منتخب عکاسان نمایشگاه گروهی عکس «انتهای زمین» عصر روز پنجشنبه، 9 بهمن ماه، در نگارخانه «تار و پود» کتابخانه ملی و مرکز اسناد شهر شیراز گشایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸ 29 January 2015

منتخب عکاسان نمایشگاه گروهی عکس «انتهای زمین» عصر روز پنجشنبه، 9 بهمن ماه، در نگارخانه «تار و پود» کتابخانه ملی و مرکز اسناد شهر شیراز گشایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه که با حضور تنی چند از عکاسان شهر شیراز گشایش می‌یابد، 50 قطعه عکس از آثار 50 عکاس همسفر با تورهای عکاسی کارگاهی «پایگاه عکس چیلیک» در اندازه 50 در 70 سانتیمتر به نمایش گذاشته شده است.

محمدرضا(امید) آقائی، ابراهیم باقرلو، فرزانه‌سادات بی‌آزاران، اکرم جمعی، یاسمن حسین‌پور، فاطمه (رامش) حسینی لاهیجی، زهره حسینی‌جم، معصومه حضرتی، مریم خادم بهمنیار، نیما خالدی کیا، محمدرضا خرازی، محمدرضا رحیمی، محمدرضا زارع، روح‌الله سنجرانی، لادن شجاع، ماهرخ شش بلوکی، حدیثه شعبانی، لیلا صادق‌زاده، حسین عصاری آرانی، سوگند عطاران، پرستو عطرسایی، سارا فیروزی، آزیتا قاسمی، محمد قدرتی وایقان، میترا محمدی، مجتبی محسنی، سیدصادق موسوی، فاطمه شیخعلی میرالی، مهدی کاظمی خالدی، میران (شورش) مباشری، سجاد معظمی گودرزی، فاطمه ندیمی، مجید وفایی، امیرحسین هاشمی جاوید، سمیه هاشمی، سپیده سیرانی، محمدرضا فرهمندصفت، شهرام فرهمند، مسعود جامعی، اعظم حشمتی، امید صرامی، محسن سلیمی، مهدیه زینی اسکویی، باران عطایی، فاطمه پازکی، سمیرا محمدی، جواد میرزاپورکلیبر، مریم آل مومن، روح ا..پورحسن امیری و زهرا رحیم‌زاده عکاسان حاضر در این نمایشگاه هستند.

انتهای زمین

مهدی سروری -دبیر نمایشگاه- هدف از نمایش این آثار در شهرهای مختلف کشور را اهمیت شناخت و لزوم حفظ طبیعت کویر برشمرد و گفت: ارتباط بین عکاسان ما در استان‌های گوناگون و در حوزه‌ی عکاسی نیاز به تقویت دارد تا تولیدها و داشته‌های تصویری مستعدان عکاسی بتوانند شرایط تبادل آثار و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک را فراهم کند.

سروری همچنین با دعوت از مدیران و مسئولین فرهنگی هنری کشور به حضور و مشاهده آثار این نمایشگاه، ادامه روند حرکت این نمایشگاه را در سایر مراکز متقاضی در کشور و گذر از ارتباط کلامی مدیران فرهنگی هنری کشور در گفت‌وگو با مخاطب را، ضروری دانست و اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه با سعی در تامین استانداردهای رایج، در مراکزی چون خانه ی هنرمندان ایران، نگارخانه کوثر (سازمان صدا وسیما)، نگارخانه امام علی(ع) در تاکستان (استان قزوین)، شهرهای کاشان و آران وبیدگل و هم اکنون در شیراز، یعنی دعوت به حضور مدیران و مسئولان به تحقق باورمندی‌شان به عکاسان جوان و نمایش توانمندی‌های این نسل دوربین به دست.

پیش از این عکاسانی چون مسعود زنده روح کرمانی، محمدمهدی رحیمیان، سعید دستوری، کورش ادیم و افشین شاهرودی و همچنین پروفسور پرویز کردوانی (پدر علم کویرشناسی در ایران) پیرامون کیفیت نگاه‌های ارائه شده در این مجموعه عکس و سطح تاثیرگذاری آنها قلم زده‌اند که نظرات ایشان در کتاب نمایشگاه ارائه شده است.

این نمایشگاه عصر روز پنجشنبه، 9 بهمن ماه، با همکاری خانه فرهنگ جاودان و برنامه توسعه عکاسی در ایران در کتابخانه ملی و مرکز اسناد شهر شیراز گشایش یافته و علاقه‌مندان می توانند همه روزه تا پایان پنجشنبه 16 بهمن ماه از ساعت 10 تا 19 از این نمایشگاه دیدن کنند.

نشست نقد و بررسی آثار نیز عصر روز چهارشنبه در محل نمایشگاه با حضور تنی چند از عکاسان و همچنین دبیر نمایشگاه و عکاسان شیراز در محل نمایشگاه برگزار خواهد شد.

نگارخانه تار و پود در شهر شیراز، چهارراه حافظیه، به طرف باغ جهان‌نما، کتابخانه ملی و مرکز اسناد شیراز واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار