بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۳۶۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸ 28 November 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

بخشدار شاندرمن انفصال از خدمت می شود؟

ماسال نیوز نوشت: هیأت حل اختلاف رسیدگی به شکایات از شورای اسلامی شهرستان ماسال نهم آبان ماه سال ۹۳؛ انتخاب مرتضی حاجی آقاپور به عنوان دهیار میرمحله از سوی شورای اسلامی بخش شاندرمن را بر خلاف ماده ۸۰ اصلاحی قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات و ماده ۲ آیین نامه اجرایی تشکیلات، انتخابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی روستا دانسته است.

در پی صدور این رأی از سوی هیأت مذکور و پس از شکایت دهیار میرمحله شاندرمن دیوان عدالت اداری ضمن دادنامه ای در تاریخ ۲۸ آبان ماه سال ۹۳ رأی بر توقف عملیات هیأت حل اختلاف رسیدگی به شکایات از شورای اسلامی شهرستان ماسال داد.


Image result for ‫انفصال‬‎


به این ترتیب و با توجه به قطعی بودن این رأی، بخشدار شاندرمن موظف بود با مرتضی حاجی آقاپور به عنوان دهیار روستای میرمحله همکاری داشته باشد و عدم استنکاف از رأی، مطابق دادنامه ذکر شده منجر به انفصال از خدمت به مدت ۶ ماه تا یک سال و جبران خسارت وارده می شد.

اما شواهد از عدم استنکاف بخشدار شاندرمن از این حکم دیوان عدالت اداری خبر می دهد و در صورت استمرار این امر و با توجه به رأی دیوان، احتمال انفصال بخشدار شاندرمن از خدمت افزایش پیدا کرده است.

یک منبع آگاه در همین زمینه به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ماسال گفت: دهیار میرمحله شاندرمن در طی دو سال گذشته از خدمات بیمه سنواتی و حقوق استفاده نکرده است.

وی افزود: با تأکید بخشدار شاندرمن از سوی شورای اسلامی بخش، فردی دیگر به عنوان دهیار معرفی شده است و هم اکنون میرمحله عملا دارای دو نفر دهیار بصورت همزمان است که با توجه به عدم رعایت ضوابط قانونی فعالیت یکی از دهیارها بر خلاف قانون است اما با این وجود به دهیار جدید حق امضا و مهر دهیاری برای فعالیت های جاری داده شده است.

به این ترتیب و با توجه به شواهد و اسناد موجود، به نظر می رسد در آینده ای نزدیک باید شاهد اجرای حکم قطعی دیوان عدالت اداری باشیم و یا منتظر صدور حکم انفصال از خدمات دولتی برای آقای بخشدار بمانیم.




زمزمه استعفای قریب الوقوع فرماندار نورسیده


گیل خبر نوشت: با نزدیک شدن به فضای دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و به طبع آن افزایش تحرکات و موضع گیریها جناح‌های مختلف سیاسی،طی ماههای گذشته شاهد بودیم که علارغم سیاست دولت در باز گذاشتن تریبون انتقاد برای مخالفین خود و صبر پیشگی دولتمردان در مواجهه با اتهام،افترا و فرافکنی جریانهای غیرهمسو و تندرو، این افراد پای خود را از حدود قانون فراتر گذاشته و بنابر شکیات و اتهامات و درک شخصی خود اقدام به جلوگیری و برهم زدن سخنرانی قانونی و مجوزدار افراد غیر همسو با خود نمودند.

اتفاقی که در شیراز، قم، اصفهان،ورامین،لاهیجان و برخی دیگر از شهرهای کشور روی داد و کار به جایی رسید که وزیر و معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور با موضع گیری نسبت به این روند غیرقانونی مراتب اعتراض و نارضایتی خود از اتفاقات پیش آمده اخیر را نشان دادند. اعتراضی که در پی آن موجب شد تا سخنگوی گیلانی دولت نیز با موضع گیری شفاف در این خصوص اعلام کند: ” اگر کسی با آزادی بیان مخالفت کند جلوی او را خواهیم گرفت”.

اما به ظاهر بزرگترین مشکلی که دولت با آن روبروست نهمخالفین خود بلکه عدم عزم راسخ بدنه اجرایی دولت در عملی کردن شعارهای کابینه یازدهم است.


Image result for ‫استعفا‬‎


به واقع بسیاری از فرمانداران دولت تدبیر و امید که اکثرا در طول دولتهای نهم و دهم نیز در راس امور بوده اند و نمونه های بارز آن را می توان در استانهای چون گیلان،مازندران و اصفهان مشاهده کرد، در اجرای فرامین و سیاستهای دولت تدبیر و امید ناکارامد بوده و نمی توانند یا نمی خواهند در مقابل فشارهای جریان تمامیت خواه از خود ایستادگی نشان دهند تا جایی که اینگونه به نظر می رسد که حب جا و مقام و میز بی وفای مدیریت چنان در اعماق وجودشان رخنه کرده که جایی برای اجرای سیاستهای دولت باقی نگذاشته است.

در استان گیلان نیز به تبعیت از کشور گاها چنین مواردی مشاهده می شود،تعویض و جابجایی فرمانداران سابق به جای استفاده از نیروهای متعهد به آرمانهای دولت تدبیر و امید و استفاده از فرمانداران با گرایش سیاسی مشخص در بسیاری از شهرهای گیلان این بیم را در طیف طرفداران دولت بیشتر می کند که با نزدیکتر شدن به انتخابات مجلس دهم در روزهای پایانی سال جاری عزم و اراده محکمی در اجرای سیاستهای دولت روحانی وجود نداشته باشد و این مدیران نتوانند و یا نخواهند در برابر ابزارها و فشارهای افراطیون مقاومت کنند.

در این راستا منابع غیر رسمی طی روزهای گذشته خبر از زمزمه استعفای یکی از فرمانداران نو رسیده شهر ساحلی گیلان میدهند. فرمانداری که به ظاهر با فشارهای جریان افراطی روبرو بوده و در صورت صحت خبر در تلاش است تا از میدان نبرد سیاسی شهرستان خود با کمترین هزینه خارج شود!

به نظر می رسد در ماههای پایانی سال ۹۴ لازم است تا استاندار گیلان و معاون سیاسی امنیتی وی علارغم مشغله کاری فراوان خود،بار دیگر قبل از وارد شدن به کارزار انتخابات ،به عملکرد و سمت و سوی سیاسی فرمانداران خود نگاهی موشکافانه تر انداخته و در پاره ای از این موارد تغییر نظر دهند و جایگاه مدیریتی افراد را بر اساس توانایی و شجاعت در عمل ایشان انتخاب کنند تا شاهد مواردی از این دست نباشیم.




تصویر لو رفته از میدان جدید کلاچای!

املش ما نوشت: حسین لاهوتی شهردار کلاچای از زمان حضورش تاکنون(۲سال و نیم ) اقدام به تغییر یا ساخت تعداد زیادی از میادین شهر نموده است که در جدیدترین آن می توان به ساخت میدان جدید که شاید "میدان دانش آموز” باشد اشاره داشت.

این میدان در انتهای بلوار معلم به سمت خیابان امام خمینی شرقی ساخته شده است.


میدان دانش آموزکلاچای



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار