بسته خبری «تابناک»؛
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
کد خبر: ۱۵۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸ 23 December 2015
رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


انتقاد کردزنگنه از دعوت اشتباه روحانی

غلامرضا کرد زنگنه رئیس اسبق سازمان خصوصی سازی در گفتگو با «نسیم» در خصوص دلایل عملکرد ضعیف بازار سرمایه در دولت یازدهم گفته: دلیل افت شاخص و وضعیت بحرانی بورس در دو سال گذشته دو مسئله محرز است. دلیل اول این است که متاسفانه دولتمردان خون جدیدی را به بورس تزریق نکرده اند و در این دو سال معمولا عرضه های اولیه خیلی کم شد. معمولا عرضه اولیه می تواند رونق را به بورس بیاورد و شاخصها را تکان دهد. دلیل دیگر هم انحصاری است که متاسفانه سازمان بورس برای کارگزاری ها و عده ای دیگر درست کرده است. با وجود این انحصار برخی از کارگزاری ها و افراد سودجو که تنها به سود خودشان فکر می کردند، به بازار سرمایه ضربه وارد کردند.

کرد زنگنه با انتقاد از دعوت رئیس جمهور برای حضور مردم در بازار سرمایه گفته: من در جریان مسائل پشت پرده دولت یازدهم نیستم اما چیزی که در ظاهر دیده می شود ناهماهنگی های زیاد در تصمیم گیری های اقتصادی دولت یازدهم است. رئیس جمهور با دعوت کردن مردم به حضور در بازار سرمایه کار درستی نکردند، زیرا هرگونه اقتصاد دستوری، قواعد اقتصاد در کشور را بهم می زند. نباید با اقداماتمان به فضای رقابتی اقتصاد کشور خدشه وارد کنیم. حضور مردم در بازار سرمایه به خودی خود رخ می دهد و لازم نیست که مردم را به سرمایه گذاری در بورس دعوت کنیم. مردم اگر خودشان خواستند به بازار می روند.


خاطره‌سازی ناقص از اقامت هاشمی در کاخ شاه

برخی از سایت‌ها در خبری با عنوان «امام در مذمت کاخ نشینی سخنرانی کرد، برای استراحت رفتیم به کاخ شاه!» به نقل از فیسبوک مازیار بیژنی نوشته‌اند: خاطرات هاشمی رفسنجانی، دوشنبه اول فروردین 1362: ...امام نیز سخنرانی مبسوطی در مذمت قشر مستکبر و کاخ‌نشین و تعریف از کوخ‌نشینان کردند... این سخنان به نفع مواضع ما و مجلس است. با آقای موسوی اردبیلی قرار گذاشتیم که برای استراحت دو سه روزی مسافرت کنیم...

سه‌شنبه دوم فروردین 1362: قرار گذاشته بودیم برای استراحت با آقای موسوی اردبیلی به نوشهر برویم. آقای میرحسین موسوی گفتند که آنجا محل دنجی هست... بخشی از اعضای خانواده با ما بودند... معلوم شد بخشی از باغ کاخ شاه است... بچه‌ها را به تماشای هتل انقلاب هایت سابق بردند؛ می‌گفتند خیلی مجلل است...

اما مراجعه به متن خاطرات هاشمی رفسنجانی نشان دهنده تحریف جالب خاطرات هاشمی است. در خاطرات دوم فروردین 62 هاشمی آمده است: قرار گذاشته‌ بودیم‌، برای‌ استراحت‌ با آقای‌ موسوی‌ اردبیلی‌ به‌ نوشهر برویم‌. آقای‌[میرحسین‌]موسوی‌ [نخست‌ وزیر] گفتند آنجا محل‌ دنجی‌ هست‌ ؛ آقای‌ [ابوالحسن‌]الهبداشتی‌نماینده‌ نوشهر هم‌ از ما خواستند. پاسدارها جلوتر رفتند که‌ در فرودگاه‌ نوشهر منتظر باشند. ساعت‌ سه‌ ونیم‌ بعد از ظهر با آقای‌ [موسوی‌]اردبیلی‌ از فرودگاه‌ مهرآباد حرکت‌ کردیم‌. هوا بد بود وهواپیما تلاطم‌ داشت‌. بخشی‌ از اعضای‌ خانواده‌ با ما بودند. در فرودگاه‌ [نوشهر] امام‌ جمعه‌ ونماینده‌ شهر و جمعی‌ از پاسداران‌ به‌ استقبال‌ آمدند. به‌ محل‌ اقامت‌ موعود منتقل‌ شدیم‌. معلوم‌ شد بخشی‌ از باغ‌ کاخ‌ شاه‌ است‌ که‌ جدا کرده‌اند و مقر سپاه‌ است‌. بخش‌ دیگر آن‌ را تبدیل‌ به‌ دانشکده‌نیروی‌ دریایی‌ کرده‌ بودند. از همان‌ اول‌ معلوم‌ شد که‌ امکان‌ استراحت‌ در آنجا نیست‌، چون‌ سپاهیان‌ و مسئولان‌ شهر ما را تنها نمی‌ گذاشتند و برای‌ خانواده‌ هم‌ جای‌ مناسبی‌ نداشتند. تا آخر شب‌ مشغول‌ گفت‌ وگو بودیم‌ و محل‌ سکونت‌ هم‌ سالن‌ کتابخانه‌ سپاه‌ بود.


۵ محوطه باستانی ۵ هزار ساله غرق شد

سرپرست واحد باستان‌شناسی طرح‌های عمرانی پژوهشکده میراث فرهنگی با اشاره به اینکه محوطه‌های تاریخی پشت سد کنگیر در حال غرق شدن هستند، گفت: شرکت آب منطقه‌ای پس از افتتاح سد شرایط انجام کاوش‌های نجات‌بخشی را فراهم کردند. علیرضا سرداری در گفت‌و‌گو با ایلنا در مورد آبگیری سد کنگیر و میراث فرهنگی واقع در حوضه آبگیر آن گفت: سد کنگیر در سال ۱۳۸۶ برای اولین بار از طرف میراث فرهنگی بررسی و شناسایی و ۱۲ اثر تاریخی در آنجا شناسایی شد که ۸ اثر آن در محدوده تراز آب سد است. پس از گذشت چند سال بودجه مورد نیاز ما برای کاوش در این منطقه تامین اعتبار نشد تا اینکه در تابستان سال جاری تامین اعتبار صورت گرفت و با اعتبار اندکی که به ما دادند، ۴ تیم باستان‌شناسی به این منطقه رفتند و به مدت دوماه در مهر و آبان به کاوش‌های باستان‌شناسی نجات بخشی پرداختند.

این باستان‌شناس در مورد آثار کشف شده در این منطقه گفته: یکی از آثاری که در آن منطقه پیدا شده متعلق به ۶ هزار سال پیش است، محوطه‌ای بسیار مهم متعلق به هزاره چهارم پیش از میلاد نیز در این منطقه شناسایی شده که روستایی متعلق به دوران پیش از تاریخ است و آثار بسیار مهم و با ارزشی را در خود جای داده، همچنین یک کوشک مربوط به دوران ساسانی نیز در این منطقه کاوش شده است. علی‌رغم مکاتباتی که انجام داده‌ایم و درخواست کردیم این سد را فعلا آبگیری نکنند، اما متاسفانه شرکت آب منطقه‌ای استان آبگیری را شروع کرده و حداقل ۴ الی ۵ محوطه زیر آب رفته و در حال غرق شدن هستند.


خبرگان شبیه آتش‌نشانی نظام است

حجت‌الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه این نقش مجلس خبرگان رهبری به طور دائم و روزمره ایفا نمی‌شود، به خبرگزاری تسنیم گفته: اگر بخواهیم آن را تشبیه کنیم وجودش برای کشور بسیار ضروری است و مانند آتش نشانی است که در مواقع حساس حضورش قطعی می‌شود. مجلس خبرگان باید وجود داشته باشد تا در مواقع حساس و مهم نقش تعیین کننده خود را ایفا کند. مقام رهبری در کشور ما مقامی اصیل است که از اصالت دینی برخوردار است و ثانیاً مقام ولایت است که جنبه مردمی آن به وسیله مجلس خبرگان رهبری تأمین می‌شود و مردم به طور غیرمستقیم در تعیین رهبری نقش ایفا می‌کند.


پلیس‌های مسلح به زودی از مترو می‌روند

سردار اشتری در پاسخ به سوالی در خصوص استقرار نیروهای پلیس در ایستگاه‌های مترو گفته: پلیس همواره به مناسبت‌های خاص و مراسم‌های ویژه‌ای، اقدام به استقرار نیرو در نقاط خاصی می‌کند و با توجه به برگزاری اجلاس سران کشورهای تولیدکننده گاز در تهران، نیاز به حضور فیزیکی این مأموران احساس می‌شد. استقرار نیروها از یک سو باعث بازدارندگی در مقابل تهدیدهای احتمالی و از سوی دیگر فرصتی برای تمرین و آمادگی نیروهای پلیس بود.

فرمانده ناجا در پاسخ به این سوال که این استقرار نیروها در مترو تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده این حضور فیزیکی ادامه ندارد و به زودی ملغی خواهد شد.


روایت وزیر کشور از قاچاقچیانی که حمل و نقل هوایی دارند

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه در این هفته ۱۰ تن مواد مخدر گرفتیم مدعی شده که: قاچاقچیان اختاپوس هستند و حتی حمل و نقل هوایی دارند. باید گردن کلفت های قاچاق را بزنیم و خرده فروشان را از کف خیابان جمع کنیم.


خبرنگاری سردار نقدی در حضور مدیران شرق و اعتماد

باشگاه خبرنگاران بسیج با حضور سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، حجت الاسلام تویسرکانی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، سید نظام الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس، مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه، الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه اعتماد، تقی رحمانیان مدیرمسئول روزنامه شرق و جمعی از مدیران و فعالان رسانه‌ای افتتاح شد. در این مراسم همچنین کارت خبرنگاری باشگاه خبرنگاران بسیج به سردار نقدی تقدیم شد.


مقایسه قیمت مسکن در کیش و تهران

متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در کیش از یک میلیون و 500 هزار تومان شروع و به 25 میلیون تومان ختم می‌شود و البته ویژگی‌های مختلفی همچون دید به دریا، طبقه‌ی برج و ... این قیمت‌ها را تعیین می‌کند. در این بین گران‌ترین مورد گزارش شده مربوط به پنت‌هاوسی در دامون دریا به مساحت 400 مترمربع است که 10 میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است و 400 متر تراس اختصاصی نیز دارد. برج‌ها و نوارهای ساحلی بیشترین قیمت را به خود اختصاص داده‌اند به طوری که قیمت‌ها از 7 تا 25 میلیون تومان متغیر است. بر اساس این گزارش قیمت‌ها در منطقه‌ صدف هم بین 3 میلیون و 400 هزار تومان تا 9 میلیون تومان متفاوت است که در این میان قیمت پایه‌ ساختمان‌های نوساز از 7 میلیون شروع می‌شود. اما پایین‌ترین قیمت در منطقه کیش صفین است که رنج قیمت‌های آن در بازه یک میلیون و 500 هزار تومان تا 5 میلیون تومان قرار می‌گیرد و قیمت پایه‌ای ساختمان‌های نوساز آن از 3 میلیون و 400 هزار تومان شروع می‌شود.


پیش‌بینی یک رسانه عربی از تحولات سیاسی ایران در 2016

"شهیر شهید ثالث" تحلیلگر مسائل سیاسی ایران با انتشار مقاله ای در سایت خبری تحلیلی اماراتی "گلف نیوز" به پیش بینی و ارزیابی چشم انداز رویدادهای ایران در حوزه سیاست داخلی و خارجی در سال 2016 میلادی پرداخته است. او باور دارد که با توجه به تحرکات اخیر محافظه کاران در ایران نسبت به مقابله با هرگونه گرم تر شدن روابط تهران واشنگتن انتظار می رود که روند خنثی سازی تلاش ها از سوی آنان ادامه یابد و روابط دو کشور در سال آینده میلادی نیز همچون گذشته غیر عادی باقی بماند.

گلف نیوز درباره چشم انداز مسائل داخلی می نویسد:"روحانی سیاستمداری میانه رو، زیرک، مطلع و صریح است و کار را برای دلواپسان دشوارتر خواهد کرد. او در مقایسه با رییس جمهوری دولت اصلاحات حریفی سرسخت تر برای دلواپسان محسوب می شود. رقابت شدید است و باید منتظر نتیجه انتخابات بود. در صورتی که شورای نگهبان قصد داشته باشد نامزدهای میانه رو را در سطحی وسیع و گسترده رد صلاحیت کند این موضوع می تواند به ضرر میانه روها و به نفع محافظه کاران در دو مجلس آینده ایران تمام شود".


سلیمی و محمدپور المپیک را از دست داده‌اند؟

تیم ملی وزنه برداری بدون ملی پوشان سرشناسی مثل بهداد سلیمی، سعید محمدپور و سهراب مرادی به مسابقات جهانی رفت و نتایجی بسیار ضعیف کسب کرد. سلیمی و محمدپور به دلیل مصدومیت این مسابقات را از دست دادند و اکنون تحت درمان هستند تا برای المپیک آماده شوند. پزشکان و فدراسیون وزنه برداری اعلام کرده اند که احتمالا این دو وزنه بردار به المپیک می رسند اما شنیده می شود که امید زیادی به حضور آنها در المپیک نیست. گفته می شود مصدومیت آنها به گونه ای است که به موقع نمی توانند تمرینات آماده سازی خود برای حضور در المپیک را آغاز کنند و طبعا با ناآمادگی نیز حضورشان در المپیک ریسک بالایی خواهد داشت.


احمدی‌نژادی‌ها روحانی را از سخنرانی 22 بهمن حذف کردند!

طرفداران احمدی‌نژاد در شبکه‌های اجتماعی علاوه بر ایراد شبهه به برنامه‌های سفر روحانی به شهر ری مدعی شده‌اند که: بر اساس ماده ۲۳ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری ، "پس از انتشار رسمی اسامی نامزدها ،فعالیت های تبلیغاتی انتخاباتی آنان ۱۵ روز قبل از روز اخذ رأی شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رأی ادامه خواهد داشت ." بر این اساس و باتوجه به اینکه انتخابات مجلس خبرگان رهبری ، روز ۷ اسفند ۹۴ برگزار میشود ، لذا دوره زمانی تبلیغات کاندیداهای این انتخابات دقیقا از روز ۲۲ بهمن ۹۴ شروع خواهد شد. بنابراین سخنرانی جناب حسن روحانی در مراسم ۲۲ بهمن امسال و همزمان با آغاز دوره تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان، بهره برداری یکی از کاندیداهای انتخابات خبرگان رهبری، از یک تریبون ملی و بین المللی است. این بهره برداری حتما امری خلاف قانون و مغایر با اصول رقابت انتخاباتی است که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید از آن ممانعت نماید.


نظر رسایی درباره شورای ائتلاف اصولگرایان

حمید رسایی در پاسخ به سوالی در خصوص وحدت اصولگرایان نیز گفت: کسانی که دور هم نشسته‌اند و می‌خواهند به وحدت برسند باید در درجه اول به این فکر کنند که به وحدتی برسند که بدنه قانع شود. اگر به وحدتی برسند که بدنه جریان اصولگرایی نسبت به آن سوال داشته باشد طبیعی است که آن وحدت نتیجه مطلوبی ندارد.

رسایی افزود: در وحدت‌ها هم فکر می‌کنم قبل از وحدت در روش، باید در ارزش‌ها وحدت داشت یعنی افراد همگرا باشند در غیر این صورت چند پارچه خواهند شد. البته خبرهایی که شنیده‌ام حاکی از این است که تلاش در همگرایی وجود دارد. وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص ترکیب مجلس آینده بیان کرد: طیف سیاسی مجلس آینده قابل پیش بینی نیست اما فکر می‌کنم ترکیب مجلس دهم از نظر طیف بندی سیاسی تغییر چندانی نمی‌کند و حضور اصلاح طلبان نیز به میزان مجلس نهم است و تغییر جدی نداریم.


زنان آمریکایی از ترامپ متنفرند

اظهارات جنجالی نامزد جمهوری‌خواه درباره زنان باعث شده میزان محبوبیت وی میان این گروه از شهروندان آمریکایی به‌شدت کاهش یابد.به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از کریستین ساینس مانیتور، نتایج نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که زنان آمریکایی به دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان علاقه‌ای ندارند. این آمار حتی درون حزب جمهوری‌خواه نیز صادق است و به نظر می‌رسد درصورت برگزاری انتخابات در دور پایانی میان هیلاری کلینتون از حزب دموکرات و دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه، نامزد حزب جمهوری‌خواه با شکستی بزرگ مواجه شود و علت این مسئله نیز می‌تواند عدم محبوبیت وی میان زنان باشد.ترامپ در کمپین انتخاباتی اخیر خود در گراند راپید از الفاظی نامناسب برای شکست هیلاری کلینتون در انتخابات درون‌حزبی سال 2008 در مقابل اوباما استفاده کرد. البته این تنها موردی نیست که ترامپ علیه مخالفان زن خود از الفاظ زشت استفاده کرده است. تمسخر روزی اودانل، کمدین زن آمریکایی به‌خاطر وزن بالا و انتقاد شدید از مگان کلی، مجری زن شبکه فاکس نیوز و خنده‌هایش به وضعیت ظاهری کارلی فیورینا، دیگر نامزد حزب جمهوری‌خواه از جمله رفتارهای نامناسب وی در مقابل زنان است.توجه به نظرسنجی دانشگاه کوئینیپیاک بیانگر وخامت اوضاع برای این نامزد جنجالی حزب جمهوری‌خواه است. طبق نتایج این نظرسنجی 25 درصد از زنان حامی ترامپ بوده و 68 درصد وی را نامزد مناسبی برای انتخابات ریاست‌جمهوری نمی‌دانند.


رادیو داعش خبرنگاران را به مرگ تهدید کرد

شماری از خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه های جمعی در استان ننگرهار گفته اند مجریان و گردانندگان رادیو «صدای خلافت» آنان را به مرگ تهدید کرده و کشتن خبرنگاران را واجب دانسته اند.اکنون بیش از پنجاه خبرنگار رسانه‌های ملی و بین‌المللی در استان ننگرهار در حال فعالیت هستند.

«عطاء الله خوگیانی» سخنگوی استانداری ننگرهار گفته‌ است اقداماتی برای محافظت از خبرنگاران و کارکنان رسانه‌ها اتخاذ شده است.این درحالی است که اعضای مجلس سنای افغانستان نیز در جلسه روز سه شنبه برچیدن رادیوی داعش را خواستار شدند. وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اعلام کرد این رادیو در استان ننگرهار وجود ندارد بلکه در خاک پاکستان راه اندازی شده است.


هر بشکه دوغ معادل ۳ بشکه نفت قیمت دارد!

قیمت یک بشکه نفت امروز بسیار ارزان‌تر از یک بشکه آب معدنی یا دوغ است؛ به طوریکه صادر کردن دوغ و آب به صرفه‌تر از نفت خواهد بود.به گزارش مهر، زمانی قرار بود که پول نفت سر سفره‌ها بیاید اما امروز دوغ و آب که در سبد غذایی اکثر خانوادهها پیدا می‌شود، از نفت بسیار گران‌تر است. حالا اگر به فروشگاه مواد غذایی محله خود سر بزنید و یک بطری دوغ یا آب معدنی بخرید، انگار سه بطری نفت را به خانه خود می‌برید.هرچند ارزان‌ شدن قیمت نفت در بازار جهانی باعث ارزشمندتر شدن دوغ یا آب شده است اما همین موضوع را می‌توان به بحران جهانی آب هم متصل کرد و آن را آغازی بر رقابت قیمت نفت و آب در عرصه بین‌المللی برشمرد.

«کروزن» کلمه‌ای است که شاید تا به امروز آن را نشنیده باشید اما نام علمی «نفت سفید» است؛ ماده‌ای که در گذشته کاربرد گسترده‌ای به عنوان سوخت وسایل گرمایشی و پخت و پز داشت اما حالا جایش را به گاز شهری و گاز مایع داده است.در اصطلاح عامیانه و پس از گرانی‌های گذشته برخی چیزها را می‌شد به نفت تشبیه کرد، مثلا ماست، دوغ یا شیر را نفت سفید نامید اما امروز معادله کاملا برعکس شده زیرا قیمت یک بشکه دوغ یا یک بطری آب معدنی از یک بشکه یا یک قوطی نفت گرا‌نتر است.قیمت امروز نفت، بشکه‌ای حدود ۳۰ دلار است، بشکه‌ای که حدودا ۱۶۰ لیتر گنجایش دارد. حالا با در نظر گرفتن قیمت دلار که حدود ۳۶۰۰ است، هر بشکه ۱۰۸ هزار تومان می‌شود، یعنی هر لیتر ۶۷۵ تومان و یک بطری ۱.۵ لیتری آن ارزشی حدودا معادل ۱۰۱۵ تومان است.در فروشگاه محصولات غذایی برای بطری ۱.۵ لیتری دوغ باید حدود ۲۵۰۰ تومان پرداخت کرد یعنی چیزی حدود ۲.۵ برابر قیمت یک بطری نفت یک و نیم لیتری. در این شرایط می‌توان گفت دوغ لیتری ۱۶۷۰ تومان است و یک بشکه ۱۶۰ لیتری آن را می‌توان حدود ۲۶۷ هزار تومان است.البته قیمت آب در بازار هم بسیار تغییر است زیرا یک بطری ۱.۵ لیتری آب معدنی از ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ تومن فروخته می‌شود. در بدترین شرایط، یک لیتر آب از یک نفت بیشتر می‌شود که این موضوع را می‌توان آغاز روزهای رقابت این دو ماده زیر زمینی برشمرد.


کاندیدا شدن مرد 1 متری در انتخابات مجلس!

در پنجمین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی مردی 1 متری با مراجعه به ستاد انتخابات کشور برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس ثبت نام کرد.گفتنی است مرد 1 متری داوطلب انتخابات مجلس دارای دکتری رشته کشاورزی است و قصد دارد از حوزه انتخابیه تهران وارد رقابت های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی شود.


سردار سلیمانی در لیست هفت نفره تـرور!

پس از اینکه رژیم صهیونیستی به صورت رسمی ترور امیر اسرای لبنان را بر عهده گرفت یک روزنامه اسرائیلی از برنامه ریزی گسترده این رژیم برای از میان برداشتن رهبران مقاومت پرده برداشت.به گزارش افکارخبر،پس از آنکه رژیم صهیونیستی رسماً مسئولیت ترور «سمیر قنطار» فرمانده برجسته حزب‌الله در نزدیکی دمشق را بر عهده گرفت یکی از رسانه‌های اسرائیلی از برنامه‌ریزی گسترده برای ترور رهبران مقاومت پرده برداشت.روزنامه اسرائیلی "یدیعوت آحارونوت" روز یکشنبه با انتشار تصاویر شهید «عماد مغنیه»، شهید «جهاد مغنیه» معروف به حاج رضوان فرمانده برجسته حزب الله، «سمیر قنطار» سردار اسرای لبنان، «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه، «مصطفی بدر الدین» فرمانده جهادی حزب‌الله که بسیاری از سرویس های جاسوسی غربی وی را جانشین عماد مغنیه در حزب‌الله معرفی کرده‌اند، «محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های شهید عزالدین القسام و «مصطفی مغنیه» فرزند ارشد شهید مغنیه اعلام کرده که سه نفر از این هفت نفر ترور شده و چهار نفر دیگر در لیست ترور قرار دارند.در گزارش یدیعوت آحارنوت آمده است: نقشه ترور رهبران مقاومت در سال ۲۰۰۸ با ترور عماد مغنیه از فرماندهان ارشد حزب‌الله در دمشق آغاز شد. پس از آن پسرش جهاد، در ۱۸ ژانویه سال‌ جاری میلادی در منطقه قنیطره کشته و امروز هم سمیر قنطار، در یک عملیات برنامه ریزی شده کشته شد.


ابتکار جالب ابتکار

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در همایش سال جهانی خاک، دست به یک ابتکار جدید زد.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما معصومه ابتکار در هنگام قرار گرفتن پشت تریبون سیب سرخی با خود آورد و آن را به کره زمین تشبیه کرد و افزود: سه چهارم کره زمین را آب تشکیل می دهد هرچند از نظر اکوسیستمی اهمیت زیادی دارد اما برای یافتن میزان خاک حاصلخیز کره زمین باید این قسمت را جدا کنیم.ابتکار سه چهارم سیب را کنار گذاشت و ادامه داد: این یک چهارم تمام خاک کره زمین است که تنها یک چهارم آن حاصلخیز و قابل کشت و زرع است.او در حالی که یک چهارم از این قسمت سیب را جدا کرده بود، گفت:‌ این بخش کوچک از کره زمین خاک حاصلخیز دارد که تنها سطح فوقانی آن برای کشت قابل استفاده است.او لایه‌ای از خط فوقانی این قسمت را جدا کرد و افزود: این میزان خاک برای تولید غذای 7 میلیارد جمعیت کره زمین بسیار محدود است و باید با دقت از آن حفاظت شود.ابتکار اضافه کرد: ‌این خاک است و 7 میلیارد رویا و یک سیاره پس از پایان سخنرانی دکتر ابتکار مرحله دوم اهدای جوایز به فعالان عرصه حفاظت از محیط زیست در عرصه خاک برگزار شد.


حقوق ۱۸ میلیونی برای ۴ ساعت تدریس در هفته

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به دریافت ۱۸ میلیون تومان حقوق توسط برخی معلمان برای ۴ ساعت تدریس در هفته گفت: برخی مدارس ۲۰ میلیون تومان هزینه اقدامات فوق برنامه دریافت و در خارج از کشور اردو برگزار می‌کنند.به گزارش فارس، ماهروزاده عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و عضو کمیسیون تعلیم و تربیت گفت: در برخی مدارس معلمان ارقام نجومی برای تدریس دریافت می‌کنند که براساس آخرین اطلاعات این رقم 18 میلیون تومان به ازای 4 ساعت تدریس در هفته بوده است در حالیکه من می‌پنداشتم این رقم 12 میلیون تومان است.وی افزود: متاسفانه زمانی که تلاش می‌کنیم این گونه معلمان را که تنها به فکر سودجویی هستند از سیستم آموزشی خارج کنیم با اولیای دانش‌آموزان مواجه می‌شویم که زمین و زمان را بهم می‌ریزند.ماهروزاده یکی دیگر از مشکلات مدارس غیردولتی باز شدن پای موسسات کنکوری بزرگ است که به هیچ وجه نمی‌توان در مقابل آنها ایستادگی کرد.وی ادامه داد: این موسسات در برخی نقاط 10 شاگرد بی‌بضاعت را را تحت پوشش قرار می‌دهد اما در جاهای دیگر ارقام بسیار زیادی را از افراد دریافت می‌کنند.


خیز احمدی‌نژادی‌ها برای انتخابات خبرگان

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر سقای بی‌ریا، عصر امروز با حضور در فرمانداری قم، برای کاندیداتوری در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه استان تهران ثبت نام کرد. ناصر سقای بی‌ریا از شاگردان شناخته شده آیت الله مصباح یزدی است که مشاور احمدی‌نژاد در امور روحانیت بود.


دروازه‌بان تیم پرطرفدار ممنوع التصویر شد!

دروازه بان یکی از تیم های لیگ برتری اخیرا ممنوع التصویر شده است. انتشار عکس هایی در شبکه های اجتماعی برای یک دروازه بان لیگ برتری گران تمام شده است. اخیرا عکس هایی از مهمانی های خصوصی و مختلط با پوشش های نامتعارف منتشر شده که دروازه بان یکی از تیم پرطرفدار نیز در برخی از آن عکس ها حضور دارد. این مسئله باعث شده این گلر فعلا ممنوع التصویر شود هر چند که بازیکنان فوتبال برخلاف گذشته زیاد نگران انتشار اینگونه عکس ها نیستند!


آب، برق، تلفن و گاز را تا انتخابات قطع نکنید


خاطره‌سازی ناقص از اقامت هاشمی در کاخ شاه/ برق مشترکین را به خاطر انتخابات قطع نکنید/ هر بشکه دوغ معادل ۳ بشکه نفت قیمت دارد!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :