کد خبر: ۱۴۲۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰ 10 December 2015

همایش اعتیاد و ایدز عصر چهارشنبه در دبیرستان دخترانه رهنمایان مشکین دشت فردیس با حضور مربیان بهداشت شهرستان، برگزار شد.

به گزارش ایرنا، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس در این همایش گفت: این همایش با همکاری اداره بهداشت و درمان فردیس و آموزش وپرورش ناحیه دو کرج به منظور جلوگیری از اعتیاد و ایدز برگزار می شود.

محمد رضا ترابی افزود: یکی از بیماری هایی که گریبانگیر تمام دنیا شده، بیماری ایدز است.

وی ادامه داد: سال ها قبل بیشتر بحث پیشگیری ایدز مطرح بود، اما امروز داروهای ضد ویروس ایدز کشف شده است که می تواند باعث کاهش و کنترل این بیماری شود.

وی گفت: پیشگیری درمان کلیدی ایدز است. بیماری ایدز راه های انتقال متفاوتی دارد که در ایران اولین راهی که مدنظر است بحث احتیاط می باشد. با توجه به سنین پرخطر جوانی و نوجوانی آموزش راه های پیشگیری از ایدز در مدارس و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان نسبت به این بیماری می تواند نقش مؤثری در جلوگیری از شیوع این بیماری در جامعه علی الخصوص جوانان داشته باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فردیس گفت: اداره بهداشت هم با تمام امکانات با آموزش وپرورش همکاری خواهد کرد تا این بیماری به حداقل ممکن برسد.

ترابی افزود: درآینده نه تنها در رابطه با بیماری ایدز بلکه درباره همه بیماری ها به ویژه آنفلوانزا که هم اکنون شاهد شیوع آن هستیم، آموزش چهره به چهره و همایشهایی این چنینی برگزار خواهیم کرد.

مدیرآموزش وپرورش ناحیه دو کرج نیز گفت: امیدوارم با برگزاری اینگونه همایش ها در بین کودکان و نوجوانان که سرمایه انقلاب ایران هستند، در این برهه از زمان بدست ما سپرده شده اند، بتوانیم گام های مثبتی را برداریم.

فرشته فهمیده افزود: پیشگیری از اعتیاد در آموزش و پرورش کلاسهای متعدد و پخش بروشورهای مختلف را در دستور کار خود قرار داده است اما برگزاری این همایشها وآموزشهای لازم بین نوجوانان و جوانان باعث می شود که آگاهی های لازم را جهت احتیاط از مبتلا به این دو معضل اجتماعی پیدا کنند.

وی اظهار کرد: امیدوارم بعد از این همایش ها ،همایش های پرباری را به صورت کار گروهی با کمک مراکز بهداشت و با حضور اولیاء و مربیان این توانمندی را ایجاد کنیم تا بتوانیم این نگاه را که نگاه زیبایی است به این مسئله گام بلندی باشد در جهت پیشگیری از اعتیاد و ایدز.

در این همایش یک روزه مربیان بهداشت و مدیران مدارس و جمعی از دانش آموزان شهرستان فردیس برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار