نادر قاضی‌پور به بیان تذکری پرداخت و زمانی که مطلب روشنی را در تذکر خود مطرح نکرد، با واکنش علی لاریجانی مواجه شد که به مزاح به وی گفت: آقای قاضی‌پور! شما که معمولاً حرف‌های خیلی مهمی می‌زنید! چرا این تذکرات را مطرح می‌کنید!
کد خبر: ۱۹۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 08 March 2016
نادر قاضی‌پور به بیان تذکری پرداخت و زمانی که مطلب روشنی را در تذکر خود مطرح نکرد، با واکنش علی لاریجانی مواجه شد که به مزاح به وی گفت: آقای قاضی‌پور! شما که معمولاً حرف‌های خیلی مهمی می‌زنید! چرا این تذکرات را مطرح می‌کنید!

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) کلیات لایحه ارزیابی زیست محیطی ایران را مورد بحث و بررسی قرار داده و اقدامی تأمل‌برانگیز و غیرمنتظره کلیات این لایحه را به تصویب نرساندند.

وکلای ملت با 89 رأی موافق، 69 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از 195 نماینده حاضر در صحن علنی، کلیات لایحه مذکور را رد کردند.

به نظر می‌رسد وجود برخی پروژه‌های عمرانی و صنعتی در حوزه‌های انتخابیه نمایندگان مجلس موجب رد کلیات این لایحه شد، چرا که اگر به تصویب می‌رسید، تدوین پیوست زیست محیطی برای این پروژه‌ها الزامی می‌شد و در نتیجه احتمال توقف بسیاری از پروژه‌های عمرانی و صنعتی مغایر با پیوست‌های زیست محیطی می‌رفت.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان رأی‌گیری برای کلیات این لایحه، از نمایندگان مجلس خواست که به کلیات آن رأی دهند و گفت: اگر کلیات این لایحه به تصویب برسد، آن را دو شوری می‌کنیم و به کمیسیون مربوطه می‌فرستیم.

اما این سخنان لاریجانی هم تأثیری در رأی وکلای ملت نداشت و نمایندگان کلیات آن را را رد کردند.

همچنین در جریان بررسی کلیات لایحه ارزیابی زیست محیطی ایران، مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس در سخنانی به عنوان مخالف کلیات مطالبی را مطرح کرد، سپس کمال‌الدین پیرمؤذن نماینده اردبیل در مجلس به بیان سخنانی در موافقت با کلیات لایحه پرداخت و خطاب به لاهوتی گفت: «این مزخرفات چیست که می‌گویید؟!!»

نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در مجلس نیز پس از پایان سخنرانی موافقان و مخالفان کلیات لایحه ارزیابی زیست محیطی ایران به بیان تذکری پرداخت و زمانی که مطلب روشنی را در تذکر خود مطرح نکرد، با واکنش علی لاریجانی رئیس مجلس مواجه شد که به مزاح به وی گفت: آقای قاضی‌پور! شما که معمولاً حرف‌های خیلی مهمی می‌زنید! چرا این تذکرات را مطرح می‌کنید!!

همچنین در جریان بررسی این لایحه، مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران در مجلس خواستار بیان تذکر بود و در ابتدای سخنان خود گفت: از همه نمایندگان مجلس به خصوص آقای لاریجانی رئیس مجلس تشکر می‌کنم و ...

در این هنگام غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی نماینده رشت در مجلس سخنان کوچک‌زاده را قطع کرد و با فریاد کشیدن و صدای بلند در صحن علنی مجلس، خطاب به لاریجانی گفت که آقای کوچک‌زاده مطلب روشنی برای بیان ندارد، فقط می‌خواهد وقت مجلس را بگیرد!

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در پاسخ به جعفرزاده گفت: ایشان الآن تذکرشان را مطرح می‌کنند.

اما کوچک‌زاده که به نظر می‌رسید از نوع برخورد غلامعلی جعفرزاده ناراحت شده باشد، خطاب به لاریجانی گفت: آقای دکتر! آقای جعفرزاده برای مجلس دهم رأی آوردند و مجدداً نماینده شدند، لذا بنده دیگر عرضی ندارم، بماند برای همکاران شما در مجلس بعدی!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار