معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت وام ۵۰۰ میلیونی تا یک میلیارد تومانی به تعاونی های تولیدی تا پایان سال در سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۴۹۱۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵ 21 December 2015
به گزارش تابناک یزد، سید حمید کلانتری در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مجموع اعتبار پیش بینی شده برای اعطای تسهیلات مالی به تعاونی های تولیدی را 120 میلیارد تومان از محل وجوه اداره شده دانست و گفت: این نوع تسهیلات به تعاونی هایی تعلق می گیرد که یا دارای طرح توجیهی با هدف ایجاد اشتغال هستند و یا برای ادامه فعالیت خود با مشکلات مالی مواجه شده اند.

وی با بیان اینکه پرداخت وام تعاونی ها را بانک توسعه تعاون برعهده دارد سود تسهیلات پیش بینی شده را هشت درصد اعلام کرد و افزود : این میزان سود در مقایسه با سایر تسهیلات بانکی بسیار کم است.

وی با اشاره به اینکه این اعتبارات که مجموع آن ها چندان هم قابل توجه نیست، ابراز امیدواری کرد: دولت امسال در این خصوص گامهای موثری بردارد.

کلانتری افزود: تسهیلات بانکی هشت درصدی بزودی در اختیار تعاونی های بخش تولید قرار می  گیرد.

وی همچنین از تاسیس 2500 تعاونی در 9 ماه گذشته تاکنون خبر داد و گفت: در این تعداد تعاونی 38 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است و پیش بینی می شود این تعداد شغل تا پایان سال از مرز 50 هزار فرصت شغلی نیز تجاوز کند.

کلانتری به برنامه ششم توسعه اقتصادی و توجه این برنامه به موضوع خصوصی سازی اشاره کرد و افزود: پیشنهاد می شود در این برنامه دولت بخش هایی از فعالیت های خود از جمله مدیریت و بهره برداری از آب و فاضلاب، راهداری، توزیع برق، مراکز اموزشی، بهداشتی و درمانی روستایی را به تعاونی های دهیاری واگذار کند.

وی با بیان اینکه دولت در نظر دارد مشکلات پیش روی سهام عدالت را با اصلاح آیین نامه ای برطرف کند به طرحی که در این خصوص وزارت تعاون ارائه کرده است اشاره کرد و گفت: در صورتی که این طرح تصویب شود مدیریت سهام عدالت به یک تعاونی فراگیر عام واگذار می شود.

کلانتری افزود: با تشکیل این شرکت تعاونی سهامی عام همه اختیارات مربوط به آن و سود حاصله به مردم تعلق می گیرد.

معاون وزیر تعاون با تاکید بر اینکه فعلا امکان خرید و فروش سهام عدالت وجود ندارد، مسئولیت آزادسازی آن را برعهده شورای عالی اصل 44 دانست و گفت: پیش بینی می شود تعیین تکلیف سهام عدالت تا دو سال طول بکشد.

کلانتری تعداد کسانی که دارای سهام عدالت هستند 48 میلیون نفر برشمرد و افزود: ارزش سرمایه اولیه این میزان سهام 48 هزار میلیارد تومان است که در یک مقطع وقتی بورس رشد کرد ارزش سهام به 90 هزار میلیارد تومان رسید و اکنون 50 هزار میلیارد تومان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار