کد خبر: ۱۵۸۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱ 05 January 2016

معاون سرمایه‌گذاری صنعت البرز با بیان اینکه مدیریت آب در استان البرز ضعیف است، گفت: در شرایطی که با کمبود آب مواجه هستیم به جای جلوگیری از توسعه صنعت باید از فعالیت چاه‌های غیرمجاز آب جلوگیری شود تا اشتغالزایی در استان نیز افزایش یابد.

رامین ربیعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با تاکید بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی در استان البرز، اظهار داشت: جذب سرمایه‌گذاران خارجی جدید در استان البرز با توجه به زیرساخت‌های موجود کار سختی است و در صورتی که با هرگونه کمبود در حوزه ارائه خدمات مواجه شوند، صنعت و معدن البرز را زیر سوال می‌برند.

وی با بیان اینکه یک شرکت سرمایه‌گذار خارجی را در استان البرز جذب کرده‌ایم که زمین در اختیار آن قرار داده‌ایم اما برق نداریم، افزود: برای رفع این مشکل پیشنهاد داده‌اند از شهر اشتهارد تا کارخانه، برق مورد نیاز را کابل‌کشی کنند.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه 8 کیلومتر کابل‌کشی هزینه بسیار زیادی را می‌طلبد، تصریح کرد: جذب سرمایه‌گذار خارجی در البرز در طی یک سال و نیم گذشته 2 برابر 30 سال گذشته بوده و این به شرطی تاثیرگذار است که زیرساخت‌های لازم در استان فراهم باشد در غیر این صورت نمی‌توان اقدام مناسبی انجام داد.

وی با تاکید بر اینکه مشکل زیرساختی در کلیه بخش‌ها از جمله آب، برق، گاز و زمین است، گفت: مهمترین معضل در حوزه صنعت استان البرز کمبود آب است چراکه 70 تا 90 درصد آب در بخش کشاورزی صرف می‌شود و تنها 2 درصد به صنعت اختصاص یافته است.

ربیعی با بیان اینکه 140 هزار نفر یعنی 40 درصد اشتغال استان در بخش صنعت است، خاطرنشان کرد: این درحالی است که آب در بخش کشاورزی نیز به درستی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و چاه‌های غیرمجاز زیادی در سطح استان وجود دارد و از فعالیت آن‌ها جلوگیری نمی‌شود.

وی اظهار داشت: در این شرایط که با کمبود آب مواجه هستیم به جای جلوگیری از فعالیت چاه‌های غیرمجاز آب، از توسعه صنعت جلوگیری می‌کنند، در حالی که باید تلاش شود سهم آب صنعت افزایش یابد تا با اخذ زمین، شهرک صنعتی ایجاد شود و به دنبال آن اشتغال در استان افزایش یابد.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز بیان کرد: مدیریت آب در استان البرز ضعیف است و این امر به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌ها برای توسعه صنعت و جذب سرمایه‌گذار محسوب می‌شود که باید به آن توجه شود.

وی افزود: در شهرستان اشتهارد بیابان‌های زیادی وجود دارد که برای هوا نیز آلودگی ایجاد می‌کند، در حالی که می‌توان با تخصیص آب به بخش صنعت، این بیابان‌ها را به شهرک صنعتی تبدیل کرده و به اشتغالزایی نیز کمک کرد.

ربیعی با تاکید بر اینکه صنعت و معدن به هیچ عنوان در نظر ندارد صنایع آلاینده را در استان مستقر کند، تصریح کرد: در صورتی که نظارت و مقررات لازم زیست محیطی در مورد استقرار واحدهای صنعتی وجود داشته و اجرایی شود، مشکلی برای ایجاد صنایع در استان ایجاد نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار