کد خبر: ۱۷۵۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱ 04 February 2016

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با بیان اینکه تدوین اطلس فرهنگی استان کار ساده‌ای نیست،‌ گفت: تاکنون تدوین 50 درصد اطلس فرهنگی استان به پایان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، سید موسی حسینی کاشانی اظهار داشت: خوشبختانه با تاکید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج مبنی بر همکاری دستگاه‌های استان برای تکمیل اطلاعات اولیه لازم برای تدوین اطلس فرهنگی، روند جمع‌آوری این اطلاعات به سرعت انجام شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز ادامه داد: در حال حاضر مرحله جمع‌آوری اطلاعات اولیه این اطلس به پایان رسیده و در حال راستی‌سنجی و بررسی اطلاعات دریافتی از سوی دستگاه‌ها هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: بدون شک اگر امام جمعه کرج در شورای فرهنگ عمومی استان بر تسریع روند همکاری ادارات برای تدوین اطلس فرهنگی تاکید نمی‌کرد، هنوز در مرحله جمع‌آوری اطلاعات اولیه قرار داشتیم.

حسینی کاشانی گفت: در حال حاضر حدود 50 درصد از فرآیند تدوین اطلس فرهنگی استان البرز به پایان رسیده و امیدواریم درآینده‌ای نزدیک شاهد رونمایی از این سند فرهنگی باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افزود: با تدوین این اطلس، وضعیت سرانه‌های فرهنگی استان در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف مشخص و ضعف‌ها و نقاط قوت این حوزه بیشتر نمود پیدا می‌کند.

حسینی کاشانی در پایان گفت: با توجه به پراکندگی مراکز فرهنگی استان به نظر می‌رسد تدوین اطلس فرهنگی به نسبت سایر استان‌ها با مشکلات بیشتری روبه رو باشد؛ اما بدون شک این پروژه با اقدام جهادی مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستگاه‌های فرهنگی استان و مجموعه تدوین کننده این اطلس به خوبی انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار