کد خبر: ۱۶۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 12 January 2016

کشف برنج قاچاق در ملاير

فرمانده انتظامي شهرستان ملاير از کشف 300 ميليون ريال برنج قاچاق از يک دستگاه کاميون در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "شعبان ترک نيا" در تشريح اين خبر گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا پليس آگاهي شهرستان ملاير با تشديد اقدامات کنترلي محسوس و نا محسوس در محورهاي مواصلاتي منتهي به شهرستان بهيکدستگاه خودروي کاميون مشكوك شده و آن را بلافاصله متوقف کردند.

وي افزود: در بازرسي بعمل آمده از اين کاميون تعداد 2 هزار و 480 کيسه برنج 10 کيلويي خارجي قاچاق به وزن 24 هزار و 800 کيلوگرم کشف شد.

اين مقام انتظامي با اشاره به ارزش 300 ميليون ريالي کالاي قاچاق کشف شده بيان داشت: راننده خودرو پس از تشکيل پرونده به مراجع قضايي اعزام شد.


10دستگیری سارق حرفه اي

فرمانده انتظامي شهرستان ملاير از متلاشي شدن باند سرقت خودرو در ملاير و دستگيري دو نفر سارق حرفه اي با اعتراف به 10 فقره سرقت خبر داد

سرهنگ "شعبان ترک نيا" با اعلام اين خبر گفت: در پي وقوع سرقت هاي مختلف خودروهاي سواري در شهرستان ملاير، موضوع به طور جدي در دستور کار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت و با تلاش اطلاعاتي و علمي، سرنخ هاي دقيقي از مجرمان تحت تعقيب بدست آمد.

اين مقام مسئول در ادامه افزود: در همين راستا با تلاش شبانه روزي ماموران و هماهنگي هاي لازم با مقام قضايي، سرانجام مخفيگاه سارقان شناسايي و در يک عمليات ضربتي و هماهنگ، تعداد دو نفر سارق حرفه اي خودرو شناسايي و دستگير شدند و در بازرسي از مخفيگاه آنان مقاديري از اموال مسروقه خودرويي، لوازم و مدارک مالباختگان کشف شد.

سرهنگ ترک نيا بيان داشت: با انجام تحقيقات فني و تخصصي از سارقان خودرو، نامبردگان به اقدامات مجرمانه ي خود معترف و پرده از تعداد 10 فقره سرقت خودروهاي سواري برداشتند که در همين ارتباط تعداد سه نفر خريدار اموال مسروقه نيز شناسائي و دستگير شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان ملاير در خاتمه اظهار داشت: متهمان پس از تشکيل پرونده قضايي جهت سير مراحل قانوني روانه مراجع قضايي شدند.


انهدام باند قاچاق مواد مخدر در استان

فرمانده انتظامي استان همدان از انهدام باند تهيه و توزيع مواد مخدر و کشف 12 کيلو و 300 گرم هرويين در اين شهرستان خبر داد.

سردار "حاجي محمد مهديان نسب" در تشريح اين خبر گفت: در پي خبري مبني بر تهيه و توزيع مواد مخدر توسط افرادي در سطح شهر همدان ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان رسيدگي به اين موضوع را به صورت ويژه در دستور کار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران با انجام کارهاي اطلاعاتي اعضاي اين باند را شناسايي و طي روز گذشته در يک عمليات هماهنگ و با استفاده از چند تيم عملياتي در ورودي شهرستان فامنين خودروهاي آنها را شناسائي و متوقف کردند.

اين مقام انتظامي در ادامه اظهار داشت: در اين عمليات دو دستگاه خودرو توقيف شد که در بازرسي از داخل يکي از خودروها مقدار 12 کيلو و 300 گرم هروئين کشف و سه نفر قاچاقچي مواد مخدر در اين راستا دستگير شدند.

فرمانده انتظامي استان همدان اعلام داشت: برخورد قاطع با قاچاقچيان و باندهاي سازمان يافته به عنوان يک اولويت ماموريتي اصلي در دستور کار پليس مبارزه با مواد مخدر قرار دارد که در اين راستا توفيقات قابل توجهي حاصل شده است .


توقيف 92 دستگاه خودرو در نهاوند

فرمانده انتظامي شهرستان نهاوند از اقدامات ترافيکي فعال و توقيف 92دستگاه خودروي متخلف با تخلف بيش از 10ميليون ريال طي نه ماهه سال جاري در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "محسن اقباليان" در تشريح اين خبر بيان داشت: از ابتداي سال جاري تاکنون اقدامات فعال ترافيکي توسط عوامل پليس راهور و با هدايت و برنامه ريزي هاي ستادي در سطح شهرستان نهاوند به منظور ارتقاء امنيت و آسايش شهروندان و نظم دهي مستمر و پايدار در حوزه ترافيکي عملياتي و به مرحله اجرا درآمده است.

اين مقام انتظامي افزود: يکي از مهمترين مولفه ها وشاخصه هاي برخورد در اين حوزه توقيف خودروهاي متخلف مي باشد که در اين راستا فرماندهي انتظامي شهرستان نهاوند با طرح ريزي ويژه اي به صورت مستمر اقدام به توقيف خودروهاي متخلف و مزاحم علي الخصوص خودروهايي که داراي تخلف بيش از10ميليون ريال مي باشند نموده است که برابر آمار موجود و بررسي هاي صورت گرفته کليه گشت هاي فعال انتظامي و عوامل راهور طي نه ماه ابتداي سال جاري بيش از 800 دستگاه خودروي متخلف را توقيف و روانه پارکينگ نموده اند که از اين تعداد خودروها 92 دستگاه به علت دارا بودن تخلف بيش از10ميليون ريال توقيف شده و اغلب مالکين مبلغ خلافي خود را تسويه کرده و خودروي آنها از توقيف پارکينگ آزاد شده است .

فرمانده انتظامي شهرستان در پايان اين خبر ضمن موفق ارزيابي کردن اقدامات پليس راهور در حوزه ترافيک و با اشاره به معضلات ترافيکي درون شهر افزود: يکي از مهمترين اهرم هاي اثربخش در نظم دهي و نظم بخشي مطلوب در حوزه عبور ومرور درون شهري، رعايت قوانين ومقررات راهنمايي و رانندگي و احترام به حقوق ديگران است که اين مهم در سايه تعامل و مشارکت آحاد مختلف جامعه علي الخصوص رانندگان در ايجاد آسايش ترافيکي محقق مي شود.


دستگيري کيف قاپان حرفه اي

فرمانده انتظامي شهرستان ملاير، هوشياري و صلابت پليس ملاير را عامل شناسائي و زمين گير شدن دو نفر کيف قاپ پس از سرقت 18 ميليون ريال وجه نقد از يک شهروند اعلام کرد.

سرهنگ "شعبان ترک نيا" با اعلام اين خبر گفت: در پي اعلام مرکز فوريت هاي پليس 110 مبني بر وقوع يک فقره کيف قاپي در يکي از خيابان هاي شهر ملاير، ماموران پس از حضور در صحنه مشاهده کردند در کيف قاپي به وقوع پيوسته، 18 ميليون ريال وجه نقد از يک شهروند توسط دو نفر موتورسوار به سرقت رفته است.

اين مقام مسئول در ادامه افزود: با توجه به حساسيت موضوع ضمن انجام کار اطلاعاتي دقيق ، مخفيگاه هر دو سارق کيف قاپ شناسائي و طي يک عمليات غافلگيرانه و ضربتي هر دو نفر دستگير شدند.

سرهنگ ترک نيا در خاتمه بيان داشت: نامبردگان پس از دستگيري به جرم خود اعتراف کرده و اموال مسروقه نيز توسط ماموران کشف شد که سارقان پس از تشکيل پرونده ي قضائي، جهت سير مراحل قانوني روانه مراجع قضائي شدند .


توقيف 68 دستگاه خودرو در تويسرکان

فرمانده انتظامي شهرستان تويسرکان از توقيف 68 دستگاه انواع خودرو سواري متخلف از ابتداي سال تا کنون خبر داد.

سرهنگ "محمد معصومي"در تشريح اين خبر گفت: ماموران راهنمايي و رانندگي اين فرماندهي در راستاي فرهنگ سازي و ارتقاء فرهنگي ترافيکي و برخورد با رانندگان متخلف و حادثه ساز و همچنين کنترل و رسيدگي به تخلفات خودروها در هنگام اجراي طرح هاي ارتقاء امنيت اجتماعي و ترافيکي از ابتداي سال تا کنون 68 دستگاه خودرو با تخلفات فراوان و خلافي معوقه توقيف و روانه پارکينگ کرده اند.

وي افزود: در استعلام از سامانه پليس راهور مشخص شد اين خودروها داراي بيش از يک ميليارد و 300 ميليون ريال جريمه پرداخت نشده و معوقه بوده و در مجموع تخلفات آنها بيش از سه هزار و 600 فقره ثبت شده که بيشترين آنها سرعت و سبقت غير مجاز و همچنين عبور از چراغ قرمز است.

اين مقام انتظامي گفت: برابر ماده 8 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي بايستي از تردد خودرو هاي متخلف با خلافي بيش از 10 ميليون ريال جلوگيري گردد و در صورت مشاهده توقيف شوند که در اجراي اين قانون تمامي خودرو ها توقيف و روانه پارکينگ شده اند.


دستگيري هکر تلگرام

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات انتظامي استان از شناسايي و دستگيري هکري که تلگرام شهروند همداني را هک و از اطلاعات شخصي وي سوء استفاده کرده بود، خبر داد.

سرهنگ "اکبر اميني" با اعلام اين خبر افزود: با مراجعه شهروند همداني و در دست داشتن مرجوعه اي قضايي مبني بر هک و استفاده غيرمجاز از تلگرام وي، موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

اين مقام انتظامي بيان داشت: شاکي به دليل وجود تصاوير شخصي و خانوادگي و اطلاعات حساب هاي بانکي در گوشي تلفن همراه و همچنين شبکه اجتماعي مورد نظر ابراز نگراني و از اين پليس تقاضاي کمک داشت.

رئيس پليس فتا استان در ادامه گفت: در تحقيقات اوليه مشخص شد شاکي پيامي مبني بر "تلگرام شما در معرض هک شدن قرار دارد براي جلوگيري از آن کد 5 رقمي ارسالي ما را به اين شماره بفرستيد" دريافت کرده و طبق پيام ارسالي کد دريافتي را براي شماره مورد نظر هکر فرستاده است.

وي اظهار داشت: در تحقيقات تکميلي محرز شد هک بوسيله ايجاد يک شماره مجازي در يکي از سايت هاي خارجي صورت پذيرفته است.

سرهنگ اميني تصريح کرد: با انجام اقدامات فني و بکارگيري شگردهاي خاص پليسي فردي شناسايي و پس از هماهنگي با مقام قضايي دستگير شد که در مواجهه با ادله و مستندات انکار ناپذير رايانه اي به بزه انتسابي اقرار و بيان کرد دوست شاکي بوده و براي سرگرمي دست به اين عمل زده است.

رئيس پليس فتا همدان در پايان جهت جلوگيري از هک شدن به شهروندان توصيه کرد:

1- به پيامهاي دريافتي با عنوان شرکت تلگرام در خصوص جلوگيري از هک شدن اعتنايي نکنند و به هيچ وجه کد دريافتي را براي ديگران ارسال نکنيد.

2- با فعال کردن Two-step verification در بخش تنظيمات امنيتي تا حدودي از هک شدن خود جلوگيري کنيد.

3- به صورت روزانه به قسمت active sessions در بخش تنظيمات امنيتي مراجعه و دستگاه هاي متصل به تلگرام خود را مشاهده کنيد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار