مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره موسیقی سنتی استان همدان در نهاوند برگزار شد.
کد خبر: ۱۷۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸ 05 February 2016

مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره موسیقی سنتی استان همدان در نهاوند برگزار شد.

به گزارش  فارس،هجدهمین جشنواره موسیقی سنتی استان همدان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل انجمن موسیقی ایران و مسئولان شهرستان نهاوند، با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

این جشنواره به مدت دو روز از تاریخ 13 تا 15 بهمن به مناسبت ایام دهه مبارک فجر در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند برگزار شد.

فراخوان این جشنواره از یکم تا 22 دی ماه برگزار شده بود و 300 اثر برای حضور در این جشنواره ثبت نام کردند که از بین آنها 65 اثر برای هجدهمین جشنواره موسیقی سنتی استان همدان برگزیده شدند.

92 هنرمند میهمان این جشنواره بودند که از این تعداد 57 هنرمند گروه نواز و 35 هنرمند تک‌نواز بودند.

در این جشنواره از استان همدان دو گروه‎نواز و 34 تک‌نواز، از شهرستان نهاوند یک گروه‎نواز و 10 تک‌نواز، از شهرستان ملایر دو تک‌نواز، از شهرستان تویسرکان پنج تک‌نواز، از شهرستان اسدآباد یک گروه‌نواز و پنج تک‎نواز و از شهرستان بهار یک تک‎نواز با هم به رقابت پرداختند.

بهنام وادانی، فرهاد احمدی و سعید ثابت از تهران داوری این جشنواره را برعهده داشتند.
همچنین داورانی که قبلاً 300 اثر اولیه را بازبینی و داوری کردند شامل هفت داور از استان همدان به نام‌های قادر شهسواری، فرزاد مباشری، سیاوش دیهیمی، حسن زندی، حسین زندی، سیامک اختری و عباس نوروزی گل بودند.

نفرات برگزیده این جشنواره در بخش نی شامل یاسر کلهر از نهاوند به عنوان نفر اول، اصلان طالبی از اسدآباد به عنوان نفر دوم و امین شراعی از همدان به عنوان نفر سوم برگزیده شدند.

در بخش ویلن میلاد رضایی از نهاوند، مهرداد آهنچیان از همدان به عنوان نفر دوم و محمدرضا صالحی از همدان به عنوان نفر سوم برگزیده شدند.

در بخش آواز احمد طالبی از همدان به عنوان نفر دوم و حمید محمد ظاهری از تویسرکان بعنوان نفر سوم برگزیده شد.

در بخش سنتور مهیار بیات از همدان به عنوان نفر اول، نیما گودرزی از نهاوند به عنوان نفر دوم و علیرضا سعیدی و علی پوراقبالی از همدان به صورت مشترک بعنوان نفر سوم برگزیده شدند.

در بخش تنبور مجتبی نوروزی از همدان به عنوان نفر اول، امیرحسین گلرازی از همدان به عنوان نفر دوم و حسین مومیوند و وحید سلگی از نهاوند به صورت مشترک به عنوان نفر سوم برگزیده شدند.

در بخش تار سینامنتظری از همدان به عنوان نفر اول، سهیل چهل‎امیران از همدان به عنوان نفر دوم و تارا پیراینده از همدان به عنوان نفر سوم برگزیده شدند.

در بخش سه‌تار مهدی حیدریان از همدان نفر اول، نادر مستقیما از همدان نفر دوم و مهدی رشیدی از نهاوند نفر سوم شدند.

همچنین در بخش کمانچه سهراب بحیرایی از نهاوند نفر اول، بهنام بیات از همدان نفر دوم و حامد ربانی از همدان و احمد نوابی از نهاوند به صورت مشترک بعنوان نفر سوم انتخاب شدند.

در بخش دف حسین احمدی‌شاط از همدان عنوان نفر اول، مهدی سیاوشی از نهاوند رتبه دوم و صادق سنائی از همدان عنوان سوم این رقابت‌ها را از آن خود کردند.

در بخش گروه‌نوازی گروه تمنا از همدان، گروه ارغوان از اسدآباد و گروه راز دل از همدان به ترتیب عناوین اول، دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

در بخش تمبک نیز پویان موسویان از همدان به عنوان نفر اول، احسان رسولی ثمر از همدان به عنوان نفر دوم و بهنام بهروزی و کامیار مهرآفرین از همدان به صورت مشترک به عنوان نفر سوم برگزیده شدند.

به نفرات برتر این جشنواره دیپلم افتخار، تندیس جشنواره، گواهی شرکت در جشنواره به همه شرکت‌کنندگان و لوح سپاس به تعدادی از شرکت‌کنندگان از جوایز این جشنواره بود و همچنین در این جشنواره از یک هنرمند پیشکسوت نیز تقدیر شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار