فرمانده انتظامي استان اصفهان تاكيد كرد:‌ با توجه به كثرت ماموريت‌هاي ۱۱۰، همشهريان در تصادفات منجر به خسارت‌هاي زير قيمت ۳ ميليون و ۱۰۰ هزار تومان مي‌توانند بدون كروكي با مدارك مورد نياز به دفتر بيمه شخص مقصر مراجعه كنند؛ همچنين شهروندان توجه داشته باشند كه هنگام تماس با ۱۱۰ ضمن حفظ خونسردي ابتدا خواسته خود و سپس آدرس محل را اعلام كنند.
کد خبر: ۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۴ 28 January 2015
به گزارش تابناک به نقل از ايمنا، سردار عبدالرضا آقاخانی روز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اعدام تنها عامل بازمانده جنايت حادثه گلپايگان، اظهار كرد: با تلاش مجموعه نيروي انتظامي و دستگاه قضايي، حكم تنها بازمانده باند و شبكه مافيايي سارقان مسلح سراسر كشور و حادثه خونين گلپايگان، با سرعت، اعلام و متهم، صبح امروز در محل شهادت دو مامور نيروي انتظامي در جمع مردم شهرستان گلپايگان به دار مجازات آويخته شد.
وي افزود:‌ باند مذكور از سال ۷۹، فعاليت مجرمانه خود را شروع كرده و بيش از ۹ سرقت مسلحانه، ۱۲ فقره قتل، به شهادت رساندن ۳ مامور پليس و مجروح كردن ۲۲ نفر را در كارنامه سياه خود داشتند و بيش از ۲۳ دستگاه خودرو را در تبادل فعاليت‌هايشان به كار گرفته بودند.
شاخص كشف سرقت‌هاي مسلحانه به عدد ۱۳۷ درصد رسيد
فرمانده انتظامي استان اصفهان به بخشي از آمارهاي اين فرماندهي اشاره و تصريح كرد: در دي ماه امسال، بالغ بر ۵۳ هزار و ۱۲۵ گذرنامه در پايانه‌هاي استان مورد كنترل قرار گرفت؛ همچنين ۱۶ هزار و ۱۲۱ واحد از اماكن، مورد بازديد و ۵۳۳ واحد صنفي پلمپ شد.
سردار آقاخاني با اشاره به شناسايي مناطق هدف در راستاي آينده پژوهي و پيش‌بيني در وقوع جرايم با توجه به نزديك شدن نوروز ۹۴، خاطرنشان كرد:‌ تدوين برنامه پاكسازي نقاط آلوده به خصوص پارك‌ها، تفرجگاه‌ها و اماكن سياحتي در ادامه طرح آرامش ۵ و نيز برنامه‌ريزي جهت برگزاري نمايشگاه‌هاي تخصصي سوء مصرف موادمخدر در مناطق آلوده از برنامه‌هاي فرماندهي انتظامي استان است.
وي با اشاره به كشف بالغ بر ۳ تن مواد مخدر در دي ماه امسال، اظهار كرد: در ۱۰ ماه گذشته، نسبت به مدت مشابه سال قبل، مجموع سرقت‌ها در سطح استان اصفهان ۷ درصد كاهش، كشفيات ۲.۲ درصد افزايش، سرقت‌هاي به عنف ۱۳.۲ درصد كاهش، كشفيات سرقت به عنف ۹ درصد افزايش، مجموع كشفيات سرقت مسلحانه ۶۰ درصد و كشف كالاي قاچاق ۴۳ درصد افزايش داشته و شاخص كشف سرقت‌هاي مسلحانه نيز به عدد ۱۳۷ درصد رسيده است.
دستگيري جاعل بزرگ كشوري در استان اصفهان
فرمانده انتظامي استان اصفهان با بيان اينكه در ۱۰ ماه گذشته، ۱۲۵ باند مختلف جرايم در سطح استان منهدم شدند، افزود: نكته قابل توجه در كشفيات ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه قبل، بهره‌گيري از روش‌هاي علمي جديد بوده است.
وي خاطرنشان كرد: مهمترين كشفيات فرماندهي انتظامي استان اصفهان در ۱۰ ماه گذشته امسال، باند سرقت‌هاي مسلح حادثه گلپايگان، انهدام ۲ باند سرقت خودرو با شيوه "سندنمره كار" با كشف ۴۳ خودروي مسروقه و دستگيري ۱۸ سارق و مالخر، انهدام دو باند سارق منازل در سطح استان با ۸۳ فقره سرقت منازل، انهدام باند سرقت خودرو در سطح اصفهان و دستگيري جاعل بزرگ در سطح كشور با كشف اسناد و مدارك دولتي بوده است.
سردار آقاخاني به برگزاري جشنواره نظم و رسانه، نمايشگاه عمومي مواد مخدر و ايجاد شيفت مشاوره در نوبت بعدازظهر در محل معاونت اجتماعي اشاره و تصريح كرد:‌ در دي ماه امسال، ۶ هزار و ۱۳۵ فقره تماس از سوي شهروندان با دفتر نظارت همگاني ۱۹۷ برقرار شد كه ۲۴ درصد پاسخگويي و راهنمايي، ۲۲ درصد انتقاد، شكايت، پيشنهاد و تقدير و ساير موارد مربوط به مشاوره و پاسخگويي به نيازها بوده است.
افزايش شديد آسيب‌زايي فضاهاي مجازي به دليل اعتمادهاي بي‌جا
فرمانده انتظامي استان اصفهان تصريح كرد:‌ پليس فتاي اصفهان به شهروندان هشدار داده است كه با توجه به آمار بالاي كلاهبرداري‌هاي رايانه‌اي، مردم ضمن توجه به پيامك‌هاي جعلي، هرگونه سوء استفاده از اين طريق را به پليس گزارش دهند؛ همچنين متاسفانه آسيب‌زايي فضاهاي مجازي به دليل اعتماد بي جا به سايرين در اين فضا، به شدت افزايش يافته لذا تاكيد مي‌شود كه افراد در اين شبكه‌ها از ارائه اطلاعات خصوصي خود پرهيز كنند.
وي ادامه داد: كاربران در شبكه‌هاي مجازي از انتشار و پذيرش شايعات خودداري كرده و هرگونه خبر را تنها از طريق رسانه‌هاي رسمي پيگيري كنند؛‌ همچنين كاربران فضاي مجازي، موضوع هويت‌هاي جعلي را در نظر داشته باشند.
سردار آقاخاني به مباحث پيشگيرانه و كمك از مردم و مجموعه موسسات مرتبط اشاره كرد و گفت: در حال حاضر، ۳۲ موسسه خدمات حفاظتي و مراقبتي و ۴ هزار نگهبان امنيت آفرين در سطح استان فعال هستند كه اين نگهبانان يك هزار نقطه را در سطح استان پوشش داده و در زمينه‌هاي شناسايي و دستگيري سارقان خودرو و منزل، ماموران نيروي انتظامي را ياري كرده‌اند.
فرمانده انتظامي استان اصفهان خاطرنشان كرد: در سال جاري، كليد دوره‌هاي ارتقاي رفتار كاركنان و تعالي رفتار و استانداردسازي زده شد و بالغ بر يك هزار و ۱۰۰ نفر در اين كلاس‌هاي آموزشي شركت كردند.
مسير شمال به جنوبِ چهارباغ عباسي مسدود مي‌شود
وي با اشاره به كاهش ۲ درصدي تصادفات فوتي در ۱۰ ماهه امسال، گفت: از آنجايي كه بيش از ۵۰ درصد از تصادفات فوتي و جرحي مربوط به موتورسوارها است، لذا از ابتداي دي ماه، برخورد جدي با تخلفات راكبان موتورسيكلت را در دستور كار خود قرار داده‌ايم؛ در راستاي كاهش آلودگي هوا نيز تا پايان سال، با خودروهاي دودزا و فاقد معاينه فني به طور جدي برخورد خواهيم كرد.
سردار آقاخاني با بيان اينكه به زودي دوربين‌هاي كنترل ترافيك زوج و فرد در سطح شهر فعال مي‌شود، افزود: با توجه به عمليات ساخت مترو،‌ به زودي مسير شمال به جنوبِ چهارباغ عباسي مسدود خواهد شد؛ همچنين در خيابان‌هاي شمس‌آبادي، مسجد سيد و عبدالرزاق به زودي عمليات آبفاي شهري شروع مي‌شود لذا در اين خيابان‌ها محدوديت‌هاي ترافيكي اعمال مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: پليس راهور استان از هم اكنون براي ايام نوروز آمادگي لازم را دارد و انشاالله در نوروز امسال با ۲۰۰ تيم خودرويي و موتوري و يك هزار پليس راهور آماده خدمت رساني به شهروندان اصفهاني و مسافران است.
تصادفات خسارتي زير ۳ ميليون و ۱۰۰ هزار تومان به كروكي نياز ندارند
فرمانده انتظامي استان اصفهان تاكيد كرد:‌ با توجه به كثرت ماموريت‌هاي ۱۱۰، همشهريان در تصادفات منجر به خسارت‌هاي زير قيمت ۳ ميليون و ۱۰۰ هزار تومان مي‌توانند بدون كروكي با مدارك مورد نياز به دفتر بيمه شخص مقصر مراجعه كنند؛ همچنين شهروندان توجه داشته باشند كه هنگام تماس با ۱۱۰ ضمن حفظ خونسردي ابتدا خواسته خود و سپس آدرس محل را اعلام كنند.
سردار آقاخاني با بيان اينكه امسال، ‌بيشترين كاهش را در تعداد تصادفات حاشيه جاده‌ها داشتيم، تصريح كرد:‌ برگزاري دوره‌هاي بازآموزي ويژه رانندگان ناوگان عمومي و برخورد با خودروهاي دودزا در جاده‌هاي برون شهري و استاني، همچنان در دستور كار پليس راه استان اصفهان قرار دارد.
وي همچنين افزود: در دي ماه امسال، ۱۳۷ هزار و ۴۰۰ فقره تماس با ۱۱۰ برقرار شد كه از اين تعداد، نزديك به ۹۰ هزار تماس، عملياتي بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار