کد خبر: ۱۵۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹ 24 December 2015

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذائی دامپزشکی استان البرز از معدوم سازی 110 تن فرآورده خام دامی از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه دراین استان خبرداد.

سید محسن ابوترابی روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در بازرسی های صورت گرفته از مراکز عرضه فرآورده خام دامی، 600 تن فرآورده ضبط شد که از این 110 تن با دستور قضایی معدوم شد.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 30 هزار و 463 بازدید از واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی از جمله قصابی ها، مرغ فروشی ها و ماهی فروشی ها و... و همچنین 580 مورد بازدید از شرکت های بسته بندی و کارگاه های فرآوری فرآورده های خام دامی در سطح استان توسط بازرسان و کارشناسان دامپزشکی انجام پذیرفته است.

وی گفت: با وجود تعداد بالای 2 هزار واحد عرضه فرآورده های خام دامی در سطح استان ، لزوم بازرسی های دقیق و بصورت مستمر از اینگونه مراکز جهت حفظ بهداشت و سلامت غذا ضروری می باشد.

ابوترابی افزود: نظارت های بهداشتی بصورت تمام وقت در دو شیفت صبح و عصر و توسط اکیپ های بازرسی در سطح شهر انجام می شود که در این بازدیدها 161 واحد عرضه متخلف به مراجع قضایی معرفی و از این تعداد 75 واحد با حکم قضایی پلمپ شده اند.

وی به شهروندان توصیه کرد در صورت برخورد با هرگونه موارد غیر بهداشتی و یا عرضه خارج از ضوابط سازمان دامپزشکی کشور مراتب را با سامانه اطلاع رسانی و پاسخگویی اداره کل دامپزشکی استان 1512 در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار