بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «انتقاد تند امام جمعه اصفهان از هاشمی»؛ «میهمانی انتخاباتی برادر متهم اقتصادی»؛«توهین ژنرال سابق سعودی به مردم ایران»؛«کنایه پناهیان به پیام رئیس‌جمهور» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۵۷۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳ 04 January 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


دعوت از 10 خانم برای شرکت در آزمون علمی خبرگان

سیامک ره‌پیک در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: حدود 40 داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری، فاقد تحصیلات حوزوی هستند. وی ادامه داد: با توجه به اینکه 537 نفر از داوطلبان برای حضور در آزمون علمی دعوت شدند، مابقی داوطلبان دارای شرایطی بودند که از نظر فقهای شورای نگهبان نیازی به اخذ آزمون از آنها نبود.سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ادامه داد: اعضای فعلی مجلس خبرگان، کسانی که در گذشته در آزمونی که شورای نگهبان برگزار کرد شرکت کرده و از نظر علمی تأیید شدند و کسانی که در آزمون شهریورماه شرکت کرده بودند، نیاز به شرکت در آزمون علمی ندارند.معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان تصریح کرد: شورای نگهبان تاریخ برگزاری آزمون و اینکه چه افرادی می‌توانند در آزمون حضور داشته باشند را مکررا از طریق رسانه‌ها اعلام کرده بود، اما برای اطمینان بیشتر از طریق سامانه پیام کوتاه داوطلبان برای حضور در آزمون علمی 15 دی ماه دعوت شدند.ره پیک ادامه داد: از 537 نفری که برای حضور در آزمون دعوت شدند حدود 10 نفر زن هستند.

اصلاح‌طلبان با حامیان دولت لیست مشترک می‌دهند

غلامعلی دهقان، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفته است که همچنان معتقدیم عقبه اجتماعی اصلاحات در پیروزی آقای روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ‌سال ٩٢ نقش بسزایی داشته است و امروز نیز به نظر می‌رسد که دو جریان اعتدال و اصلاحات حداکثر هم‌پوشانی را داشته باشند. در همین حال؛ حسین کاشفی، معاون دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران در گفت‌وگو با «شهروند» با تایید این مطلب می‌گوید: احتمال این‌که اصلاح‌طلبان با اعتدالیون لیست مشترک انتخاباتی بدهند، بسیار بالاست.

دانشجویی که مطهری را دعوت کرده بود محکوم شد

وکیل علی مطهری جزئیات حکم صادر شده دادگاه بدوی متهمان حادثه شیراز را اعلام کرد. مصطفی ترک همدانی در مورد جزئیات حکم دادگاه بدوی رسیدگی به پرونده متهمان حادثه شیراز گفت: این حکم ۸ صفحه است و امروز به من ابلاغ شد. در بخشی از حکم آمده ۶ نفر از متهمان این پرونده به اتهام اخلال در نظم عمومی و توهین و همچنین تخریب عمومی به ۲ سال حبس و ۱۰ ضربه شلاق محکوم شده اند اما این حکم ۲ سال تعلیق دارد.وی افزود: همچنین ۲ متهم دیگر به دلیل توهین به ۴.۵ ماه حبس و ۳۷ ضربه شلاق محکوم شده اند که برای این ۲ متهم هم یک سال تعلیق حکم صادر شده است.وکیل علی مطهری گفت: برای آن دانشجویی که مطهری را دعوت کرده بود به جرم معاونت در امتناع از دستورات و قوانین دانشگاه به یک میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده است. همچنین سه مدیر متهم در این پرونده ۲ سال انفصال از خدمت محکوم شدند که این حکم هم با ۲ سال تعلیق همراه است.

برخی ثبت نام‌ها در انتخابات خبرگان با هدف تخریب بوده است

حسین نجابت نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نامه نیوز گفت: بخشی از این تعدد ثبت نام نامزدها در انتخابات مجلس تحریک اضافی بود که از سوی طیفی که احتمال رد صلاحیت ها را مطرح کرده است انجام شد. جناح مقابل(اصلاح طلبان) نیز با توجه به این رقابت و برای جا نماندن از عرصه رقابت نامزدهای زیادی را معرفی کردند.وی اظهار کرد: در واقع اصلاح طلبان در پی نگرانی از رد صلاحیت ها و همچنین برای داشتن کاندیداهای زیاد در انتخابات و موضع گیری علیه رد صلاحیت احتمالی، نامزدهای زیادی را برای انتخابات معرفی کرده است.نجابت با بیان اینکه حضور تعداد زیاد داوطلب به خودی خود منفی نیست گفت: در واقع حضور تعداد زیادی داوطلب وقتی در شرایط خاص و با افراد خاص همراه شود، منفی می‌شود؛ مثلا مهندسی در استان بوشهر با وجود آیت الله حسینی بوشهری اقدام به ثبت نام برای خبرگان می‌کند و این قطعا موجب وهن است و قطعا این افراد قصد جدی توهین دارند و در واقع پشت صحنه‌های در اینگونه رفتارها وجود دارد.

امیدوارم رد صلاحیت‎ها غیراخلاقی نباشد

به گزارش فارس، فاطمه هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران، گفت: امیدوارم رد صلاحیت‎ها غیراخلاقی نباشد. وی اظهار کرد: اگر این رد صلاحیت‎ها گسترده باشد به‎طور قطع مردم نسبت به این مسئله ناراحت خواهند شد و عکس‎العمل نشان خواهند داد.رئیس بنیاد امور بیماری‎های خاص تصریح کرد: به دلائل مختلفی و با توجه به وضعیت بیماران خاص تصمیم به ثبت‎نام برای مجلس گرفته‎ام تا بتوانم مشکلات بیماران خاص را حل کنم.

میهمانی انتخاباتی برادر متهم اقتصادی

یک نماینده مجلس گفت: در یکی از شهرستان ها برادر یکی از متهمان اقتصادی که در انتخابات اقدام به نام‌نویسی کرده در دو سه روز گذشته مهمانی انتخاباتی برگزار کرده‌ است. موید حسینی صدر در گفت‌وگو با ایلنا، درباره احتمال ورود پول‌های کثیف به انتخابات مجلس دهم اظهار داشت: اکنون در این شهرستان برادر آقای «ج.ا» همدست آقای «م.ر» که در انتخابات اقدام به نام‌نویسی کرده٬ در دو سه روز گذشته به بهانه سالگرد درگذشت یکی از خویشاوندانش اقدام به برپایی مهمانی با حضور قریب به ۴ هزار نفر در یکی از هتل‌های شهرستان و یک مجموعه فرهنگی کرده‌ است.

توهین ژنرال سابق سعودی به مردم ایران

«انور عشقی» ژنرال بازنشسته سعودی که به دوستی با تل‌آویو معروف است در پی حوادث اخیر سفارت عربستان مدعی شده که ایران با این اقدام ثابت کرد در بسیاری از اقدامات تروریستی دست دارد و آموزگار اصلی «نمر باقر النمر» بوده است.عشقی که مسئولیت مشاوره به «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان را نیز برعهده دارد با برنامه «صوت الناس_صدای مردم» در شبکه مصری «المحور»، گفت‌وگو کرده مدعی شد ایران در واقع قاتل شیخ نمر است زیرا او را در موقعیت جرم قرار داده و بعد از بسته شدن سفارت عربستان در ایران دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای اسلامی نیز اقدام مشابهی انجام می‌دهند و ایران را دچار «انزوای جهانی» خواهند کرد.وی در ادامه ادعاهای خود گفته که ایران از وضعیت بد اقتصادی رنج می‌برد و 20 سال به عقب بازگشته است، عشقی ادامه داده که بیش از 40 درصد از مردم ایران زیر خط فقر هستند گفته: وضعیت بد اقتصادی باعث شده ایرانی‌ها در خیابان‌های عربستان گدایی کنند.

برادر شیخ نمر حمله به سفارت عربستان را محکوم کرد

«محمد النمر» برادر «شیخ نمر باقر النمر» روحانی برجسته شیعه در عربستان که شنبه گذشته اعدام شد، ضمن تقدیر از ابراز همدردی جامعه جهانی با این رویداد، حمله به سفارتخانه عربستان در ایران را محکوم کرد.محمد النمر در پیامی در صفحه کاربری خود در «توییتر» نوشت: «به عواطف همگان در قبال شهادت شیخ نمر احترام می‌گذاریم ولی حمله به سفارت‌خانه‌ و کنسولگری عربستان در ایران را رد و محکوم می‌کنیم.»وی در عین حال گفت: «اختلاف بین عربستان و ایران ماهیتی سیاسی دارد و اعتراض آنها (ایرانی‌ها) نسبت به شهادت برادرم به این دلیل است که آنها او را رهبری برجسته و دارای جایگاهی عالی می‌‌بینند؛ چرا که به بالاترین جایگاه دینی یعنی اجتهاد رسیده بود.»

داعش قرص روانگردان تولید می کند

یک کار شناس اعتیاد گفت: ماده روانگردان کیتاگون که توسط گروهک تروریستی داعش تولید می شود ماده ای خطرناک و اعتیاد آور است که با مصرف آن حس خشونت و وحشی گری در فرد دیده می شود و این می تواند آسیب جدی به این افراد وارد کند.به گزارش ایرنا از بسیج جامعه پزشکی کشور، مجتبی دشتی، تولید و فروش ماده مخدره روانگردان توسط گروهک تروریستی داعش را بسیار خطرناک و آسیب زا دانست و افزود: ماده روانگردان کیتاگون که توسط گروهک تروریستی داعش تولید می شود ماده ای خطرناک و اعتیاد آور است که با مصرف آن حس خشونت و وحشی گری در فرد به وجود می آید. وی تقویت حس شجاعت و خشونت را یکی از اثرات مصرف این ماده مخدر دانست و اظهار کرد: گروه تروریستی داعش برای پیشبرد مقاصد خود نیاز به این دارد که روز به روز حس خشونت را در سربازان خود تقویت کند و مصرف چنین قرص هایی نیز در همین راستا تولید شده است تا هیچ گونه احساس ترسی در نیروهای خود وجود نیاید. 

حمله به سفارت عربستان سازماندهی شده بود

سردار کاظمینی، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله تهران بزرگ، گفت: حمله و به آتش کشیدن سفارت عربستان در تهران کار کاملا سازماندهی شده بود.سردار محسن کاظمینی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به حمله عده ای از افراد به سفارت عربستان در شنبه شب اظهار داشت: حمله و به آتش کشیدن سفارت عربستان در تهران کار بسیار غلط و اشتباهی بود و به هیچ روی نمیشود این کار زشت را توجیه کرد.وی افزود: اطمینان داریم که این کار توسط نیروهای مومن و حزب الهی صورت نگرفته و این اقدام کاملا سازماندهی شده بود.

انتقاد تند امام جمعه اصفهان از هاشمی 

آیت الله طباطبایی نژاد عضو مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی فتن، در خصوص اهمیت و حساسیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و نفوذ فتنه گران در این دو نهاد تصمیم گیری سیاست های کشور اظهار داشت: بنده در خطبه های نماز جمعه نیز تاکید کردم که عوامل و حمایت کنندگان فتنه ۸۸ لیاقت حضور در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را ندارند.وی افزود: غیر از منابع چهارگانه جهت بررسی صلاحیت شرکت کنندگان در انتخابات، مردم ما باید بیشترین دقت را داشته باشند چرا که ممکن است شورای نگهبان و دیگر ارگان های نظارتی نتوانند تشخیص صحیحی جهت ورود افراد به انتخابات را داشته باشند لذا وظیفه مردم این است که دقت خود را جهت بررسی نمایندگان، بالا ببرند.امام جمعه اصفهان تاکید کرد: مردم باید به تشخیص خود، افرادی را که در فتنه ۸۸ سکوت نمودند و بدانند دلیل سکوت آنها حمایت از فتنه گران بوده است، نباید به آنها رای دهند.عضو خبرگان رهبری با بیان این که در همه ی عرصه های حساس در کشور احتمال فتنه وجود دارد، تصریح کرد: در انتخابات پیش رو ممکن است فتنه ای رخ دهد اما به بزرگی فتنه های اخیر باشد یا نباشد را اطلاعی ندارم.آیت الله طباطبایی نژاد در پاسخ به این سوال که آیا شما از آقای هاشمی رفسنجانی حمایت می کنید یا خیر، تاکید کرد: زمانی در نماز جمعه اصفهان میخواستند شعاری علیه ایشان بدهند که بنده مانع شدم؛ چرا که شعارهای نماز جمعه، مشخص است و نمیتوان هر نقدی را در قالب شعار مطرح نمود.وی افزود: بنده تا کنون حتی ده دقیقه هم با آقای هاشمی نشست و برخاست نداشته ام. مادامی که کسی در خط رهبری باشد ما از او حمایت می کنیم اما اگر کمی از مسیر رهبری منحرف شد ما نیز رفتارمان را با او تغییر می دهیم. آقای هاشمی رفسنجانی از خط رهبری منحرف شده است بنده هم رفتارم را با او تغییر دادم و آن احترامی را که قبلا به وی میگذاشتم دیگر نمیگذارم.

پرونده عاملان حمله به سفارت عربستان به دادسرا ارسال شد

پرونده ی 38 نفر از عوامل حمله به سفارت عربستان، به دادسرا ارسال شده است.به گزارش راه دانا؛ پرونده ی 38 نفر از عوامل حمله به سفارت عربستان، پس از انجام تحقیقات اولیه به دادسرا ارسال شده است.روز گذشته حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا از دستگیری 38 نفر از عوامل حمله به سفارت عربستان و به آتش کشیدن سفارتخانه این کشور در تهران خبر داده بود.

آمار رییسی از جرائم قشر روحانیت

حجت‌الاسلام والمسلمین «ابراهیم رئیسی» در گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور گفت: دستگاه‌ قضا با جریان‌های مختلفی که حوزه‌ها را مورد تهدید قرار می‌دهند برخورد میکند ولی لازم است مصون‌سازی طلاب در برابر این هجمه‏‎ها از سوی حوزه‌ها صورت گیرد.دادستان کل کشور ادامه داد: درصد جرایم در سازمان روحانیت فقط یک درصد است.

توهین‌های وزیر خارجه بحرین به دبیرکل حزب‌الله 

"شیخ خالد بن احمد آل خلیفه،" وزیر خارجه بحرین در اقدامی به دور از اخلاق، شرع و عرف، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان را با الفاظی بسیار توهین آمیز خطاب قرار داد.وی با انتقاد از سخنان روز گذشته سید حسن نصرالله، در سخنانی بی شرمانه و به دور از ادب و اخلاق گفت: "سید حسن نصرالله جرئت سخن گفتن را نداشت؛ مگر پس از آن که ایران به او اجازه پارس کردن و حمله به عربستان را داد."  خالد بن احمد آل خلیفه در ادامه گزافه گویی های بی شرمانه خود گفت: "ایران به برده اش، نصر الله اجازه پارس کردن را داد. یک جنایتکار پست که زیر زمین پنهان شده، نمی تواند خورشید را ببیند و از این رو به بهترین مردان و رهبران عرب توهین می کند!"وی در ادامه توهین های بی شرمانه خود مدعی شد: من بار دیگر آنچه را قبلا گفتم، تکرار می کنم: آزاد کردن لبنان از چنگال حزب الله تروریست و رهبر جنایتکار و سرسپرده آن واجب ملی برادران لبنانی ماست.

کنایه پناهیان به پیام رئیس‌جمهور

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اعدام شهادت شیخ باقر النمر به دست دولت سعودی، این اقدام را محکوم کرد. وی همجنین  با اشاره به تعرض به سفارت عربستان گفت: اگر کسی نتواند خشم انقلابی خود را کنترل کند به انقلابی گری ضربه زده است، در فرهنگ اسلامی سفیر دشمن محترم شمرده می‌شود.این استاد حوزه و دانشگاه در بخشی از سخنان خود نیز در واکنش به پیام رئیس‌جمهور برای شهادت شیخ نمر تاکید کرد: چرا باید به دست برخی بهانه دهیم تا در پیامشان بیش از آل سعود، خودی‌ها را محکوم کنند.

تبلیغ خودروی چینی در همایش اقتصاد مقاومتی

همایشی که در راستای اجرای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی برگزار شده بود، بستری برای تبلیغ خودروهای چینی شد.به گزارش تسنیم، امروز "همایش اقتصاد مقاومتی بر پایه اقتصاد دانش‌بنیان" توسط معاونت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار شد. این همایش با هدف تسرّی گفتمان و ادبیات واحد براساس مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی و اجماع و اصلاح قرائت‌های مختلف و ایجاد همسویی و اتفاق نظر در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی آغاز شده بود. براساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار بود این همایش با سخنرانی نوبخت رئیس سازمان آغاز شود اما جلسات مختلف آقای سخنگوی باعث شد تا نتواند در همایش حاضر شود.البته علاوه بر غیبت رئیس سازمان؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر کشور و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور هم علی‌رغم هماهنگی‌ها در برنامه امروز حاضر نشدند. اگر از غیبت مسئولین در این برنامه بگذریم نباید از حاشیه‌های آن گذشت. برنامه‌ای که قرار بود گفتمان و ادبیات اقتصاد مقاومتی را برای حاضران توضیح دهد امروز محملی برای تبلیغ خودروهای چینی شده بود. علاوه بر اینکه یک شرکت خودروسازی چینی اسپانسری این همایش را به‌عهده گرفته بود مدیرعامل آن هم در لیست یکی از سخنرانان همایش قرار داشت. این مدیرعامل چینی در سخنان خود به وضعیت فعلی بازار ایران اشاره کرد و در ادامه به ارائه توضیحاتی در مورد برنامه‌های شرکت در ایران پرداخت. حضور این شرکت آن هم در همایشی که نام اقتصاد مقاومتی را یدک می‌کشد برای برخی از حاضران نیز علامت سؤال داشت.نکته قابل توجه آنکه در حاشیه همایش امروز این شرکت چینی با آوردن چند خودرو اقدام به معرفی محصولات خود برای مهمانان نیز کرده بود.

حذف "سند‌ کارخانه" از لیست وثیقه بانک‌ها

 سید عبدالوهاب سهل‌آبادی، با اشاره به اینکه امروز واحدهای تولیدی در رکود بسیار بدی قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: هر روز شرایط برای تولیدکنندگان بدتر می‌شود و دولت هم متأسفانه حمایت لازم را انجام نمی‌دهد و جرایم مالیاتی همچنان به‌قوت خود باقی است. برخی بانک‌ها متأسفانه مصوبات بانک مرکزی را به‌نفع خودشان تفسیر می‌کنند، حتی امروز سیستم بانکی کارخانه را به‌عنوان وثیقه قبول نمی‌کند و از متقاضیان سند ملک شخصی می‌خواهد. البته استمهال بدهی نیز شرایط فعالیت را برای واحدهای تولیدی سخت کرده زیرا بدهی‌ها به‌روز  و با بهره جدید محاسبه می‌شود. اعضای خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تصمیم گرفته‌اند برای حل مشکلات خود نامه‌نگاری‌هایی را با مسئولین کشور انجام دهند و اوضاع را برای آنها تشریح کنند.

عدم پخش مصاحبه ظریف کار دست صداوسیما داد

به گزارش عصر ایران، صداوسیما در توجیه پخش نشدن مصاحبه دکتر ظریف از برنامه نود طی بیانیه ای اعلام کرد: «گفت‌وگو و مصاحبه با رجل سیاسی، مذهبی و شخصیت‌های مختلف تابع میل و نظر شخصی تهیه‌کننده یا عوامل برنامه نمی‌باشد. درصورتی که شبکه‌ای قصد انجام مصاحبه با این‌ افراد را داشته باشد، مسئولان شبکه از مصاحبه‌شونده به طور رسمی دعوت بعمل می‌آورند تا مصاحبه انجام شود و این روالی است که در همه رسانه‌ها مرسوم است.» حالا یک منبع آگاه در دولت با استناد به همین بیانیه و همین بند، از طراحی و اجرای دستورالعملی جدید برای شیوه حضور مسئولان عالی رتبه دولتی در برنامه های رادیویی و تلویزیونی خبر داد و به خبرنگار ما گفت: طبق طرحی که شورای اطلاع رسانی دولت آماده کرده، از این به بعد دعوت از وزیران و معاونان وزیران برای حضور در برنامه های شبکه های مختلف، تنها با درخواست رسمی رییس و معاونان سازمان صداوسیما امکان پذیر خواهد بود. 

لاریجانی با حامیان دولت هم لیست نمی‌شود

حجت الاسلام رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی در گفت و گو نامه نیوز، درباره سر لیستی محمدرضا عارف در ائتلاف انتخاباتی اصلاح ‌طلبان برای مجلس شوارای اسلامی گفت: ما قبلا هم اعلام کرده بودیم که شخص محمدرضا عارف شایسته‌ترین فرد برای سرلیستی ائتلاف اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو است و نظر ما این است که آقای عارف سرلیست باشد. اما بحث سرلیستی زیاد بحث مهمی نیست و اینگونه نیست که هر کسی سرلیست باشد حتما در مجلس حضور پیدا می کند و اگر کسی وسط لیست باشد از شانس کمتری برای حضور در مجلس برخوردار باشد.وی همچنین درباره کناره گیری لاریجانی از ائتلاف اصولگرایان و همراهی با دولت هم افزود: بنده معتقدم که آقای لاریجانی به صورت مستقل برای انتخابات کاندیدا می‌شوند و بعید می‌دانم با حامیان دولت و اصلاح طلبان همراه شوند و در یک لیست قرار بگیرند.

توئیت جنجالی سفیر فرانسه در حمایت از واکنش ایران

توئیت جنجالی سفیر فرانسه در حمایت از واکنش ایرانسفیر فرانسه در واشنگتن با انتشار توئیتی گفت ایران حق داشت به اعدام شیخ نمر واکنش نشان دهد.ژرارد آرو سفیر فرانسه در واشنگتن شب گذشته در واکنش به اعتراضات در برابر سفارت عربستان سعودی در تهران، اظهاراتی را مطرح کرد که با واکنش‌های گسترده‌ای مواجه شد.وی در توئیتر خود در پاسخ به یک کاربر که به شدت از اعتراضات در تهران انتقاد کرده بود ، نوشت: «ایران حق داشت واکنش نشان دهد. آتش‌ زدن سفارت کاری غیرعادی است، اما اعلام جنگ نیست.»این اظهارات واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشت و حتی چندین رسانه به بازتاب اظهارات وی پرداختند به همین دلیل چند ساعت بعد توییت خود را حذف کرد.

آمار وحشتناک از معتادان کشور

مدیرکل آسیب‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره معضل اعتیاد با مبنا قرار دادن آمارهای رسمی تاکید کرد «از سال ۱۳۸۵ به این سو روزانه ۷۰ تا ۱۰۰ نفر به جمعیت معتادان کشور افزوده شده است».به گزارش ایرنا، روزبه کردونی گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر، شمار معتادان دائمی را یک میلیون و 200 هزار و معتادان تفننی را 8۰۰ هزار نفر اعلام کرده است.وی ادامه داد: برخی فعالان مدنی یا مسئولان ستاد مبارزه مواد مخدر معتقدند این آمار بیشتر است؛ در حالی که حساسیت جامعه نسبت به آسیب های اجتماعی کمتر شده است.کردونی تاکید کرد هرکدام از موضوع های متفاوت در آسیب های اجتماعی باید به تنهایی محور یک گفت و گو قرار گیرد تا دیدگاه های گوناگون بیان شود.

واکنش مشاور رئیس جمهور به اعدام شیخ نمر

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقلیت‌های دینی و مذهبی در همایش همدلی پیروان ادیان توحیدی با تاکید بر اینکه گروه‌های افراطی از هر قوم و مذهب و دین و از هر جا و به هر نامی، دشمن ملت ایران هستند اظهار کرد: هرگونه افراط گری و تندروی و تفرقه‌افکنی دشمنی با ملت ایران است.وی با بیان اینکه امروز ملت ایران در سایه توحید ملتی واحده هستند و در بهترین وضعیت قرار دارند خاطرنشان کرد: باید این وضعیت را تثبیت و تحکیم کنیم و اجازه ندهیم تفرقه‌افکنی، دشمنی و تعصب در میان ما راه پیدا کند. یونسی با تاکید بر اینکه توحید مکتب همه است تصریح کرد: هیچ کس حق ندارد دیگری را به شرک متهم کند چون وقتی یک دین می گوید من به خدای واحد ایمان دارم خلاف اسلام است که آن را به شرک متهم کنیم. یونسی به فاجعه چند روز پیش در عربستان یعنی اعدام شیخ مظلوم نمر اشاره و تصریح کرد: جرم شیخ نمر توحید و حق‌گویی بود در حالی که یک عالم چیزی علم و بیان حق ندارد.وی افزود: دشمنان تلاش دارند اختلاف را به داخل بکشانند و در این راستا همه ادیان و رهبران دینی از جمله شیعه، سنی، یهودی، مسیحی، زرتشتی و ... و همه اقوام تلاش کنیم تا مانع اختلاف شویم.

شوروی بر جسم تاثیر داشت نفوذ انقلاب اسلامی در عمق مردم است

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مجمع بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت که صبح امروز در سالن 5 آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار داشت: نیروهای بسیج و سپاه در حال حاضر باید بتوانند مانع نفوذ دشمن به کشور شوند. وی تصریح کرد: در سال 1979 انقلاب اسلامی به وجود آمده در ایران توانست عرصه های قدرت شوروی در منطقه و جهان را کسب کرده و وارد کشورهای آمریکای لاتین، آفریقا و جهان اسلام شود، امروز عراق، سوریه، یمن، لبنان، افغانستان، پاکستان و هند تحت نفوذ انقلاب اسلامی قرار گرفته است و عرصه نفوذ ایران به مراتب از شوروی بیشتر شده است و اگر شوروی بر جسم مردم تاثیر داشت نفوذ انقلاب اسلامی در عمق مردم است، مثلا در یمن بعد از چندین ماه بمباران مردم هنوز وفادار به ایران هستند و مردم عراق علی رغم هشت سال جنگ تحمیلی روابط خوبی با ایران دارد و میلیون ها نفر برای زیارت به این کشور می روند. عرصه نفوذ ایران به مراتب از شوروی بیشتر شده است و اگر شوروی بر جسم مردم تاثیر داشت نفوذ انقلاب اسلامی در عمق مردم است، مثلا در یمن بعد از چندین ماه بمباران مردم هنوز وفادار به ایران هستند و مردم عراق علی رغم هشت سال جنگ تحمیلی روابط خوبی با ایران دارد و میلیون ها نفر برای زیارت به این کشور می روند.

واکنش عجیب ناجا به حمله به سفارت

سخنگو و معاون اجتماعی ناجا با اشاره به جریان حمله به سفارت عربستان گفت: اکثر دستگیر شدگان از لیدرهای این جریان بودند.سردار سعید منتظرالمهدی در نشست خبری خود که صبح امروز در ستاد مرکزی نیروی انتظامی برگزار شد، گفت: در جریان حمله به سفارت عربستان 50 نفر دستگیر شده‌اند.وی افزود: این افراد در تهران دستگیر شده‌اند و از دستگیرشدگان مشهد اطلاعی ندارم.منتظرالمهدی در ادامه با بیان اینکه در این شب نیروهای خود را افزایش دادیم، همچنین گفت:‌ مسئولیت حفاظت از اماکن دیپلماتیک بر عهده پلیس دیپلماتیک است.منتظرالمهدی اظهار کرد: در حال حاضر نیز سفارت عربستان در امنیت کامل است.سخنگوی ناجا درباره اینکه گفته می‌شود، اقدام به آتش‌سوزی در داخل کار خود کارکنان سفارت بوده است، هم گفت: ما به چنین چیزی نرسیدیم.منتظرالمهدی درباره اینکه آیا جریانی هدایت حمله‌کنندگان به سفارت را پشتیبانی می‌کرده یا خیر، گفت: دستگاه قضایی باید در این باره تحقیق کند و در بازجویی‌های اولیه به چنین چیزی نرسیدیممنتظرالمهدی درباره اظهارات سخنگوی وزارت کشور مبنی بر اینکه هشدارها و تذکرات لازم به پلیس داده شده بود گفت: پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص انجام شده بود و نیروهایمان هم تقویت کردیم.وی ادامه داد:‌ مردم را خیلی وقت‌ها نمی‌شود زد، آخرین درمان روش سلبی است

خاطره خوبی از هواپیماهای روسی نداریم

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه تعدادی هواپیمای جدید در طول یکسال گذشته وارد کشور شده اما در حال حاضر نمی‌توان در این‌باره اطلاع‌رسانی کرد گفت: از هواپیماهای روسی خاطره خوبی نداریم و به ایرلاین‌ها توصیه می‌کنیم به سمت بازار هواپیماهای غربی بروند.مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه دولت هرچه زودتر باید نسبت به واگذاری ایران ایر به بخش خصوصی اقدام کند گفت: هرچند که ایران ایر تجربه واگذاری به بخش خصوصی را دارد اما واگذاری این ایرلاین به تامین اجتماعی ناقص ماند و هنوز هم هما دولتی اداره می‌شود و دولت در واگذاری ایران ایر تنبلی می‌کند.وی با تاکید بر اینکه ایرلاین‌ها قدرت انتخاب برای خرید هواپیما دارند اظهار کرد: نمی‌توان ایرلاین‌‌هایی که متعلق به بخش خصوصی هستند را وادار کنیم یک نوع خاص از هواپیما را خریداری کنند. این عضو کمیسیون عمران تاکید کرد: البته نظر شخصی من این است که ایرلاین‌ها باید به سمت خرید هواپیماهای غربی بروند و از هواپیماهای شرقی خاطره خوبی نداریم.

خبر زنگنه تکذیب شد

در حالی وزیر نفت امروز از نهایی‌شدن مدل جدید قراردادهای نفتی در هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین خبر داده بود که یکی از اعضای هیئت تطبیق با رد تصویب مدل جدید قراردادهای نفتی کشور در این هیئت گفت: هنوز این مدل قراردادی در هیئت تطبیق نهایی نشده است.غلامرضا انبارلویی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با تأکید بر این که مدل جدید قراردادهای نفتی هنوز در هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین نهایی نشده است، گفت: هنوز این مدل قراردادی در دستور کار هیئت تطبیق مجلس قرار نگرفته است.بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت امروز درباره نتیجه بررسی هیئت تطبیق قوانین درباره مدل جدید قراردادهای نفتی گفته بود: این قرارداد بدون هیچ اشکالی در این هیئت تأیید شده و مشکلی برای اجرایی شدن آن وجود ندارد.به گزارش تسنیم، وزارت نفتِ دولت یازدهم با هدف جذب سرمایه گذار خارجی در پساتحریم، تصمیم به تغییر مدل قراردادهای نفتی در بخش بالادستی گرفت. تدوین مدل جدید قراردادهای نفتی در حالی بود که از همان ابتدا این انتقاد به وزارت نفت وارد شد: چرا این وزارتخانه اصرار دارد قالب جدید قراردادهای نفتی کشور را بدون تصویب در مجلس اجرایی کند، در حالی که طبق اصل 77 و 125 قانون اساسی جمهوری اسلامی باید عهدنامه، مقاوله‌نامه، قراردادها و موافقتنامه‌های بین‌المللی به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد؟

اقدام علی‌پروین درمورد وضعیت سوشا مکانی

علی پروین درباره اتفاقات این روزهای فوتبال ایران بویژه سوشا مکانی صحبت کرده است. او گفته پیگیر کار دروازه‌بان پرسپولیس خواهد بود.«خبر ورزشی» نوشت: دیروز عصر در حال و هوای خودمان بودیم که خبر رسید علی پروین به عنوان پیشکسوت پرسپولیس دنبال کار سوشا مکانی افتاده بلکه بتواند این دروازه‌بان پرسروصدا را از مشکل اخیرش خلاص کند. بلافاصله با علی پروین تماس گرفتیم تا از صحت و سقم این خبر جویا شویم که بحث به علی کریمی، برانکو و ... کشیده شد.

تجمع کار احمدی‌نژادی‌ها بود؟

بر اساس تصاویری که خبرگزاری ها امروز منتشر کردند شماری از منسوبان دولت سابق در میان حمله کنندگان به سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد بوده اند. در یکی از این تصاویر داماد صادق محصولی عضو کلیدی دولت احمدی نژاد دیده می شود.


باهنر لاریجانی را ناراحت کرد

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: اصولگرایان یک لیست مشترک برای انتخابات آتی معرفی می‌کنند و اکثریت را در مجلس به دست می آورند. باهنر در ادامه و در خصوص عدم حضورش در انتخابات مجلس دهم گفت: هیچ کس از ثبت‌نام نکردن من خبری نداشت چه برسد به اینکه کسی به من توصیه کند ثبت‌نام نکنم؛ احدی توصیه نکرد که من ثبت‌نام نکنم و یا اینکه کسی راضی باشد که من ثبت‌نام نکنم. حتی آقای لاریجانی. ایشان از دست من نیز عصبانی بودند که چرا ثبت‌نام نکردم وقتی به من گفتند چرا مشورت نکردی که من به شوخی جواب دادم که وقتی کسی بله بگوید معمولا از بزرگترها اجازه می‌گیرد وقتی جوابش نه باشد نیاز به اجازه از بزرگترها نیست. این را هم بگویم که خسته هم نشدم ما دندان بازنشستگی را کشیده‌ایم و اینطور نبوده که بخواهیم با ثبت‌نام نکردن بخواهیم به زندگی شخصی‌مان برسیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
حتی برادر خود نمر هم اینکار را شایسته نمیداند چه برسد به خودش.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار