استاندار آذربایجان شرقی پس از کاشت نمادین یک اصله نهال خبر داد:
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که توسعه فضای سبز جزو الزامات است، گفت: از عموم مردم استان می‌خواهم که در توسعه فضای سبز و افزایش سطح باغات با مسوولان همکاری کنند.
کد خبر: ۱۹۲۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱ 05 March 2016
به گزارش تابناک تبریز،دکتر اسماعیل جبارزاده صبح امروز (شنبه) پس از کاشت نمادین یک اصله نهال در محوطه استانداری آذربایجان شرقی به مناسبت روز درخت‌کاری، به خبرنگاران گفت: هدف از گرامی‌داشت این روز، توسعه فرهنگ درخت‌کاری و مراقبت از فضای سبز است.

وی توسعه فضای سبز را در همه نقاط کشور ضروری دانست و گفت: این ضرورت در استان آذربایجان شرقی به دلیل شرایط اقلیمی خاص این استان بیشتر احساس می‌شود.

جبارزاده با اشاره به وجود 188 هزار هکتار جنگل در استان، گفت: 164 هزار هکتار از فضای جنگلی استان در منطقه ارسباران متمرکز شده است و در بقیه مناطق استان تنها 24 هزار هکتار جنگل داریم که طبیعتا کافی نیست.

وی با تاکید بر این که افزایش وسعت جنگل‌های استان جزو برنامه‌های منابع طبیعی و جهاد کشاورزی است، افزود: این مهم در سند تدبیر توسعه استان نیز جزو اولویت‌هاست.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از افزایش هزار هکتاری فضای جنگلی استان در حاشیه دریاچه ارومیه طی سال جاری خبر داد و گفت: کاشت درختان مناسب با اقلیم این منطقه از سیاست‌های اولویت‌دار استان است و در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

دکتر جبارزاده در پایان با دعوت از عموم مردم استان برای مشارکت در توسعه فضای سبز استان، از دستگاه‌های اجرایی مسوول نیز خواست با مردم در این زمینه همکاری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :