گزیده خطبه های نماز جمعه اصفهان:
تابناک: صحبت‌هایی هفته گذشته توسط برخی از عزیزانی که با امام(ره) ارتباط داشته اند و دارای سابقه مبارزاتی انقلابی خوبی هستند مطرح شده که مردم از این افراد انتظار نداشتند که کسانی که مبانی امام(ره) را اطلاع دارند چنین صحبت کنند.
کد خبر: ۱۷۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۸ 06 February 2016
به گزارش تابناک اصفهان، آیت الله مهدوی امام جمعه موقت اصفهان امروز در خطبه های نماز جمعه، محور سخنان خود را بر حفظ جایگاه شورای نگهبان، راهپیمائی 22 بهمن و لزوم مشارکت مردم در انتخابات آتی قرار داد.

گزیده سخنان وی به نقل از خبرگزاری های ایسنا، مهر و فارس:

مهدوی به انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: صحبت هایی هفته گذشته توسط برخی از عزیزانی که با امام(ره) ارتباط داشته اند و دارای سابقه مبارزاتی انقلابی خوبی هستند مطرح شده است که مردم از این افراد انتظار نداشتند که کسانی که مبانی امام(ره) را اطلاع دارند و اصول امام را از نزدیک دیده اند چنین صحبت کنند.

وی با اشاره به صحبت های امام راحل در خصوص تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: متاسفانه صحبت هایی مطرح می شود که می خواهد جایگاه شورای نگهبان را تضعیف کند این در حالی است که شورای نگهبان به عنوان هیئت نظارت و هیئت اجرایی باید حق الناس را رعایت کند و نباید به شایعه افکنی ها توجهی شود.
راهپیمایی ۲۲ بهمن به دلیل تاثیرگذاری در افکار عمومی دنیا و بازخورد جهانی ما، هر سال حساسیت بیشتری پیدا می کند.

وی ادامه داد: پیروی از ولایت فقیه، حفظ مردمی بودن انقلاب اسلامی، تکیه بر دین، حضور دین در مسائل سیاسی از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده که باید همواره حفظ شوند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: ۲۲ بهمن فرصتی مغتنم برای دفع حضور دشمن و جلوگیری از نفوذ آنها در عرصه های سیاسی است.
همواره در انتخابات‌ها افرادی که رد صلاحیت می‌شوند به دنبال ایجاد اغتشاش بوده تا شیرینی انتخابات را از بین ببرند و شورای نگهبان و هیئت‌های اجرایی باید با نظارت دقیق خود حق‌الناس را رعایت کرده و این نظارت، نظارت استصوابی است.

وی در ادامه با اشاره به جملات امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه بعضی دست به توهین اعضای شورای نگهبان دارند و تضعیف و توهین شورای نگهبان امری خطرناک است، بیان کرد: گاهی نیز کسانی که به اشتباه صلاحیتشان احراز نمی‌شود نتیجه قابل بررسی و اصلاح است و موضوع تفکیک رد صلاحیت و عدم احراز صلاحیت باید در قانون اصلاح شود.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به خرید هواپیماها توسط دولت بیان کرد: مسئولین لازم است توجه بیشتری را به اقتصاد و معیشت مردم داشته باشند و در این زمان چه نیازی به خریداری این مقدار از هواپیما داشته‌ایم و این ارتباط با دشمن به چه قیمتی است؛ درست شدن اقتصاد ایران تنها با به زبان آوردن اقتصاد مقاومتی عملی نمی‌شود.

مهدوی با اشاره به اینکه دشمن در فکر مهار سرعت پیشرفت ایران اسلامی است، ادامه داد: برای این کار دشمن دو راهکار دارد، مهار هارون الرشیدی و مهار مامونی که مهار اول یعنی هارون الرشیدی مهار آشکارا است مثل تحریم، هشت سال جنگ تحمیلی گزینه های روی میز و تهدید های متعددی که انجام می شود.

وی به مهار مامونی اشاره کرد و گفت: مهار مامونی همان نفوذ است که دشمن از این طریق توانسته بخشی از کارهای خود را پیش ببرد، نفوذ و تاثیرگذاری بر افراد و رفتار آن ها مثل شعار توسعه و تعامل همراه با غرب و خرید انبوه کالا از کشورهای خارجی و ضربه به اقتصاد کلان کشور یکی از این موارد است. البته در کنار آنها فرار مغزها، تضعیف مرگ بر آمریکا و اسرائیل نیز قرار دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار