کد خبر: ۱۹۳۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷ 06 March 2016


کارگاه آموزشی طرح پیشگیری از خطرات آتش سوزی در چهارشنبه آخر سال روز یکشنبه با حضور عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ومدیران مدارس ناحیه دو کرج در سالن شهید رجایی این اداره برگزار شد.

به گزارش ایرنا، رئیس بیمارستان فوق تخصیصی مریم کرج در این کارگاه اموزشی گفت: آتش سوزی و به دنبال آن سوختگی یکی از معضلات جامعه است علاوه بر طولانی و سخت بودن درمان در برخی موارد معلولیت حاصل از آن تا مدت ها باقی می ماند و با هیج عمل جراحی هم به حالت اولیه باز نخواهد گشت.

صلاح الدین دلشاد افزود: پدیده سوختگی علاوه بر معلولیت جسمی سبب لطمه های شدید روحی و روانی در فرد شده و او را از حضور در اجتماع باز می دارد و این انزوا و گوشه گیری در مواردی منجر به خودکشی نیز شده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل دانشگاه ایرانیان اقدام به تاسیس ستاد حمایت از بیماران سوختگی و پیشگیری از سوختگی کرده است.

وی گفت: چهارشنبه آخر سال یکی از پرخطر ترین روزها در به وجود آمدن حوادث سوختگی است بسیاری از این سوختگی ها عملا درمان قطعی نمی شوند و تنها آثار زخم از بین خواهد رفت.

وی افزود: برگزاری چنین جلساتی در پیشگیری از حوادث روز چهارشنبه سوری بسیار موثر بوده و ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان در این زمینه از بروز چنین حوادثی بسیار موثر واقع شده است.

وی با اشاره به سوختگی ناشی از اتفاقات ناگوار چهارشنبه سوری گفت : برنامه ریزی دقیق برای کاهش سوانح ضروری است .

وی به طرح مسابقه برای مدارس در سطوح مختلف اشاره کرد و تاکید کرد عواقب و ضرر و زیان مواد محترقه توسط دانش آموزان به صورت مختلف نقاشی و شعر در مرحله مسابقه و رقابت قرار گیرد این رقابت زمینه ای برای آموزش و پیشگیری مهیا می کند.

مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه دو کرج ضمن تشکر تبریک سالروز تاسیس نهاد مقدس امور تربیتی توسط شهیدان رجایی و باهنر و تسلیت ایام فاطمیه گفت: چهارشنبه سوری یکی از مراسم ایرانیان باستان است که متأسفانه به دلیل باورهای نادرست تنها آتش بازی و عواقب ناگوار آن برای ما به جا مانده است.

فرشته فهمیده افزود: چهارشنبه سوری آخر سال با مراسمهایی مانند پریدن از آتش از دیرباز در ایران رایج بوده است؛ متأسفانه هر سال شاهد شروع زودهنگام آتش بازی ها هستیم به طوری که امسال از روزهای نخست ماه جاری آغاز شد.

وی بیان کرد: آگاهی بخشی در این راستا در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد تا از ورود کودکان به این بازی خطرناک جلوگیری شود و این جلسه به منظور بالا بردن فرهنگ چهارشنبه سوری و کاهش حوادث در این روز، آموزش پیشگیری از حوادث احتمالی در روز چهارشنبه سوری توسط اداره آموزش و پرورش تدارک دیده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار