بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «علت لغو سخنرانی رحیم‌پور ازغدی در نماز جمعه»، «دولت نمی خواهد رأی عده ای اهل منکر را از دست بدهد»، «انتقاد رضا صادقی از بی‌تفاوتی مسئولان» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۸۷۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۶ 24 February 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

 
رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.
 
در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
واکنش علم‌الهدی به مواضع هاشمی
آیت‌الله علم‌الهدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خصوص مواضع آقای هاشمی رفسنجانی گفت: به نظرم انقلاب جریانی قوی‌تر از این حرفهاست که بتوان با این اظهار نظرها آن را تنزل داد و دریایی است که یک عده در آن شنا می‌کنند دریا که شناگر نیست دریا، دریاست یک عده در آن شنا کرده و به محض اینکه به خس و خاشاک می‌رسند متوقف شده و به همان قناعت می‌کنند اما برخی دیگر در این دریا غواصی کرده و به لولو و مرجان دست می‌یابند. البته ذکر این نکته ضروری است که آقای هاشمی هم از نیروهای انقلاب بوده و در طول انقلاب آثار بسیار مثبتی از خود بجا گذاشته است روزی نیز سنگ زیرین آسیاب انقلاب بوده همه ما این مطالب را قبول داریم منتها باید وضعیت کنونی ایشان را معیار قرار بدهیم و ببینیم موضع فعلی ایشان چیست. اگر کسی در حال حاضر از پشت میز انقلاب بلند شود و به سمت مقابل برود نمی‌توانیم این رفتار را نادیده بگیریم و بگوییم که چون روزی در شکل‌گیری انقلاب نقش داشته پس باید از همه اشتباهاتش چشم‌پوشی کنیم. در عظمت شخصیت آقای هاشمی رفسنجانی در ابتدای انقلاب تردیدی وجود ندارد و همه قبول دارند که ایشان در بسیاری از مقاطع اسلامی از نیروهای کلیدی نظام بوده‌اند و انتقادهای فعلی به مواضعشان باعث نادیده گرفتن این پیشینه نیست اما مسأله این است که آقای هاشمی الان موضعی را اتخاذ کرده‌اند که تا دیروز با آن مقابله می‌کردند.
 
صلاحیت یک نامزد انتخابات مجلس امروز اعلام شد
نامزد دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت که وزارت کشور امروز خبر تایید صلاحیتش را اعلام کرده است. به گزارش فارس، محمدرضا فرقانی نامزد دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگویی با اعلام خبر تایید صلاحیت خود توسط وزارت کشور اظهار داشت: این خبر امروز که روز آخر وقت تبلیغاتی است به صورت تلفنی به من اطلاع داده شد.  دیپلمات و سفیر سابق ایران در ترکمنستان افزود: به عنوان یک اصولگرا وارد رقابت انتخاباتی می‌شوم و حضورم در سایر لیست‌ها و طیف‌های سیاسی برای شرکت در رقابت‌ انتخاباتی صحت ندارد.
 
دفاع سرافراز از شهرزاد میرقلی‌خانی
به گزارش مهر محمد سرافراز رییس رسانه ملی در جلسه شورای معاونین سازمان صداوسیما که روز گذشته چهارم اسفند برگزارشد به اتهامات وارد بر شهرزاد میرقلی خان و خروج اجباری وی از ایران اشاره کرد و توضیح داد: بعداز گذشت ۵۰ روز هنوز هیچ سند، مدرک و گزارشی برای اثبات اتهامات وی ارائه نشده است و شواهد و قرائن نشان می دهد برخی افراد در رده های پایین، گزارش های غیرواقعی را به مسئولان بالاتر ارائه کرده اند. اگر به این موضوع رسیدگی نشود امکان دارد درمورد سایر مدیران و مسئولان نیز به چنین جوسازی هایی بپردازند و به حاشیه سازی ها دامن بزنند. جوسازی می کنند که فهرستی طولانی از هنرمندان و کارشناسان ممنوع التصویر در سازمان وجود دارد که این امر صحت ندارد و سوابقی که در این خصوص وجود دارد در حال رسیدگی است.
 
واکنش وزیر به حذف 15 میلیون یارانه بگیر
به گزارش ایلنا، علی ربیعی شامگاه سه شنبه در حاشیه نشست تخصصی رفاه و توانمندسازی که در محل اجلاس سران برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره شایعه حذف 15 میلیون نفر از یارانه بگیران گفت: این موضوع شایعه است که در روزهای نزدیک به انتخابات برای بهره برداری های سیاسی مطرح می شود و کوچکترین سندی در دولت بر مبنای چنین موضوعی وجود ندارد.وی تعداد افرادی که باید تا پایان سال جاری از دریافت یارانه نقدی حذف می شدند را 6 میلیون بر اساس مصوبه مجلس ذکر کرد و گفت: به دلیل اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بانک اطلاعات کاملی در خصوص وضعیت اقتصادی این افراد دسترسی نداشت ، نصف این تعداد را حذف کرد.
 
پیش بینی مشاور رئیس جمهور از مشارکت مردم در انتخابات
ایرنا نوشت: ‌مشاور فرهنگی رئیس جمهوری با بیان اینکه رئیس جمهوری با ارسال پیامک ایرانیان را به شرکت در انتخابات فرا خوانده است، گفت: این اقدام از ساعت 9 صبح چهارشنبه و با مشارکت همه اپراتورها انجام شده است.حسام الدین آشنا گفت: این مسیر ارتباطی میان منتخب ملت و تک تک زنان و مردان ایرانی در مناسبت های ملی نظیر نوروز و در لحظات سرنوشت ساز مانند انتخابات مورد استفاده قرار می گیرد. وی ادامه داد: ایجاد صمیمیت و احساس بی واسطگی از ویژگی های مثبت این رابطه مستقیم است.مشاور فرهنگی رئیس جمهوری همچنین درباره پیش بینی ها از حضور مردم در انتخابات اظهار داشت: آخرین نظر سنجی ایسپا حکایت از احتمال بالای مشارکت حدود 57 درصدی مردم تهران در انتخابات دارد.
 
دولت نمی خواهد رأی عده ای اهل منکر را از دست بدهد
به گزارش انتخاب، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران ظهر امروز در مسجد بقیة الله الاعظم با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس خبرگان و شورای اسلامی، گفت: برخی خیال می کنند با حذف نام هشت نفر از شخصیت های مطرح و ارزشی نظام از لیست هایشان مانع رأی آوردن آن ها می شوند. وی با بیان این که دولت ما و همه کسانی که فکر می کنند با کمک غرب به جایی می رسند سخت در اشتباه هستند، خاطرنشان کرد: با این که امر به معروف و نهی از منکر به عنوان قانون ابلاغ شده است اما دولت بنای اجرای آن را ندارد چرا که نمی خواهد رأی عده ای اهل منکر را از دست بدهد.
 
واکنش ابتکار به ماسک نمایندگان
معصومه ابتکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ در ارتباط با انتظاراتی که از مجلس دهم در حوزه محیط زیست وجود دارد، گفت: انتظار می‌رود که با حضور گسترده مردم و فعالیت و تلاشی که صورت می‌گیرد؛ نمایندگان خردمند، دانشمند، با توان علمی و حقوقی بالا و فهم دقیق وارد مجلس شوند تا در دوره دهم مجلسی داشته باشیم که‌ شناختی مناسب از شرایط عمومی دنیا در خصوص محیط زیست و مسائل مهم سطح دنیا، منطقه و کشور داشته باشند و سپس شرایط خاص کشور ما را از نظر مشکلاتی که در حوزه‌های مختلف مانند بحران آب، افت شدید سطح سفره‌های آب زیرزمینی و... به خوبی درک کرده باشد. معاون رئیس جمهور گفت: ما تاکنون ۴ لایحه زیست محیطی را به مجلس نهم ارائه کرده‌ایم که متاسفانه مجلس نهم فرصت پرداختن به آن‌ها را پیدا نکرد، برخی از نمایندگان حاضر شدند ماسک بزنند و در مجلس حضور پیدا کنند، اما به این لوایح نپردازند. درحالی‌که این چهار لایحه (لایحه هوای پاک، حفاظت از تالاب‌ها، حفاظت از خاک و ارزیابی زیست‌محیطی) بسیار مهم و حیاتی هستند و امیدواریم؛ مجلس دهم سریعاً به این لوایح که می‌تواند؛ در آینده ایران تاثیر گذار باشد؛ رسیدگی کنند.
 
اظهارات سیاسی یک شخصیت کاملا فوتبالی!
مجید جلالی به خبرآنلاین از دلایلی می‌گوید که باعث می‌شود در انتخابات شرکت کند. او اعتقاد دارد شرکت نکردن در تعیین سرنوشت یعنی اعتقاد به نبودن و درباره‌اش توضیح می‌دهد: «حتما جمعه در انتخابات شرکت می‌کنم تا بگویم هستم. تو وقتی رای نمی‌دهی یعنی اصلا نیستی و نقشی در انتخاب سرنوشتت نداری. راستش من خیل آدم سیاسی نیستم اما این قدر می‌دانم که شرکت در انتخابات خیلی بهتر از شرکت نکردن در آن است. یعنی وقتی در انتخابات شرکت می‌کنی، باور داری که در تعیین سرنوشت خود و کشورت نقش داری.»او ادامه می‌دهد: «در نقاط مختلف دنیا فرنگ‌ها با هم متفاوت است. شاید جایی در دنیا باشد که بگویی در انتخابات شرکت نمی‌کنی و این عدم شرکتت نوعی مخالفت مدنی باشد. ولی اینجا و در کشور ما وقتی رای نمی‌دهی، یعنی به چیزی که اعتقاد داری بهتر است، رای نمی‌دهی و این حق را برای طرف مقابل ایجاد می‌کنی که به ایده‌اش رای بدهد. این یعنی دیگر حقی برای اعتراض نداری. من بر همین اساس است که برای تعیین سرنوشت خودم رای می‌دهم. با رای دادنم نشان می‌دهم که هستم.»
 
روحانی تهدید برجامی کرد!
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم بزرگداشت پنجاه و پنجمین سالروز تاسیس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه باز هم به حماسه و حضور مردم نیاز داریم اظهار کرد: نیاز داریم که ملت ایران به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب گوش فرا دهند و همه ما جمعه 7 اسفند در سراسر ایران پای صندوق‌های آراء بیاییم. و با گام دوم قدم‌های جدیدی برای سربلندی و سرفرازی ایران برداریم. رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه باید از مذاکره کنندگان هسته‌ای بخصوص آقایان ظریف، عراقچی ، صالحی و بعیدی نژاد و همه آنهایی که برای برجام تلاش کردند ، تشکر کنیم گفت:‌ کسی به برجام با چشم بد نگاه نکند؛ چرا که برجام افتخار سیاسی ایران است.
 
4 مسئله اولویت‌دار جامعه برای مجلس
سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید در گفت‌وگو با فارس، با تشریح 4 اولویت مجلس دهم، گفت: در مقطع کنونی اولویت‌های نمایندگان مجلس را می‌توان به 4 دسته تقسیم کرد که اولین آن حفظ شأن مجلس در مقام پرسشگری از دستگاه‌های اجرایی و دولتی است. صلاحی اقتصاد مقاومتی را دومین اولویت نمایندگان مجلس برشمرد. صلاحی اظهار داشت: سومین اولویت مجلس نیز حمایت از برنامه‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی و وارد کردن دولت در حمایت از قاطع از این برنامه‌ها است. رئیس سازمان بسیج اساتید چهارمین اولویت نمایندگان مجلس را جلوگیری از نفوذ دشمن به‌خصوص در دو حوزه سیاسی و اقتصادی عنوان کرد و گفت: امروز همه تحلیل‌گران منصف منطقه‌ای و جهانی اعتراف می‌کنند که در منطقه شکست‌های پی در پی و درواقع از کلکسیونی از شکست‌های بزرگ درمقابل جمهوری اسلامی ایران در تاریخ آمریکا ثبت شده است.
 
انتقاد رضا صادقی از بی‌تفاوتی مسئولان
رضا صادقی، خواننده پاپ کشورمان در مطلب کوتاهی در کانال تلگرامی اش از وضعیت هوای مناطق جنوبی کشورمان انتقاد کرد.صادقی در این خصوص نوشت: هـوا بس ناجوانمردانه سم است .. اااااااااى دمت گرم و سرت خوش باد .. سلامم را تو پاسخ گوى و در بگشا ....همیشه جنوب و جنوبى مظلوم ترین بودن و هستن چه بندر عباسم که شاهرگ تجارى خاورمیانه است اما از همه چى محروم چه اهوازم که روى گنج نفت و دریغ از حمایت ... آقایان امیدها نمیتونن نفس بکشن، براى خدا تدبیرى که گفتین و یادتون نره...
 
علت لغو سخنرانی پیس از خطبه نماز جمعه رحیم پورازغدی
خبرگزاری قارس مدعی شده است که شنیده ها حاکی است علت لغو سخنرانی های رحیم پور ناراحتی برخی مقامات اجرایی از انتقادات وی درباره رویکرد و عملکرد دولت یازدهم و فشار به ستاد نماز جمعه تهران برای توقف این سخنرانی ها بوده است.
 
مگر سردار سلیمانی مورد تمجید رسانه های بیگانه نیست؟
دبیر کل حزب آبادگران جوان گفت: تعریف رسانه های دشمن از افراد دلیلی بر وابسته بودن آنها به بیگانگان نمی شود. مگر سردار قاسم سلیمانی که دیانت،شجاعت و عقل و تدبیرش بر هیچ کس پوشیده نیست و فخر اسلام است بارها توسط رسانه های بیگانه مورد تمجید قرار نگرفته است؟حسن بیادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای استکبار چپ و راست فرق نمی کند. وقتی می آیند از یک نامزد تعریف می کنند قطعا هدف خیری ندارند اما چرا بعضی ها فکر می کنند این فرد یا گروه مورد تایید استکبار هستند و فرض دیگری را در نظر نمی گیرند؟!وی به اظهار نظراتی درباره وجود لیست انگلیسی در انتخابات آتی اشاره کرد و گفت: این احتمال می تواند در هر دو طرف صادق باشد. اینکه استکبار از یک فرد یا گروه که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است حمایت کند شاید به خاطر این باشد که گروهی که از سوی استکبار حمایت نشده اند به جان گروهی بیفتند که به صورت صوری مورد حمایت آنها قرار گرفته اند.وی تصریح کرد: به نظر من برخی گروهها و افراد آگاهانه یا ناآگاهانه اهداف دشمن را پی گیری می کنند و با تهمت زدن به بعضی از گروهها و کاندیداها در صدد مایوس کردن مردم هستند که این یاس باعث کاهش میزان مشارکت در انتخابات می شود.نایب رئیس دوره دوم و سوم شورای شهر تهران ادامه داد: احتمال اینکه این افراد به جایی در خارج وصل باشند هم وجود دارد چرا که اگر این احتمال وجود نداشت مقام معظم رهبری این همه بر مساله نفوذ تاکید نمی فرمودند.
 
حمایت شکوری راد از جلالی
دبیر کل حزب اتحاد ملت ایرانی اسلامی با بیان اینکه اصلاح طلبان در سراسر کشور برای 215 کرسی مجلس نامزد معرفی کرده‌اند اظهار کرد: این 215 نفر نوعا اصلاح طلب، بعضا نیروهای بینابینی و یا نیروهای اصولگرایی هستند که به تدریج جذب اصلاحات شده‌اند.به گزارش ایسنا علی شکوری راد در نشست خبری خود در پاسخ به انتقاد از قرارگرفتن نام کاظم جلالی در لیست اصلاحات اظهار کرد: من با آقای جلالی در مجلس ششم هم دوره بودم و وی را درزمره اصولگرایان معقول می‌دانم.وی با بیان اینکه جلالی هیچگاه توهین و تخریبی نکرده و شخصیتش مورد احترام ماست، گفت: کاظم جلالی هر چند به لحاظ سیاسی با ما هم فکر نیست اما این ظرفیت در وی وجود دارد که در لیست اصلاحات قرار بگیرد. جلالی، علی نوبخت و بهروز نعمتی از سوی حزب اعتدال و توسعه معرفی شدند و ما آنها را در لسیت قرار دادیم. جلالی در برجام با دولت همراهی کرد.
 
پیامک رئیس جمهور به مردم برای شرکت در انتخابات
رئیس جمهور با ارسال پیامکی از مردم ایران خواست در انتخابات پیش رو حضوری گسترده داشته باشند.متن این پیامک حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به شرح زیر است:
«مردم عزیز ایران؛
کشور، امروز به رأی شما نیاز دارد.
جمعه 7 اسفند،
آینده پرامید ایران را رقم بزنیم.»
 
 
بیوک میرزایی:هرچه بدبختی داریم زیر سر انگلیس است
بیوک میرزایی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: به لیستی که مورد حمایت بی بی سی و انگلیس باشد رای نخواهم داد؛ هرچه بدبختی داریم زیر سر همین انگلیس است. بیوک میرزایی بازیگر سینما و تلویزیون در پاسخ به سوال شبکه اطلاع رسانی راه دانا در مورد حمایت انگلیس از برخی لیست های انتخاباتی گفت: به لیستی که مورد حمایت بی بی سی و انگلیس باشد رای نخواهم داد؛ هرچه بدبختی داریم زیر سر همین انگلیس است.
 
همایش اصلاح‌طلبان در ورزشگاه شیرودی لغو شد
گردهمایی اصلاح‌طلبان که قرار بود ظهر امروز در ورزشگاه شیرودی تهران برگزار شود، توسط مسئولان برگزار کننده همایش لغو شد.به گزارش خبرگزاری فارس، گردهمایی اصلاح‌طلبان که قرار بود ظهر امروز در ورزشگاه شیرودی تهران برگزار شود، توسط مسئولان برگزار کننده همایش لغو شد.اصلاح‌طلبان علت لغو همایش را ضرورت حضور جوانان در ستادها و دعوت از عموم مردم برای مشارکت در انتخابات، عنوان کرده‌اند.
 
ارسال 120 هزارصندوق‌ و 110 میلیون تعرفه‌ رای به استان‌ها
حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور از ارسال 120 هزار صندوق‌ و 110 میلیون تعرفه‌ رای به همه استان‌های کشور برای برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز هفتم اسفند خبر داد. به گزارش ایسنا، وی افزود: صندوق‌های اخذ رای با نظارت نمایندگان هیئت نظارت مُهر و موم و تحویل فرمانداری‌ها شدند و صبح 7 اسفند طی تشریفات قانونی در شعب اخذ رای در معرض واجدان شرایط قرار خواهد گرفت.
 
مردم لیستی رأی بدهند تا خلاء نبود احزاب جبران شود
احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نبود احزاب قوی در کشور به مردم توصیه کرد در انتخابات آتی مجلس به شکل لیستی رأی دهند تا بخشی از این خلاء جبران شود. به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: معتقدم بهتر است که هر که اصولگراست به لیست اصولگرایان و هر که اصلاح‌طلب است به لیست اصلاح‌طلبان رأی دهد. این باعث می‌شود کارایی در تقنین بیشترشود، پس کارایی مجلس به این است که طرفداران دو طیف لیستی رأی بدهند.
 
پرونده مرتضوی به دیوان عالی کشور ارجاع شد
وکیل‌مدافع سازمان تأمین اجتماعی از ارجاع پرونده سعید مرتضوی با شکایت این سازمان به یکی از شعب دیوان عالی کشور خبر داد.  مجتبی نظری در گفت‌وگو با «ایسنا» افزود: «بخشی از پرونده مرتضوی که در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران رسیدگی شده بود، برای رسیدگی به اعتراض طرفین به شعبه‌ای از دیوان عالی کشور ارجاع شده، اما هنوز دیوان تصمیمی نگرفته است.» 
 
انفصال 3 کارمند از خدمت به‌ علت تخلفات انتخاباتی
معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان‌شمالی از انفصال خدمت سه نفر از کارکنان استان به‌ علت انجام تخلف‌های انتخاباتی خبر داد. به گزارش ایسنا، محمدرحیم نوروزیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سه نفر از کارکنان کمیته امداد استان به‌علت انجام تخلفات انتخاباتی در ساعات اداری، انفصال از خدمت شده‌اند.وی ادامه داد: همه روسا و مدیران کل نهاد و دستگاه‌های اجرایی استان اهتمام و حساسیت جدی در برخورد با متخلفین حوزه انتخابات دارند.نوروزیان افزود: انجام تبلیغات و یا حضور در ستادهای انتخاباتی در ساعات غیراداری برای کارکنان دولت محدودیت قانونی ندارد.
 
جلسات گرانی آب‌وبرق در سازمان مدیریت کلید خورد
پیگیری های خبرنگار تسنیم حاکی از این است که در حال حاضر در سلسله جلسات درآمد و هزینه ای دولت در سال 95 که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار می شود، یکی از موضوعات روی میز و درحال بررسی مرحله بعدی افزایش قیمت حامل های انرژی از جمله قیمت مصرفی آب و برق است. این مسئله که ارزان فروشی آب و برق باید در مرحله ای در سال 95 کاهش یابد مورد توافق تمامی مسئولان اقتصادی دولت است اما در خصوص زمان و نحوه اجرای آن هنوز هیچ تصمیمی نهایی نشده و بررسی ها ادامه دارد. تنها تصمیمی که پیش از این در دولت اخذ شده بود، این بود که در خصوص افزایش قیمت ها هیچ اعلامی تا زمان انتخابات 7 اسفند صورت نگیرد و تمامی تصمیم ها و اقدامات به بعد از انتخابات موکول شود.
 
تاکتیک جدید خودروسازان برای فروش خودرو
به گزارش صبحانه، ایران‌خودرو بر مبنای طرح پیش‌فروش نوروزی، محصولات خود را با پیش‌پرداخت‌های 5، 10، 20، 30 و 50 ميليون تومان و يا ضرايبي از اين مبالغ با موعد تحویل مردادماه به فروش می‌رساند. سود مشارکت در این طرح، 27 درصد است و سود انصراف 26 درصد، به این معنا که اگر خریدار از خرید خودرو منصرف هم شود، به ازای پولی که در اختیار ایران‌خودرو قرار داده، ماهانه 26 درصد سود را به صورت روزشمار دریافت می کند.این در شرایطی است که نظام بانکی سود تسهیلات، سپرده یک ساله و سپرده روزشمار به ترتیب 22، 18 و 10 درصد تعیین کرده است. حال سوال اینجاست که اجرای چنین طرحی چه اختلالی در نظام پولی کشور ایجاد می‌کند؟
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار