رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور:
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور گفت: در طرح شهاب استعداد 400 هزار نفر از دانش آموزان از نظر سطح علمی ارزیابی می شود.
کد خبر: ۱۶۲۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸ 12 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، نصرت الله ضرغام امروز در نشست بابنیاد نخبگان مازندران در ساری گفت: در سال 82 اساسنامه بنیاد نخبگان تهیه شد و رهبری معظمدر حمایت نخبگان تاکید داشتند.

وی افزود: بنیاد ملی نخبگان ایجاد شده تا نخبگان را بشناسد و پرورش هدایت و شکوفا و ایجاد اشتغال کند.

رئیس صندوقحمایت از پژوهشگران و فناوران با بیان اینکه آینده ایجاد شغل و کارآفرینی با نخبگان کشور ایجاد می شود، تصریح کرد:دیگر راهکارهای سنتی برای ایجاد اشتغال کارآمد نیست.

وی افزود: این بنیاد در توسعه علم، فناوری و نوآوریجایگاه حمایتی است و در مقاطع و حوزه های مختلف در راستای ارتقای سرمایه انسانی فناوری و ارتقای سرمایه اجتماعی حمایت می کند.

ضرغام با بیان اینکه فرار مغزها از مقطع کارشناسی صورت می گیرد، اظهار کرد:در هر دانشگاه هسته دانشگاه در حال تشکیل است تا هر استادی 10 نفر از دانشجویان لیسانس را در پوشش قرار دهد.

وی افزود:همه برنامه های بنیاد ابتدا در حد پایلوت انجام می شود و سپس در سطح بیشتری انجام می‌شود.

دبیر شورای نخبگان کشور توسعه اقتصاد دانش‌بنیان را یکی از اهداف بنیاد نخبگان دانست و بیان کرد: باید بخش خصوصی را در این حوزه تقویت کرد.

وی با بیان اینکه70 درصد استقلال و ریسک فرزندان توسط مردم و پدر و مادر گرفته می شود، افزود: مدیری که آرمان گرا و ریسک پذیر نباشد نمی تواند موفق باشد.

ضرغامی اظهار کرد: در طرح شهاب استعداد 400 هزار نفر از دانش آموزان از نظر سطح علمی ارزیابی می شود.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار