متاستاز 1؛ بسته خبری ویژه تابناک کرمانشاه
این مجموعه‌ واقعیاتی بدون فیلتر و افزودنی، حاصل مشاهده عینی عوامل تابناک از وخامت اوضاع و میزان پیشرفت بیماری استان پنجم با محوریت کرمانشاه می‌باشد، از مبتلایان و بیمارانی که قصد بهره‌برداری (سیاهسی و جنایی) دارند توصیه می‌گردد به این بسته نزدیک نشوند.
کد خبر: ۲۰۷۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۳ 06 April 2016
این مجموعه‌ واقعیاتی بدون فیلتر و افزودنی، حاصل مشاهده عینی عوامل تابناک از وخامت اوضاع و میزان پیشرفت بیماری استان پنجم با محوریت کرمانشاه می‌باشد، از مبتلایان و بیمارانی که قصد بهره‌برداری (سیاهسی و جنایی) دارند توصیه می‌گردد به این بسته نزدیک نشوند.

به رغم اینکه روز به روز با تعلیمات جامع و کامل دین مبین و تأکیدات مکرر ائمه به رعایت جانب عدل و انصاف و دستگیری نیازمندان آشنا می‌شویم اما برخی از مسئولان که علی‌القاعده باید مدیریت و پیشبرد بخشی از امور آحاد جامعه را عهده‌دار باشند، اسیر دیو حرص و طمع خود شده و اولین مانع سد راه را که عدالت باشد، زیر پا می‌گذارند.

نمایش شایستگی و توان مدیریتی در آشفته‌بازار رسانه‌هایِ بله قربان

به گزارش تابناک کرمانشاه، روزهای پایانی سال طبق سنت معمول، مسئولانی که طول سال از وظایف محوله غافل مانده‌اند با صدای پای رقبای غافلتر، به خود آمده و هرکدام می‌خواهند شایستگی و توان مدیریتی خود را در آشفته بازار رسانه‌ها و تریبون‌های چاکر و مخلص و بله قربان به نمایش بگذارند، بطوری که عوض خانه تکانی و نظافت حوزه مسئولیت خود با رفت و روب به زیر فرش، عاجز از حل مسئله صورت مسئله را پاک می‌کنند، (( و غافلتر از اینکه قبل از ترک اجلاس تبلیغاتی)) علاوه بر ده‌کوره جهانی، زنده‌یاد خواجه حافظ هم از جمع‌آوری متکدیان « فقط در معابر گردشگری» و عمل ضایع و زیانبار رنگ کردن جدول‌ها و لکه‌گیری آسفالت معابر زیر باران سیل‌آسا باخبر می‌شوند.

اما به استحضار می رساند آقایانی که می خواهند با چال کردن گداها نفس راحتی بکشند ( اینجا )، ابتدا منبع و ممر امرار معاش فقیرانه ای دست و پا کنند اهل و عیال و متعلقین محترم گرسنه نمانند بعد اقدام کنند، چرا که روشنایی و زرق و برق اجاق دولتسرای شمایان از مرحمت وجود همین زشتی هاست، که با پرداخت مالیات راه رفتن روی ناهمواری های معابر، آب ناقابل متری ۷۰۰ تومان، برق ساعات پیک!؟ که جرقه ای محاسبه می شود، تعویض چند وقت یکبار هویت شناسنامه و کارت ملی، که همیشه هم باید به اتفاق ارائه شوند که اعتبار داشته باشد، و.... ارزش افزوده بعلاوه آبونمان و اشتراک فاضلاب و خیلی پول های حلال و تمیز دیگر تأمین می شود، پس اقلا ناسپاس نباشید.

حال از دنیای مجازی و خوشخیالی به یکی از معابر اصلی گردشگری و نزدیک‌ترین بازار عرضه موادغذایی به خیابان مدرس می‌رویم، با خوشامدگویی و آرزوی سفری خاطره‌ای با هموطنان مهمان همراه شده، و بدون عینک هوشمند و پاک کردن حافظه آشکار و پنهان خود، جذبه‌ها و چشم‌انداز‌های ((سومین هدف گردشگری کشور )) را به تماشا می‌نشینیم.

اما تلاش مسئولان برای آبروداری و حفظ ظاهر بسیار کوچکتر از ابعاد گسترده زشتیِ زخم‌ها و جراحات چشم آزار بود.

هموطنان عزیز که غریبه نیستند، همه زیبایی‌های کرمانشاهان، ایمان شهر، قهرمان شهر و باختران خیال‌انگیز را بیاد دارند، که نه تنها از مشاهده حال نزار کرمانشاه خوشحال نمی‌شوند بلکه با ما نیز همدردی می‌کنند.

نمی‌دانید چه ها دیدیم، چه ها شنیدیم! با ما همراه شوید ببینیم این موجود ترسناک و "نماد مرگ" چگونه به ویترین مواد پروتئینی راه پیدا کرد و به جای آجیل و شیرینی پای سفره‌های خالی از سین جا خوش کرد.

ممکن است فروش اسکلت مرغ در حاشیه‌های شهر اتفاق بیفتد

ابتدا سراغ رئیس اتحادیه مرغ و ماهی رفتیم تا با قیاس میزان عرضه و تقاضای این فراورده در ایام نوروز با سنوات قبل، از توان خرید و وضعیت معیشت همشهریان باخبر شویم.

الهیار حیدری اظهار داشت: گرچه امسال قیمت هرکیلو مرغ با 2 هزار تومان ( 28 درصد) کاهش عرضه می‌شد اما فروش بسیار پایینی داشتیم.

وی درخصوص اکران اسکلت مرغ در ویترین فروشندگان مواد پروتوئینی گفت: فروش اسکلت مرغ ممنوع است، و ممکن است در حاشیه‌های شهر این اتفاق بیفتد که آن‌هم باید بصورت بسته‌بندی و با لیبل شرکت فروخته شود.

وی افزود: قبلا کارخانه‌های سوسیس و کالباس، اسکلت مرغ را خمیر می‌کردند اما با ممنوعیت این کار، به صورت پودر درآمده و به خوراک دام تبدیل می‌شود، البته این مورد را به شخصه ندیده و فقط شنیده‌ها را عنوان می‌کنم.

حیدری در پاسخ به این سوال که اگر اسکلت مرغ مصرف حیوانی دارد چرا عرضه علنی آن غیرقانونی است، گفت‌‌‌: ما نمی‌توانیم در کار دامپزشکی دخالت کنیم، ضمن اینکه اسکلت مرغ، گوشتی ندارد که بخواهد عرضه شود، و اگر هم عرضه شود نظارت بر آن کار دامپزشکی است.

وی افزود: قیمت هر کیلو اسکلت مرغ بین 500 تا هزار تومان است، ضمن اینکه بال و گردن که جزو ضایعات محسوب نمی‌شود، با بسته بندی شرکتی قابل عرضه است و هیچ منع قانونی ندارد.

اسکلت مرغ! بر سفره شب عید جز رویارویی با عدالت و مقابله با عدالتخواهان معنای دیگری ندارد


اسکلت مرغ! بر سفره شب عید جز رویارویی با عدالت و مقابله با عدالتخواهان معنای دیگری ندارد


اسکلت مرغ! بر سفره شب عید جز رویارویی با عدالت و مقابله با عدالتخواهان معنای دیگری ندارد

رئیس اتحادیه صنف مرغ و ماهی کرمانشاه اعلام کرد: در سطح شهر عرضه کنندگان اسکلت مرغ بدون رعایت کوچکترین موارد بهداشتی به کار خود ادامه می‌دهند و نامه‌های بسیاری به مراجع ذیربط نوشته‌ایم اما نتیجه‌ای حاصل نشده است.

عرضه اسکلت مرغ «خیانت» به مردم است

در ادامه مدیرکل دامپزشکی استان ضمن بی‌اطلاعی از وجود اسکلت مرغ و بازار مصرف آن، اینگونه توضیح داد: اسکلت مرغ برای تهیه خمیرمرغ است که خوشبختانه کارخانه‌ای برای این نوع فرآورده در استان ما وجود ندارد، و تاکنون مستقیما عرضه اسکلت مرغ را ندیده‌ام.

دکتر نادر پرور افزود: اگر اسکلتی هم وجود داشته باشد مردم باید به دامپزشکی اطلاع دهند که در نظارت‌های خود تغییر ایجاد کنیم، چراکه عرضه آن خیانت به مردم است. البته ممکن است در حین پاک کردن مرغ ضایعات آنرا داخل سطل آشغال بریزند که قاعدتا یا با زباله‌های شهر می‌رود و یا اشخاصی آنرا جمع کرده و به کارخانه ضایعات برده می‌شود که در اثر پروسه‌های حرارتی به غذای دام تبدیل می‌شود که کار خوبی هم هست و در سایر کشورهای دنیا هم همینطور بوده و برگشت ارزش افزوده تولید دام هم محسوب می‌شود که با مدیریت صحیح به چرخه تولید برمی‌گردد.

‌وی در پاسخ به این سؤال که اگر این کار خوب است چرا فروشندگان ضایعات از عرضه آن اکراه دارند و تا مطمئن نشوند مصرف کننده از سر ناچاری و گرسنگی اقدام به خرید می‌کند وجودش را انکار می‌کنند، گفت: در هر صنفی امکان تخلف وجود دارد و به تربیت، فرهنگ، اعتقادات، وجدان و نظارت دستگا‌ه‌‌ها بستگی دارد، که تنها بخش نظارتی آن به ما مربوط می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان تصریح کرد: وقتی پای مشکلات معیشتی در میان باشد ممکن است افرادی بدلیل توان اقتصادی پایین، برای سیرکردن شکم زن و بچه‌ی خود، به هرکاری دست بزنند یا تخلف و یا موارد غیربهداشتی مانند خرید اسکلت مرغ برای گذران زندگی.

پرور افزود: کمک به چنین افرادی در شرح وظایف ما نیست و کاری از دست دامپزشکی برنمی‌آید، ما تنها می‌توانیم اهرم‌های کنترلی را بیشتر و گلوگاه‌های فساد را شناسایی کنیم که امکان سوءاستفاده از برخی افراد گرفته شود.

این مسئول متذکر شد: در استان ما جایی برای تولید اسکلت مرغ وجود ندارد و نمی‌تواند از کانال کشتارگاه‌ها باشد چراکه ناظر فنی دامپزشکی در آنجا حضور دارد و به یقین تمام کشارگاه‌ها پروسه تبدیل ضایعات دارند، محل‌های بسته‌بندی هم تحت نظارت دامپزشکی است و هیچوقت یک مرکز بسته‌بندی بخاطر اسکلتی که هیچ ارزش ریالی ندارد مرتکب این کار نخواهد شد.

دکتر پرور با اشاره به اینکه رسانه‌ها مسئولیت خطیری در فرهنگ سازی دارند، خواستار شد: اگر مکان‌هایی عرضه اسکلت مرغ بصورت محرمانه هم به ما معرفی شود از طریق اکیپ‌های نامحسوس این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

چرا از تحفه باب ذائقه باراک اوباما استقبال چندانی نشد؟!

به گزارش تابناک کرمانشاه، ناگفته پیداست هرکجا سر و کله «نماد مرگ» پیدا شود، طبیعی است خبری از آجیل و شیرینی و سایر اسباب سفره‌عید نباشد، اما چرا از تحفه باب ذائقه باراک اوباما هم استقبال چندانی نشد؟!

رئیس اتحادیه صنف نان‌برنجی و کاک پزان کرمانشاه در اینباره عنوان کرد: به جد از مسئولین بومی استان مخصوصا صدا و سیما گله‌مند هستیم که بعنوان یک رسانه ملی مانند استان‌های دیگر به موقع و به خوبی به سوغات شیرین کرمانشاه نپرداختند.

مجتبی صفایی افزود: این استان علاوه بر تحریم‌های جهانی مورد تحریم مدیران داخلی هم قرار گرفته است، این صنف در تمام سال به امید ایام عید تلاش می‌کند چراکه عمده خریداران، میهمانان و مسافران هستند، و مردم استان به ندرت قدرت خرید دارند که نان برنجی را در سبد کالای خانوار قرار دهند.

سخنگوی اتاق ایران تصریح کرد: با اینکه در طول سال و ایام نوروز هیچگونه افزایش قیمتی نداشته‌ایم اما با کاهش میزان فروش قابل توجهی مواجه شده و حتی غرفه داران در مراکز گردشگری هم از این قاعده مستثنا نبوده‌اند.

صفایی بیان داشت: کاهش میزان فروش موجب اعتراض صنف نان‌برنجی پزان شده و به رغم افزایش گردشگران نوروزی در سال جاری، کاهش میزان تقاضا را شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه بیشترین فروش این صنف در ایام نوروز و نیمه دوم شهریور ماه است خاطرنشان ساخت: در شهریور سال گذشته به نسبت فروش مناسب‌تری را تجربه کردیم که انتظار این بود در ایام عید، شاهد عرضه بیشتری باشیم.

رئیس اتحادیه صنف نان‌برنجی و کاک پزان کرمانشاه متذکر شد: می‌توانیم از تعطیلات نوروز به نحو بهتری استفاده کنیم، گرچه امسال با بارندگی همراه بود اما برای مسافران تنوع و جذابیت ویژه‌ای داشت و این استان باوجود جاذبه‌های گردشگری، مردم مهمان‌نواز، سوغات متنوع و آب و هوای مطبوع قابلیت این را دارد که استان هدف گردشگری باشد.

مقادیر زیادی از اجناس در مغازه‌ها مانده است

در ادامه گزارشات تابناک کرمانشاه، رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کرمانشاه عنوان کرد: با وجود کاهش 15 تا 20 درصدی آجیل و خشکبار، نسبت به سال گذشته فروش بسیار پایینی داشته‌ایم.

مرتضی شهبازی با تأکید بر راکد بودن بازار در ایام نوروز افزود: مقادیر زیادی از اجناس در مغازه‌ها مانده است که باید مرجوع شوند و مشکلاتی برای اعضای صنف در پی دارد.

وی گفت: حتی برای اینکه اقشار کم درآمد هم بتوانند آجیل را در سفره هفت سین داشته باشند، طبق روال سنوات قبل در خیابان نواب هم با قیمت‌های بسیار نازلتر عرضه داشتیم اما برخلاف سال‌های گذشته وضعیت اقتصادی به گونه‌ای بود که آنجا هم با افت شدید فروش روبه رو شد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کرمانشاه تصریح کرد: این وضعیت منحصر به این صنف نبوده و اکثر اتحادیه‌ها وضعیت مشابه‌ای را تجربه کردند.

چاره چیست وقتی نمی‌توانند شغلی ایجاد کنند؟

رئیس اتحادیه صنف تریکو پوشاک هم از وضعیت فعلی گله‌مند بود، وی عنوان کرد: گرچه هفته‌های پایانی سال 94 اندکی قدرت خرید مردم افزایش داشت اما بدلیل رقابت، کاهش قیمت اعمال کرده بودیم.

حسین بیات افزود: بخاطر فروش اجناس، با ادارات و حتی بیمارستان‌ها قرارداد منعقد می‌کنیم آنهم بدون پیش پرداخت، با تخفیف و در اقساط بلندمدت ده ماهه، و علت آن رقابتی شدن بازار است.

وی گفت: اگر قدرت خرید مردم بالا نیست بدلیل افزایش میزان نسبت عرضه به تقاضا است و باوجود ثابت بودن تقریبی جمعیت، هشت برابر افزایش واحد صنفی داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: نبود شغل موجب شده که هرکسی به هرنحوی شغلی برای خود ایجاد کند که بدلیل نداشتن تجربه و اطلاعات و اجاره‌های سرسام‌آور ورشکست می‌شوند. اما چاره چیست وقتی نمی‌توانند شغلی ایجاد کنند؟

رئیس اتحادیه صنف تریکو و پوشاک کرمانشاه به افزایش 20 درصدی واحدهای صنفی در سال 94 نسبت به سال 93 اشاره داشت و گفت: در حال حاضر بیش از 1600 واحد با پروانه، بیش از 300 صنف بدون پروانه، حداقل 300 واحد دست دوم (تاناکورا) و 200 واحد عرضه پوشاک مردانه در شهر کرمانشاه فعال هستند.

بیات یادآور شد: بازار به سمت رقابت رفته‌ و به جز واحدهایی که برند و نمایندگی رسمی کارخانجات هستند، مسئله گرانفروشی مطرح نیست.

وی افزود: فروشگاه‌های برند نیز بدلیل اینکه قیمت از سوی محل‌های تولید تعیین می‌شود اجناس را با قیمت‌های بسیار بالا عرضه می‌کند که ارزش واقعی آن پایین‌تر است.

رئیس اتحادیه صنف تریکو و پوشاک کرمانشاه افزود: خود نیز نماینده فروش محصولات چهار برند ...، ...، ...، و ... هستم، که به ثبت شرکت‌ها رسیده و نماینده رسمی کارخانجات هستند و اگر هرکسی هر مارکی روی محصولاتش بگذارد، غیر اصلی است.

بیات از جمع‌آوری پوشاک قاچاق در سال 95 خبر داد و تأکید کرد: به تمامی واحدهای صنفی ابلاغ شده است که در سال 95 در صورت مشاهده کالای قاچاق، علاوه بر ضبط کالا، برابر با آن نیز جریمه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه بعد از گوشی‌های تلفن همراه، پوشاک سهم بزرگی از قاچاق را به خود اختصاص داده‌است، متذکر شد: از تمامی واحدهای صنفی تعهد گرفته شده که جنس قاچاق عرضه نکنند و برای آخرین بار هم ابلاغ شده است، پس مسئولیت کار با خودشان است و جای هیچ گله‌ای وجود ندارد.

قدرت خرید مردم نسبت به سال گذشته کاهش یافته بود

رئیس اتحادیه صنف قنادان هم در ادامه اظهار داشت: با اینکه مبلغ جزئی شش درصدی افزایش قیمت داشته‌ایم اما قدرت خرید مردم نسبت به سال گذشته کاهش یافته بود.

محمدرضا ناصری افزود: محله‌های مرفه‌نشین نسبت به حاشیه نشینان استقبال بسیار بیشتری از انواع شرینی‌جات داشته اند.

کاهش 50 درصدی فروش میوه و تره‌بار نسبت به سال‌های گذشته

اظهارات رئیس اتحادیه صنف میوه و تره‌بار هم خالی از لطف نیست؛ عیسی حاجی علیانی گفت: قدرت خرید مردم نزدیک عید اندکی بهتر بود اما در طول سال بسیار پایین‌تر بود و نسبت به سال‌های گذشته با کاهش 50 درصدی فروش میوه و تره‌بار مواجه هستیم.

وی افزود: امسال حدود 30 درصد کاهش قیمت داشته‌ایم اما بازهم سیب آذربایجان و پرتقال شمال در میدان بار به وفور یافت می‌شود.

وی افزود: پرفروش‌ترین میوه، ارزان‌ترین آنها یعنی پرتقال و خیار بوده و موز‌ هم متقاضیان خاص خود را دارد.

حاجی‌علیانی عنوان کرد: موز بیشترین ضربه را به بازار میوه داخلی وارد می‌کند و در مراسمات حتی ادارات و ارگان‌ها از این میوه وارداتی استقبال بیشتری می‌شود.

به گزارش تابناک کرمانشاه، در این گیر و دار رکود و آه و فریاد صاحبان مشاغل بویژه خوراک و پوشاک که از اوضاع بحرانی اقتصاد خانواده‌ها حکایت می‌کند، شاهد افزایش یکباره و دور از انتظار، آن هم به میزان 50 درصدی نرخ اتوبوس‌های درون‌شهری در روزهای پایانی سال 95 بودیم بطوری‌که مسیر کمتر از سه کیلومتری آزادی- فرودسی از 200 تومان به 300 تومان جهش پیدا کرد.

قرار نیست افزایش قیمت صرف خرید اتوبوس و ارتقاء خدمات شود

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی کرمانشاه در خصوص اعمال این افزایش عنوان کرد: این مورد را نباید با درصد محاسبه کرد بلکه باید قیمت ریالی آنرا در نظر گرفت که در تمامی میسرها، 1000 ریال افزایش نرخ داشته‌ایم.

قدرت‌الله فعلی افزود: قیمت پایه کرایه اتوبوس در شهر کرمانشاه نسبت به سایر استان‌‌ها پایین‌تر است و هیچ‌جای کشور اتوبوس خصوصی را با این قیمت نداریم و می‌توانید با هرجا که خواستید تماس بگیرید.

وی تصریح کرد: طی سال گذشته چندین بار مانع اعتراض و اعتصاب این بخش شده‌ایم، که نهایتا پیشنهاد افزایش نرخ از سوی سازمان اتوبوسرانی به شورای شهر شده که پس از تصویب آن، توسط فرمانداری مغایرت‌گیری شده است و بخاطر نداشتن مغایرت با قانون، شورای سازمان متشکل از استاندار، فرماندار و تعدادی از مسئولین این تصمیم عملیاتی شد.

فعلی در پاسخ به این سؤال که آیا به نسبت افزایش نرخ و جابجایی بیش از صد نفر بصورت یکجا و در یک مسیر، انتظار ارائه خدمات با کیفیت بهتر را داشته باشیم گفت: قرار نیست این افزایش قیمت صرف خرید اتوبوس و ارتقاء خدمات شود، البته تجهیزات طرح کارت بلیت از کشور کره وارد شده است و از اواخر فروردین ماه نسبت به نصب آن اقدام نصب می‌شود.

وی اظهارداشت: برای ساماندهی پایانه حمل و نقل عمومی واقع در ترمینال یک، که از زمان احداث در دهه 50، به همان صورت باقی مانده است، 15 میلیارد ریال بودجه مصوب شده اما با این اوضاع و احوال اقتصادی تاکنون گشایشی حاصل نشده است، امیدواریم در سال 95 این مبلغ تأمین اعتبار شود.

نرخ اتوبوس سال به سال باید بیشتر شود

رئیس شورای شهر نیز در خصوص این افزایش گفت: این مصوبه مربوط به دو سال قبل می‌شود اما باتوجه به انتخابات هفتم اسفند، زمان اجرای آن به بعد از برگزاری انتخابات موکول شد.

کیومرث احمدی افزود: به نظر من این مبلغ افزایش، خیلی نیست و سال به سال باید بیشتر شود چراکه برای اتوبوس داران به صرفه نخواهد بود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا نمایندگان مردم در شورای شهر مصوبه افزایش نرخ اتوبوس‌هایی را تصویب می‌کنند که مردم بدون اینکه جا برای نشستن باشد باید در سرمای زمستان بلرزند و در گرمای تابستان بپزند، گفت: حق با مردم است اما وقتی می‌بینیم همه رانندگان اعتصاب کرده‌اند چکار باید کرد؟

ما فقط اسماً اعضای شورای شهر هستیم

باقری دیگر عضو شورای شهر ضمن اینکه از افزایش نرخ اتوبوس کاملا بی اطلاع بود، اظهار کرد: فکر می‌کنید چرا بخش خصوصی اتوبوس خریداری نمی‌کند؟ چون به صرفه نبوده و درآمدش جوابگوی اقساط آن نیست.

وی در پاسخ به اینکه مردم نمایندگان شورای شهر را انتخاب می‌کنند که از حقوق آنها دفاع شود پس چرا باید شاهد چنین مواردی باشیم، گفت: اززمانی که در شورا بوده‌ام کار خود را به خوبی انجام داده‌ام، اما ما فقط اسماً اعضای شورای شهر هستیم، به هر حال انتخابات شورا برگزار می‌شود چه من انتخاب شوم چه آقای ایکس، این نمایندگان هستند که باید قانون و مقررات را اصلاح کنند.

‌آنچه که امنیت ملی را تهدید می‌کند "گرسنگی" است نه به زبان آوردن واژه "فقر"

تابناک کرمانشاه؛ پیک بدخبر نیست، اصولا هر شخصی که انسان بودن خود را باور داشته باشد فارغ از هرگونه بینش و نگرش اعتقادی، رنج و محنت و ذلت را بر هیچ ملتی روا نمی‌داند. اما به یقین اگر مسئولان و رسانه‌های جمعی دردها و جراحات سطحی کم هزینه را پنهان نمی‌کردند اکنون بخش معیشت به اندازه یک غده بدخیم به نام " فقرعمومی " رشد نمی‌کرد که شیمی درمانی هم از درمانش عاجز و درمانده باشد.

آمار و ارقام افت روزانه توان خرید قالب آحاد جامعه و سرعت عمیق‌تر شدن فاصله طبقاتی، یادآور آژیر قرمزی است که هرگاه به صدا درمی‌آمد قربانی می‌گرفت، فقط تعداد و محل دقیقش قابل پیش‌بینی نبود، اما خطر قطعی بود.

البته تنها دلیل، رکود بازار عید امسال نبود، بلکه بذر این غده از دهه‌ها قبل کاشته شده که با همت مدیریت و درایت مدیران مرتبط با امور معیشت با مخفی کردن و پوشاندن، آنچنان رشد کرده و به بار نشسته که میوه سمی‌اش برای زمین‌گیر کردن جامعه‌ای به این بزرگی کفایت می‌کند.

و اما کسانی که کابوس به خطر افتادن امنیت ملی آرامششان را سلب کرده باید عرض کنم امنیت ملی شاید کمی مهمتر از یک پست مدیریتی نیم‌بند و موقت باشد که آن‌هم به تب و لرزش نمی‌ارزد. ضمنا کاربرد این شعار و نگرانی‌ها به شرایط حساس کنونی سی سال قبل برمی‌گردد که با دست خالی با جهانی تا بیخ دندان مسلح به سلاح‌های مرگبار از نوع فولادی و شیمایی می‌جنگیدیم و سلاح ضد زره تانک‌های غول‌پیکر دشمن، جان شیرین نوجوانان بود، اما اکنون همه دنیا می‌داند هیچ کشوری بضاعت پرداخت هزینه رویارویی و تهدید نظامی با چنین ملتی را نخواهد داشت.

بنابراین از کاراترین و کم‌هزینه‌ترین روش که به درازای تاریخ تجربه شده و همیشه هم فاتح بلامنازع میدان بوده استفاده می‌کند و این تاکتیک شکست‌ناپذیر که مستحکم‌ترین برج و باروها و حفاظ امنیتی لشکرهای منظم را در هم شکسته، چیزی نیست جز بستن شاهرگ حیاتی یا نشانه رفتن چشم اسفندیار رویین‌تن یا بعبارتی پاشنه آشیل امپراطوری غرب، که یادآوری و مرور محاصره اصفهان بوسیله افاغنه و شرح به دندان کشیدن لاشه نحیف و پوست و استخوان حیوانات خانگی و به دنبال آن «آدمخواری» پس از گذشت چندین قرن هنوز هم تازه و آزاردهنده است که تا یک قرن پیش از این نیز، هرگاه فقر چهره کریه خود را نشان داده، تر و خشک را به کام خود کشیده است.

اسفبارتر اینکه در چشم و گوش و باور ما دیگر جایی برای دیدن، شنیدن و باور واقعیات تلخ باقی نمانده و چنان طبعمان به خشکسالی خو کرده که هوای بارانی به نظر مزاحم و آزاردهنده می‌نماید.

تفاوت سیرکردن شکم از زباله‌دانی‌های شهرداری و پوست و استخوان و ضایعات مرغ تا مردارخوری 97 سال پیش چیست و چقدر باهم فاصله دارند؟

برای شناخت بیشتر قلمرو این پدیده ویرانگر سرعت رشد و نفوذ در لایه‌های جامعه و بویژه پیامدهای آن با استناد به آخرین نشست خبری بالاترین مقام اجرایی نظم و امنیت استان در جمع خبرنگاران و مرور چند گزارش قبل از آن، به سادگی درمی‌یابیم اگر تصادفات درون و برون استانی در قیاس با سال قبل کاهش 59 درصدی را در پی داشته، جز افزایش فعالیت و عملکرد پلیس آن بخش نمی‌تواند باشد اگرچه بی تردید مهار و کنترل انواع سرقت، اولویت اول بخش‌های انتظامی بوده و همه ظرفیت‌های آموزشی، پیشگیری از وقوع جرم، شدت کمی و کیفی گشت و عملیات انجام شده، کشف سرقت 33 درصد افزایش داشته اما حاصل این همه فعالیت افت فقط 5 درصدی ارتکاب جرم را در پی داشته است.

آمارها چنان واضح و آشکار است که نیاز به تحلیل و بررسی ندارد، اینکه دستاورد پلیس در بخش تصادفات تا این حد مؤثر بوده و در بخشی که اولویت اول مأموریت پلیس بوده که آمار بالای کشفیات هم مؤید این نکته است و باتوجه به اینکه هرکسی می‌داند پیامد سرقت به هر شکلی که باشد کیفر و مجازات است، و نیز با اینکه می‌داند درجه ریسک هم نزدیک به صددرصد است اما بازهم مقاومت می‌کند و جسورانه برای کشتن یا کشته شدن داوطلب می‌شود.

این پیام‌ها و نشانه‌ها بسیار روشن و آشکار است صف آرایی لشکر فقر کاملا قابل رؤیت است با بررسی سطحی آمار و ارقام در مقاطع قبل و بعد از عملیات ویژه نیروی حافظ امنیت و حفظ توازن به وسیله دشمن، معنادار و قابل تأمل خواهد بود.

متاستاز 2: کرمانشاه تیول یا مستعمره دولت؟

همزمانی فعالیت تابناک کرمانشاه با حادتر شدن بیماری خطه ثروتمند و همیشه بهار این دیار، ما را بر آن داشت با مشاهد علائم عیان و آشکار بخش‌های بیمار، سرنخ‌ها و نشانی‌ها را بطور ریشه‌ای دنبال کنیم اما ادامه راه مستلزم دسترسی به آمار و اطلاعات تأیید شده دستگاه‌های مرتبط بود که برخلاف رویه جاری اغلب پاسخ چند پرسش معمول گاهی بیش از یکماه به درازا می‌کشید که نهایتا از برخی پاسخ‌ها طفره می‌رفتند اما با همه دشواری‌ها... به نتایجی رسیدیم که هرچند روز، یکی از کانون‌های بحران را در قالب بسته ویژه خبری متاستاز منعکس می‌کنیم.

متاستاز 2 شامل اظهارات مسئولانی که به نوعی با موضوع تصویر مرتبط و احیانا پاسخگو بوده‌اند، همراه تصاویر و مطالبی که برای یکبار به شنیدنش می‌ارزد، تقدیم می‌کنیم.

عبور یک مسافر کش از چراغ قرمز (در صورتیکه مزاحمتی برای کسی ایجاد نکرده باشد) ۲۰۰۰۰۰ تومان به جیب (گشاد) دولت! اما اگر مسئول دولتی هر خسارتی به ملت تحمیل کند، بالاترین مجازاتش، محفل جشن تودیع و شیرینی خوران و تقدیر از زحمات ( زحمت کشیدی گندزدی) انشاءاله در بخش های (سالم) از هنر شما استفاده خواهیم کرد ( ببینیم آنجا را چطور به گند میکشی)!؟

چرا هیچگاه از چنین افرادی بازخواست نشد؟

چرا هیچگاه دولت به وعده ها، وظایف و تعهداتش عمل نمی کند، اما مأمور دارایی همین دولت ۳۰ درصد بیشتر از حقوقی که (حقوقی که باید در قبال خدماتش بگیرد) ندارد! از سفره مردم فقیر و غارت شده بقاپد؟!


اگر استان کرمانشاه ( مرکز استان پنجم) یکی از پایه‌های محکم کشور است چرا تا این حد از غافله جا مانده؟

اگر از اعتبارات عمرانی سهمی داشته کجا هزینه شده چرا ما نمی‌بینیم؟

چرا در کنار هر بانک و مجتمع تجاری انبوهی ویرانه بجا مانده است؟

زیبایی چهره شهر را متکدیان زشت کرده‌اند یا بی کفایتی مسئولان بی مسئولیت؟

چرا سهم بدهی تعهدات دولت‌ها را بانک‌ها از سفره مردم بر‌می‌دارند؟

چرا کاری که در استان‌های دیگر در کمتر از سه سال انجام شده در کرمانشاه با پنجاه سال هم در ابتدای راه مانده است؟

و ...


اسکلت مرغ! بر سفره شب عید جز رویارویی با عدالت و مقابله با عدالتخواهان معنای دیگری ندارد


اسکلت مرغ! بر سفره شب عید جز رویارویی با عدالت و مقابله با عدالتخواهان معنای دیگری ندارد


اسکلت مرغ! بر سفره شب عید جز رویارویی با عدالت و مقابله با عدالتخواهان معنای دیگری ندارد


اسکلت مرغ! بر سفره شب عید جز رویارویی با عدالت و مقابله با عدالتخواهان معنای دیگری ندارد


اسکلت مرغ! بر سفره شب عید جز رویارویی با عدالت و مقابله با عدالتخواهان معنای دیگری ندارد
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
سلام میدونم پیام باید محترمانه و مرتب باشه که پخش کنین خیلی زحمت کشیدین بال میوه فروش و دستفروش و بقیه مصاحبه کردین اتفاقا خیلی خوبه معلومه اینام از خداشونه بهانه ای باشه مالیات ندن واماشونو اینور اور کنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
سلام میدونم پیام باید محترمانه و مرتب باشه که پخش کنین خیلی زحمت کشیدین بال میوه فروش و دستفروش و بقیه مصاحبه کردین اتفاقا خیلی خوبه معلومه اینام از خداشونه بهانه ای باشه مالیات ندن واماشونو اینور اور کنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
مثل معروفی هس میگه چوب ورداری ... دزد خودشو نشون میده همینه دیگه
بهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
دست مریزاد واقعادست خوش اولش حالم گرفت گفتم بعضی ها دنبال اینن یه جوری جلب توجه بکنن اما متوجه شدم مشکل از بی توجههی خودمه پدربزرگم توبازاراسلامی یهودیها سابق حجره داشته الان هم دست منه ۳۷سالمه روزی چهار مرتبه از گاراژ رد تاحالا گاراژ به این قشنگی ندیدم مخصوصا عکسی که روش نوشته شهرداری منطقه سه بودچهار بود نرسیده به چهارا اجاق اصلن فک نمیکنم دکور بوده منتظر بقیش هستم خدانگهدار
بهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۹
دست مریزاد واقعادست خوش اولش حالم گرفت گفتم بعضی ها دنبال اینن یه جوری جلب توجه بکنن اما متوجه شدم مشکل از بی توجههی خودمه پدربزرگم توبازاراسلامی یهودیها سابق حجره داشته الان هم دست منه ۳۷سالمه روزی چهار مرتبه از گاراژ رد تاحالا گاراژ به این قشنگی ندیدم مخصوصا عکسی که روش نوشته شهرداری منطقه سه بودچهار بود نرسیده به چهارا اجاق اصلن فک نمیکنم دکور بوده منتظر بقیش هستم خدانگهدار
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
سلام نه به اون خوشمزگی نه به این بی مزگی
باور کردنش سخته واقعا از مطالب جالب و خواندنی تا ؟!!!
شایدم معذورا... هست موفق و سربلند باشید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار