فرمانده انتظامی ارومیه از دستگیری سارق خودروهای پراید در ارومیه خبر داد.
کد خبر: ۲۰۷۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸ 06 April 2016

حسین صمدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودروی پراید در شهرستان ارومیه، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان با انجام یکسری اقدامات تخصصی و پلیسی سرانجام موفق به شناسایی این سارق شده و وی را شب گذشته حین سرقت از یک خودرو دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی ارومیه خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان پس از دستگیری به مقر پلیس منتقل کرد و متهم در مقر پلیس به هفت فقره سرقت خودروی پراید اعتراف کرد.

این مسئول گفت: در این راستا یک نفر دستگیر شد و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضائی شهرستان بوکان تحویل داده شد.

صمدپور با اشاره به اینکه سرقت از جمله جرائم مهم در جامعه بوده که سبب ناامنی در جامعه می‌شود لذا مبارزه با سرقت از جمله تدابیر نیروی انتظامی در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و احساس امنیت اجتماعی در جامعه محسوب می‌شود.

وی از فعالیت چشمگیر قرارگاه ویژه تشدید مبارزه با سرقت در پلیس به ویژه نیروی انتظامی آذربایجان غربی خبر داد و تصریح کرد: با آغاز فعالیت این قرارگاه شاهد کاهش 20 درصدی سرقت در آذربایجان غربی بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی ارومیه از اینکه رانندگان مدارک خودروی خویش را در اتومبیل جای می‌گذارند اظهار تاسف کرد و ادامه داد: رانندگان باید توجه داشته باشند که 85 درصد از سارقان خودرو در آذربایجان غربی به راحتی تردد می‌کنند.

این مسئول از رانندگان درخواست کرد خودروی خویش را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر، سوئیچ مخفی، قفل فرمان، قفل پدال، قفل سوئیچی و بازدارنده مجهز کرده و به هیچ عنوان مدارک و وسایل گران قیمت را در داخل خودرو جای نگذارند زیرا که این موضوع سبب وسوسه سارقان برای سرقت خودروی آنان می‌شود.

صمدپور با بیان اینکه سرقت خودروهای مدل پایین از جمله مهم‌ترین سرقت‌ها در این شهرستان محسوب می‌شود، ادامه داد: از جمله عوامل زمینه‌ساز برای سرقت خودرو می‌توان به عدم تجهیز خودرو به لوازم ایمنی، بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری، نظیر باز گذاشتن در و شیشه خودرو و رها کردن خودرو در محل‌های ناامن اشاره کرد.

وی از رانندگان خودرو درخواست کرد که از پارک کردن خودروی خویش در جاهای تاریک و جاهایی که درختان و بوته‌ها به طور طبیعی اتومبیل‌ها را استتار می‌‌کنند خودداری کنند.

فرمانده انتظامی ارومیه به رانندگان ارومیه توصیه کرد بر روی چرخ‌های خودرو، از پیچ‌های قفل‌دار و محافظت‌کننده استفاده کرده و از نصب تزئینات اضافی و گران قیمت بر روی خودرو خودداری کنند.

این مسئول بر ضرورت رانندگان از قفل فرمان تاکید کرد و ادامه داد: در هنگام استفاده از قفل فرمان، خود فرمان هم قفل باشد، قفل را به صورتی بزنید که یک سمت آن به طرف پایین دست چپ، و طرف دیگر به سمت بالا دست راست و چسبیده به شیشه اتومبیل باشد تا تکان نخورد قفل را تا انتها چفت کنند چرا که برخی سارقان با تغییر ارتفاع فرمان اقدام به باز کردن قفل فرمان می‌کنند.

به گزارش فارس، سرقت از اتومبیل یکی از انواع سرقت است که باعث می‌شود فرد مالباخته با مشکلات فراوانی مواجه شده و در برخی موارد اتومبیل سرقت شده وسیله ارتکاب جرم خواهد شد.

مردم باید توجه داشته باشند همه خودروهای دزدی اوراق نمی‌شوند بلکه اکثر آنها دوباره به خریداران ناآگاه و کم اطلاع فروخته می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار