کد خبر: ۱۸۰۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰ 13 February 2016


رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی از آغاز طرح واکسیناسیون دام ها بر علیه بیماری لمپی اسکین از ابتدای اسفند ماه سال جاری در دامداری های سطح استان خبرداد.

دکتر مسعود عصار روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از اجرای فاز سوم طرح سراسری مایه کوبی دام ها علیه بیماری تب برفکی و کنترل این بیماری، واکسیناسیون علیه بیماری لمپی اسکین که یکی از بیماریهای پوستی در دام علی الخصوص دام بزرگ می باشد، اجرا می شود.

وی اظهار داشت: این طرح با مشارکت بخش خصوصی و دولتی بصورت همزمان در سراسر استان اجرایی خواهد شد.

وی پیش بینی کرد : در این طرح تعداد 90 هزار راس دام صنعتی و سنتی تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند.

***تجهیز کشتارگاه های طیور استان به دستگاه جت پرینتر

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز گفت: با توجه به برقراری سامانه ردیابی گوشت مرغ در کشتارگاه های طیور و ثبت دقیق مشخصات مرغ های کشتاری، کشتارگاههای فعال در استان ملزم به تهیه دستگاه جت پرینتر دیجیتالی شدند.

دکتر سید محسن ابوترابی افزود: لزوم درج کد رهگیری بر روی بسته های مرغ استحصالی ، و اینکه پرینتر های حرارتی قبلی کارایی لازم را جهت درج مشخصات بصورت کامل و خوانا نداشتند لذا کلیه کشتارگاه های طیور استان جهت درج بهتر و صحیح کد رهگیری بر روی بسته بندی مرغهای استحصالی نسبت به خریداری و نصب دستگاه جت پرینتر در بخش بسته بندی کشتارگاه اقدام نمودند.

وی در پایان از همشهریان گرامی تقاضا نمود در هنگام خرید مرغ از مراکز عرضه و فروش حتما به تاریخ و کد درج شده بر روی مرغهای بسته بندی دقت نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار