین اصولگرایان علی رغم حمایت همه جانبه صداوسیما از این جریان، ضمن عصبانیت مدیران سازمان صداوسیما آنها را به صدور این بخشنامه وادار کرد. سایت راوی پرس این خبر را منتشر کرده است.


هاشمی مشاور مجهول‌الهویه ندارد

طی روزهای اخیر متأسفانه مطالب و اخباری غیرواقع، به نقل از «مشاور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» که مجهول الهویه نیز می‌باشد، در فضای رسانه‌ای کشور منتشر می‌شود که نمونه اخیر آن خبر رسانه‌ ملی و برخی‌ سایت‌ها در مورد تعلیق کلیه فعالیت‌های خبری دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در فضای مجازی به نقل از مشاور مجهول الهویه است. ضمن تکذیب این‌گونه خبرسازی‌ها، جهت تنویر افکار عمومی و جلوگیری از سوء استفاده، اعلام می‌دارد:

1ـ هرگونه اظهارنظر، نقل قول و اطلاع‌رسانی به اسم مشاور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، بدون ذکر کامل نام، رسمیت و اعتباری ندارد. 2ـ حتی مواضع مشاورینی که با اسم نیز اظهارنظر می‌کنند، کاملاً شخصی بوده و هیچ ربطی به نظرات و دیدگاه‌های رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یا دفتر ایشان ندارد. 3ـ برای چندین بار مجدداً تأکید و تصریح می‌شود که سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها، اظهارنظرها و اعلام مواضع حقیقی و حقوقی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، صرفاً به طور رسمی از از طریق دفتر ایشان و یا روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعلام و منتشر می‌شود. سایت انتخاب این خبر را منتشر کرده است.


شانس پیروزی احمدی نژاد در برابر روحانی 75 درصد است

روح الله حسینیان،نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره احتمال حضور احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری آینده ( 1396 ) تصریح کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از مردم خواستار حضور احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری آینده هستند و قطعا وی باید بیاید و از خودش در مقابل اتهاماتی که در طول سه سال گذشته به وی زده شده و از مظلومیتش دفاع کند . نماینده مجلس هشتم در مورد حمایت جبهه پایداری از حضور احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: من سخنگو جبهه پایداری نیستم اما به عنوان روح الله حسینیان اگر احمدی نژاد کاندیدا شود از وی حمایت می کنم . رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر احمدی نژاد در انتخابات سال 96 حضور پیدا کند 75 درصد در مقابل روحانی شانس پیروزی دارد. سایت عصر ایران این خبر را منتشر کرده است.


واکنش صالحی به دلواپسان هسته ای

علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در دیدار مسئولان وزرات امورخارجه گفت؛ انتقادات از طرف دوستان دلواپس هم در جای خود خوب است به شرطی که موجب اختلافات درونی نشود و مجموعاً به سمت منافع ملی حرکت کنیم. عده‌ای در انتقادات خود فقط نگاه سیاسی دارند و هر کاری کنیم قانع نمی‌شوند. عده‌ای دیگر هم از روی ناآگاهی نظر می‌دهند که با استدلال صحیح و اطلاع کافی مجاب خواهند شد. اطلاع‌رسانی کافی در خصوص موضوعات برجام از سوی مسئولان و دست‌اندرکاران و رسانه‌های جمعی موجب آگاهی بیشتر و برداشت صحیح از دستاوردهای فرزندان غیور این ملت خواهد شد..این اظهارات را فارس منتشر کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار