در گفت‌وگوی صریح و بی‌پرده کولیوند با تابناک فاش شد
برادرش را به کار برگرداند که طبق قانون خطا بود، پسرش را آورده بود که اصلا با دولت رابطه استخدامی نداشت، نفر دیگری را هم که اصلا رابطه استخدامی با دولت نداشت را از تهران آورده و کرده بود معاون سیاسی.
کد خبر: ۱۳۶۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷ 28 November 2015
به گزارش تابناک – البرز: محمد جواد کولیوند نماینده فعلی کرج در مجلس شورای اسلامی میهمان تابناک البرز بود و در یک گفت‌وگوی صریح و بی‌پرده به پرسش‌های مطرح شده، پاسخ داد.
با هم متن کامل این گفت‌وگوی یک ساعته را می‌خوانیم:


چرا تصمیم گرفتید برای دومین بار در انتخابات مجلس شرکت کرده و کاندیداتوری خود را اعلام کرده‌اید؟

ما کاری را به همراه آقای اکبریان دیگر نماینده کرج در مجلس هم در بعد ملی و هم استانی آغاز کرده‌ و 4 سال برای تحقق اهداف پیش‌بینی شده تلاش کردیم. حال احساس می‌کنم باید با همین وحدتی که تا امروز داشتیم، این کارها را به سرانجام برسانیم.
ضمن اینکه احساس می‌کنم کشور به آدم‌های متخصص، معتهد و معتدل در شرایط حساس فعلی نیاز دارد و وظیفه دانستم که بار دیگر وارد انتخابات به عنوان کاندیدا شوم.

در 4 سالی که نماینده حوزه انتخابیه کرج در مجلس بودید، چه اقدامی داشتید که به آن افتخار کرده و آن را کاری مثبت برای کشور و مردم می‌دانید؟

در سطح استانی ادامه اتوبان همت و اتصال این محور به کرج را پیگیری کرده و در حال به اتمام است.
موضوع دیگر مربوط به بهداشت و درمان کرج، فردیس و اشتهارد و به طور کلی استان البرز است. با اقدامات انجام شده، به زودی نزدیک به یک هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کرج افزوده می‌شود.
با اقدامات انجام شده و پیگیری‌های صورت گرفته در آینده نزدیک تجهیزات و تخت‌های بیمارستان‌های رجایی، باهنر، مدنی، کمالی، شریعتی ماهدشت و ... افزایش می‌یابد.
احساس من این است که با همکاری و وحدت 2 نماینده فعلی کرج در مجلس توانستیم در حوزه بهداشت و درمان کارهای بسیار بزرگی صورت دهیم. ما 3 بار وزیر بهداشت و درمان را در این مدت به کرج آورده و شرایط، مشکلات و نیازهای و کمبودهای این شهرستان را به اطلاع وزیر رسانده و پیگیری‌های بسیاری داشتیم تا مشکلات در حوزه وزارتخانه برطرف شود.
وزیر بهداشت وقتی نیازها و کمبودهای کرج را دید، تاکید داشت از نظر تجهیزات و تخت‌های بیمارستانی، کرج از استان‌های محروم کشور هم عقب‌تر است.


مهمترین هدف شما برای دوره بعدی در صورت کسب رای اعتماد مجدد مردم کرج دارید، چیست؟


نخستین هدفم کمک به نظام برای رفع کمبودها و حفظ دستاوردهای فعلی است. یک کار بزرگی که در همین دوره انجام دادیم، مربوط به پرونده هسته‌ای است.
در مجلس موفق شدیم قانون متقابل در اجرای برجام را تصویب کنیم و من از طراحان این طرح بودم.
ما توانستیم با کمک دیگر نمایندگان مجلس و شورای عالی امنیت ملی و در راس همه، هدایت‌های مقام عظمای ولایت، کشور را از یک گلوگاهی نجات داده و انشاالله برنامه هسته‌ای کشور با موفقیت به سرانجام می‌رسد.
در حوزه استانی نیز در بخش ورزش و جوانان توانستیم 3 جلسه با وزیر داشته باشیم و 2 جلسه هم با معاونان وزیر داشتیم و توانستیم بودجه ورزش و جوانان استان را 2 و نیم برابر افزایش دهیم و در صدد هستیم کارهایی را که تا امروز انجام شده را پیگیری و به سرانجام برسانیم.
اگر بخواهم هدف‌ها را در سطح استانی داریم را تقسیم بندی کنم، باید بگویم که در حوزه‌های آب، راه و آموزش و پرورش برنامه‌هایی داریم.
یکی از اولویت‌های اصلی ما کمک به آموزش و پرورش استان برای توسعه کمی و کیفی است. متاسفانه فقر امکانات در آموزش و پرورش البرز مشهود است. ما در حال حاضر 126 مدرسه استان البرز فرسوده بوده و باید به طور کامل تخریب و بازسازی شود.
دولت به دلیل مشکلاتی موجود، نمی‌تواند چنین بودجه‌ای را در اختیار البرز قرار دهد. به همین دلیل طرح‌هایی را در دستور کار داریم تا انشاالله در دوره بعدی انقلابی را در آموزش و پرورش البرز مانند حوزه بهداشت و درمان انجام داده و با بسیج همه ظرفیت‌ها به ویژه خیرین را انجام دهیم.
همچنین برای توسعه بیشتر استان البرز برنامه‌هایی در حوزه صنعت،‌ معدن و کشاورزی داریم. به ویژه در حوزه توسعه معادن استانی برنامه داریم. متاسفانه در حال حاضر حدود 13 تا 14 درصد معادن ما در البرز فعال است و 86 درصد معادن ما فعال نیست.
اگر بتوانیم معادن غیر فعال را در البرز فعال کنیم، هم به توسعه البرز کمک می‌شود و هم با توجه به قیمت پایین نفت، می‌توانیم برای دولت منابع مالی جدیدی را ایجاد کنیم.


شما دارای حمایت‌های قومی خوبی در البرز بودید و یکی از دلایل رای دوره قبل شما نیز همین حمایت‌ها بود. اما به نظر می‌رسد که بخشی از حمایت‌های فوق را از دست داده‌اید.

فکر نمی‌کنم صحیح باشد. در حال حاضر لرها، کردها، لک‌ها و چهارمحالی‌های مقیم استان البرز از کاندیداتوری من حمایت کرده‌اند. اگر چه نمی‌خواهم پیش از آغاز زمان تبلیغات انتخابات جلسه‌ای با این دوستان داشته باشم، اما پیام‌هایی را داریم که آماده هستند تا در این دوره نیز برای به سرانجام رسیدن وعده‌های داده شده و کارهایی که انجام داده‌ایم حمایت لازم را داشته باشند.


زمانی که شما در دوره گذشته وارد مجلس شدید، جریان فکری حاکم بر دولت با دولت آقای روحانی متفاوت بود. با توجه به اینکه شما جزو نمایندگان اصولگرای مجلس هستید و در حال حاضر جریان اصلاح‌طلبی و یا به قول خود دولتی‌ها معتدل‌ها در کابینه حضور دارند، آیا احساس نمی‌کنید اگر نماینده‌ای که همفکری بیشتری با دولت داشته باشد از کرج به مجلس راه یابد، می‌تواند برای این شهرستان و به طور کلی البرز مفید‌تر باشد؟

برای پاسخ به این سوال شما و عموم رسانه‌ها باید کارنامه عملکرد من را در مجلس بررسی کنید. شما ببینید آیا کولیوند در طول بیش از 3 و نیم سال حضور در مجلس مسیری را خلاف کمک به دولت حرکت کرده است؟ هرگز چنین رویکردی را در کارنامه من پیدا نمی‌کنید. همواره نمایندگان کرج، چه من و چه آقای اکبریان تلاش کردیم به دولت کمک کنیم. زیرا معتقدیم همراهی دولت و مجلس برای کشور مفید است.
به عنوان نمونه در کمیسیون تلفیق توانستم در مسیری حرکت کنم که اهداف کلان دولت محقق شود و خوشبختانه خود دولت‌مردان نیز از عملکرد نمایندگان کرج در مجلس رضایت دارند.


شما پیش از حضور در مجلس در وزارت خارجه فعال بودید و به نوعی تخصص اصلی شما در این حوزه است. آیا در این حوزه برنامه‌هایی در صورت ورود مجدد به مجلس دارید؟

اتفاقا برنامه‌هایی در این زمینه طراحی و پیش‌بینی شده است. معتقد هستم که پس از اجرای برجام ما باید اولویت کشور را فعال کردن معاونت‌های اقتصادی سفارتخانه‌های خود قرار دهیم.
یکی از وظائف سنگین ما در حوزه سیاست‌گذاری بحث‌ اقتصادی است و حتما باید معاونت اقتصادی وزارتخارجه فعال‌تر شده و کارشناسان اقتصادی ما باید حضوری فعال در سفارتخانه‌های ایران داشته باشند.

یکی از مهمترین مشکلات استان البرز و به ویژه شهرستان کرج وجود 4 زندان بزرگ کشور در البرز است. به عنوان نمونه ما مجرمانی داریم که منتظر حکم اعدام هستند و گفته می‌شود که تعداد این افراد نیز متاسفانه زیاد است.

نه خیر اینگونه نیست. من شخصا بررسی کرده و با سیستم قضایی ارتباط دارم و اصلا اینگونه نیست که بگوییم تعداد زیاد زندانی منتظر حکم اعدام داریم. نگاه دستگاه قضایی نیز چنین نیست.
از سوی دیگر با اقدامات و پیگیری‌های انجام شده به ویژه در مجلس،‌ توانستیم موافقت لازم برای کاهش تعداد زندانیان در البرز را کسب کنیم. در حال حاضر زندان شهید کچویی در حال حاضر دیگر زندانی به آن معنی که در افکار عمومی وجود دارد، در زندان شهید کچوئی نداریم، این محل هم اکنون به محل آموزش سربازان و زندانیان رای باز تبدیل شده است.
در حال حاضر تنها زندانیان رای باز در این ندامتگاه حضور دارند و در این محل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مانند تراشکاری، جوشکاری و ... به آنها آموزش داده می‌شود تا پس از آزادی و حضور دوباره در جامعه، بتوانند جذب بازار کار شوند.
همچنین دیگر زندانیان برخی از جرایم استان‌های دیگر به ویژه استان‌ تهران به البرز منتقل نشده و دوران محکومیت خود را در این استان سپری نمی‌کنند.
تاکنون تعداد زیادی از زندانیان حاضر در ندامتگاه‌های قزلحصار 1 و 2 به زندان فشافویه منتقل شده‌اند.
این ندامتگاه یک زندان تخصصی و برای نگهداری مجرمان جرایم سنگین اقتصادی مانند اختلاس‌های سنگین استفاده می‌شود.
یکی از مهمترین موفقیت‌های مجمع نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی این بود که توانستیم خواست مردم برای عدم انتقال مجرمان دیگر استان‌ها به البرز را به سرانجام رسانده و دیگر زندانیان جرایمی چون ضرب و شتم، اراذل و اوباش به البرز منتقل نمی‌شوند.
همواره تاکید کرده‌ایم که یکی از مهمترین مشکلات کرج، وجود 4 زندان بزرگ و کشوری بود.
وجود این زندان‌ها و انتقال زندانیان دیگر استان‌ها به البرز، مشکلات اجتماعی و فرهنگی و حتی سیاسی و امنیتی زیادی برای البرز ایجاد کرده و یکی از مهمترین خواسته‌های مردم، کاهش تعداد زندانیان و انتقال مجرمان دیگر استان‌ها به خارج از البرز است.
با پیگیری‌های 4 سال اخیر مجمع نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی، خواسته مردم برای عدم انتقال مجرمان دیگر استان‌ها به البرز انجام و خوشبختانه موافقت‌های کلی را توانستیم اخذ کنیم.
زندان رجایی‌شهر نیز همانطور که گفته شد یک زندان تخصصی است برای جرایم سنگین اقتصادی و سیاسی.


آیا برای البرز یک نکته منفی نیست که چنین زندانی در البرز دایر باشد؟

قطعا مطلوب نیست. اما چاره‌ دیگری وجود ندارد. در حال حاضر نظام امکانات لازم برای انتقال این زندان را ندارد.






پس از حضور حسن روحانی در رأس هیئت دولت،‌ سید طاهر طاهری به عنوان استاندار البرز منصوب شد. اما برخی از چهره‌های سیاسی البرز از جمله شما از همان روز نخست به مخالفت برخواستند تا پس از چند ماه وی از کار برکنار و به جای وی، سید حمید طهایی استاندار البرز شد، امروز که به گذشته نگاه می‌کنیم و شرایط البرز را بررسی می‌کنیم، آیا مخالفتی که با طاهری داشتید را صحیح و درست ارزیابی می‌کنید؟

ما چهار جلسه با آقای طاهری داشتیم و در تمام این جلسات من به عنوان نماینده مجمع نمایندگان استان البرز نظراتی را مطرح کردم دو جلسه در کرج با ایشان داشتیم دو جلسه هم در وزارت کشور که در یکی از جلسات شخص وزیر کشور حضور داشتند و در جلسه دیگر آقای امیری قائم وزیر کشور،ما در وزارت کشور و در حضور وزیر کشور بر اساس قانون، خطاهایی که ایشان کرده بود را مطرح کردیم از جمله اینکه برادرش را به کار برگردانده بود که طبق قانون خطا بود، پسرش را آورده بود که اصلا با دولت رابطه استخدامی نداشت، نفر دیگری را هم که اصلا رابطه استخدامی با دولت نداشت را از تهران آورده و کرده بود معاون سیاسی، مدیرکل روابط عمومی استانداری البرز و یا خانمی که برای امور بانوان و آموزش آورده بود و به طور کلی اکثر کسانی که سر کار گذاشته بود، رابطه استخدامی با دولت نداشتند، از خیابان آدم آورده بود و در استانداری البرز مستقر کرده بود!
در جلسه وزارت کشور و از روی کتاب قانون، بند بند مواد قانونی را می‌خواندیم و به آقای طاهری می‌گفتیم این کاری که کرده‌ای بر خلاف قانون است، آقای امیری قائم‌مقام وزیر در همان جلسه به آقای طاهری گفت که باید ظرف یک هفته تمام احکامی که بر خلاف قانون صادر کرده است را لغو کند اما طاهری این کار را نکرد و وقتی دستورات وزارت کشور را انجام نداد، وزارت کشور به ایشان گفت برو.
تخلف دیگر این دوران مربوط به تغییر کاربری‌ اراضی بود، اینها یک کمیسیون ماده پنج تشکیل داده بودند و بسیاری از زمین‌هایی که کاربری فضای سبز و کشاورزی و باغی داشت را داشتند تغییر کاربری می‌دادند، وقتی هم اعتراض می‌کردیم که این کارها برخلاف قانون و مغایر با طرح‌های تفصیلی و طرح‌های جامع است، توجهی نمی‌کردند، من فکر می‌کنم مسیری که طاهری در استان البرز انتخاب کرد، مسیر درستی نبود، از سوی دیگر ایشان برای اولین بار بود که استاندار شده بود و تجربه کافی نداشت، یعنی اگر تجربه داشت، خیلی از این اقدامات را انجام نمی‌داد.

امروز که به شرایط استان البرز و کمبودها و اشکالات مدیریتی نگاه می‌کنیم، آیا وضعیت ما بهتر از گذشته و دوران مدیریتی استاندار قبلی است و وضعیت امروز ارزش هزینه سنگین تغییر مدیریتی در استانداری را داشت؟


به نظر من امروز آرامش خوبی در استان حاکم است، از سوی دیگر آقای طهایی دارای چندین سال تجربه استانداری است و در استان‌های سمنان و قم و اردبیل استاندار بوده است و بیش از 15 سال سابقه استانداری دارد، شاهد هستیم که در دوره فعلی تمرکز خوبی بر روی رفع مشکلات و کاستی‌های زیرساختی استان وجود دارد، احساس می‌کنم که آقای طاهری به دلیل عدم تجربه، با این گره‌های کاری روبه‌رو شد و متاسفانه به دلسوزی‌ها و راهنمایی‌ها هم گوش نمی‌داد، هر چه می‌گفتیم که این کار برخلاف قانون بوده و صحیح نیست، توجه نمی‌کرد.
پس از چهار جلسه‌ای که با ایشان داشتیم و دیدیم آقای طاهری رفتار اشتباه خود را اصلاح نمی‌کند، جلسه‌ای با رئیس‌جمهور برگزار کردیم، در این جلسه به رئیس‌جمهور گفتیم که ما هر چه می‌گوییم و چهار جلسه در حضور وزیر کشور و قائم‌مقام وزیر کشور داشتیم و مواد قانونی را به طور صریح بیان کرده‌ایم، اما آقای طاهری به هیچ عنوان زیر بار اینکه کارهایی که اشتباه بوده و خطا است، نمی‌رود که آقای روحانی دستور دادند که فردی به صورت نامحسوس به البرز آمده و مسائل را بررسی کند، ما هنوز هم نمی‌دانیم که چه کسی از طرف رئیس‌جمهوری برای بازرسی آمد، این فرد بعد از بررسی‌ کارها گزارشی به آقای رئیس‌جمهور داد و ایشان عزل شد.


مردم می‌پرسند، نمایندگانی که در دوره آقای طاهری به این اندازه اعتراض می‌کردند، چرا امروز در برابر مشکلات واکنشی از خود نشان نمی‌دهند؟ به عنوان نمونه شاهد موجی از ورود مدیران غیر بومی به البرز هستیم و شما به عنوان نماینده مردم اعتراضی نمی‌کنید؟

در ابتدا باید بومی بودن و غیر بومی بودن را تعریف کنیم، همچنین باید درصد مدیریت بومی و غیر بومی را در البرز به صورت واقعی بررسی کرده و به این پرسش پاسخ دهیم که مدیران بومی ما چند درصد از کارها را در البرز می‌توانند جلو ببرند، من معتقدم که 60 تا 70 درصد کارها را مدیران بومی ما در البرز می‌توانند مدیریت کرده و کارها را به سرانجام برسانند، برای باقی کارها نیاز داریم که از ظرفیت‌های دیگر استفاده کنیم.

آیا در دوره مدیریت طهایی 60 تا 70 درصد مدیرانی که منصوب شده‌اند، البرزی و بومی هستند؟


قبول دارم که در پست‌های مدیریتی رده یک از مدیران بومی استفاده نشده است، اما در رده‌های مدیر کلی و ریاست سازمان‌ها مدیران البرزی حضور دارند، البته وقتی سوابق برخی از مدیرانی را که به تازگی منصوب شده‌اند را بررسی می‌کنیم،‌ می‌بینیم که به نوعی با البرز مرتبط بوده و از این استان شناخت دارند.

در مجموع عملکرد مدیریت فعلی استانداری البرز را چگونه ارزیابی می‌کنید؟


من به دلیل حضور در مجلس از نزدیک با شیوه مدیریت‌ها آشنا هستم و در جلسات مهم از جمله شورای برنامه‌ریزی حضور داشته و عضویت دارم، معتقدم که نگاه آقای طهایی حل مشکلات ریشه‌ای استان و رفع کمبودها در حوزه زیرساختی است.

 
آیا به خاطر نزدیک بودن انتخابات است که خیلی نمی‌خواهید با مدیران استانداری وارد چالش شوید و اینگونه دفاع می‌کنید؟


اصلا این‌گونه نیست، ربطی به انتخابات ندارد، من نماینده مردم هستم و نمی‌توانم نگاه شخصی داشته باشم، ما داریم می‌بینیم کارها در شوراهای عالی استان از جمله شورای برنامه‌ریزی، شورای عالی ورزش و ... در حال انجام است، تنها در حدود یک سال اخیر بیش از 16 وزیر به البرز آمده است، در این ماه هم معاون رئیس‌جمهوری به البرز می‌آید و تاکنون تنها رئیس‌جمهور به کرج نیامده است، ما همان طور که اشکالات را می‌گوییم، باید اگر کار مثبتی هم انجام شود، به مردم بگوییم.

یکی از انتقادهایی که به مدیران استان در همه سطوح مطرح می‌شود، مربوط به رفتن باشگاه سایپا از البرز است، برخی شواهد نشان می‌دهد که تعدادی از مدیران استانی دوست داشتند که سایپا از البرز برود و پس از آن بتوانند تیم خودشان را به البرز منتقل کنند، با توجه به حضور شما در هیئت مدیره باشگاه راه‌آهن، این انتقادها در مورد شما هم مطرح می‌شود.

اصلا این گونه نیست و این تحلیل‌ها را قبول ندارم و برای رد این شایعات اسنادی را هم داریم، نکته نخست این است که در زمان رفتن سایپا از البرز، تکلیف باشگاه راه‌آهن معلوم نبود و آن موقع باشگاه راه‌آهن جزو اموال بابک زنجانی بود و هیئت مدیره فعلی را نداشت،برای رد این شایعات تنها کافی است بگویم، زمانی که سایپا از کرج رفت من عضو هیئت مدیره راه‌آهن نبودم.
در پاسخ به این سوال و برای رفع این شبه که من و یا هر کس دیگری می‌خواستیم سایپا از کرج برود و خودمان باشگاهی را به البرز منتقل کنیم، ماجرا را کامل بیان می‌کنم،سایپا 11 سال در کرج حضور داشت، اما هیچ زمانی این باشگاه به طور کامل به البرز منتقل نشد و تنها تیم فوتبال بزرگ‌سالان این باشگاه در ورزشگاه انقلاب کرج بازی‌های خانگی خود را برگزار می‌کرد، هیچ زمانی سایر تیم‌های سایپا به کرج نیامدند و فقط می‌خواستند از امکانات استادیوم انقلاب کرج برای تیم بزرگ‌سالان فوتبال خود استفاده کنند و ورزشگاه نسازند، چون باشگاه سایپا هیچ زمانی به طور کامل به کرج منتقل نشد، نتوانستند حتی کانون هواداران خود را تشکیل دهند و برای دیدارهای لیگ برتر خود هم حتی توانایی جذب 100 تماشاگر را نداشتند.
باشگاه سایپا زیر مجموعه گروه صنعتی سایپا قرار دارد و وقتی خودشان داشتند حسابرسی می‌کردند، نامه‌ای به آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری داده و گفتند که می‌خواهیم تیم فوتبال خودمان را هم به تهران برگردانیم و مجموعه فعالیت‌های ورزشی سایپا را در تهران تجمیع کنیم، آقای جهانگیری نامه را به وزیر صنعت و معدن ارجاع داد و وزیر صنعت نیز دستور این کار را صادر کرد، این در حالی است که کرج میزبان خوبی برای سایپا بود و این باشگاه می‌توانست از پتانسیل‌های ورزشی کرج و البرز استفاده کرده و با استعدادیابی تیم‌های ورزشی خود را از شرایط امروز نجات داده و حتی با ترانسفر جوانان و نوجوانان البرزی، درآمدزایی داشته باشد اما هیچ‌کدام از این کارها را انجام نداد.

اگر حضور سایپا در البرز برای ورزش این استان مفید نبود، چرا پس از رفتن این باشگاه از البرز، انتقادهای زیادی مطرح شد؟

ما معمولا در موضع‌گیری‌های خود همین رفتار را داریم، تا زمانی که از یک موقعیتی برخوردار هستیم، قدرش را نمی‌دانیم، اما بعد از آن انتقاد می‌کنیم، این کار درستی نیست که ما وقتی موقعیتی را از دست می‌دهیم به دنبال آسیب‌شناسی باشیم، اینکه چرا سایپا و البرز نتوانستند همکاری مناسبی داشته و راهی را بروند که به سود طرفین باشد، را باید چهار یا پنج سال پیش بررسی و آسیب‌شناسی می‌کردیم،
مدتی پس از اینکه رفتن سایپا قطعی شده و تیم فوتبالش را از کرج به تهران منتقل کرده بود، تازه موضوع باشگاه راه‌آهن مطرح شد، این باشگاه جزو اموال بابک زنجانی بود که بر اساس حکم دادگاه در اختیار وزارت نفت بابت بدهی‌ وی قرار گرفت و این وزارتخانه نیز آن را برای فروش قرار داد،بر اساس قانون وقتی امتیاز باشگاه راه‌آهن را خریداری کردند، باید هیئت مدیره تشکیل می‌دادند تا این امتیاز به طور رسمی ثبت شود، به من پیشنهاد عضویت در هیئت مدیره را دادند و تازه 48 ساعت هم بیشتر وقت فکر کردن به من ندادند،در ابتدا نمی‌خواستم که در هیئت مدیره بمانم اما،پس از حضور در هیئت مدیره به فکر این افتادم که پیشنهاد انتقال راه‌آهن به البرز را مطرح کنم که همین اقدام را هم انجام دادم و توانستم موافقت مالک باشگاه و هیئت مدیره راه‌آهن را کسب کنیم،مردم باید بدانند که انتقال راه‌آهن کار ساده‌ای نبود و تلاش بسیاری انجام شد تا موافقت مدیریت باشگاه را برای این انتقال کسب کنیم.

درباره انتخابات دوره چهارم شورای شهر کرج و انتقادهایی که به این انتخابات مطرح می‌شود، شما به عنوان رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در این دوره همچنان از صحت آن دفاع می‌کنید و این در حالی است که بحث‌هایی را کمیسیون اصل نود مجلس مطرح کرده است، چرا کمیسیون اصل نود مجلس در مورد صحت انتخابات شوراهای چهارم در کرج انتقادهایی را مطرح می‌کند؟

همان‌طور که گفتید من رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها در دوره چهارم بودم طبق ماده 57 قانون انتخابات شوراها، وظیفه تایید صحت انتخابات شوراها با هیئت نظارت شهرستان است، یعنی با ما که هیئت مرکزی نظارت بودیم کاری ندارد، این چه کار غلطی است که عده‌ای به راه انداخته و برای زدن فلان مسئول می‌گویند که در انتخابات خیانت شده است؟ هیچ خیانتی نبوده و تمام کارها بر اساس قانون و با هدف حفاظت از رای مردم که حق‌الناس است، انجام شد.
اتفاقا ما چون سابقه کرج و تکثر جریان‌های سیاسی و تفکرها در این شهرستان را می‌دانستیم، سایتی جدا از سایت انتخابات طراحی کرده و 72 اپراتور را هم فعال کردیم و نرم‌افزاری هم برای این کار طراحی کردیم که با سایت انتخابات ارتباطی نداشت و مستقل بود و تنها برای اینکه خیال‌مان از صحت نتایج و تجمیع آرا راحت باشد، این کار را انجام دادیم.
وقتی پس از دو روز نتیجه تجمیع آرا توسط هیئت اجرایی و فرمانداری اعلام شد، ما هم نتایج تجمیع انتخاباتی که خودمان در این سایت داشتیم را با هم مقایسه کردیم و به این نتیجه رسیدیم که دقیقا همان 21 نفری که فرمانداری اعلام کرده است، ما هم داریم، در مورد هشت نفر علی‌البدل یک اختلاف داشتیم، یعنی نفر هشتم در لیست ما آقای سعیدی بود، ولی در لیست فرمانداری خانم گمنام بود، یعنی اختلاف ما در نفر بیست و نهم لیست بود.
وقتی این اختلاف را دیدیم، مجددا آرای آقای سعیدی و خانم گمنام را بررسی کرده و ما هم به همان نتیجه‌ای رسیدیم که در لیست فرمانداری بود، تازه یک روز هم گذاشتیم که آرا را باز شماری کردند، صحت انتخابات هم توسط هیئت نظارت شهرستان تایید شد.


پس چرا این‌قدر اعتراض به نتایج انتخابات مطرح شده و هنوز هم این اعتراض‌ها وجود دارد؟

ماجرا از زمانی آغاز شد که آقای منصوری یکی از کاندیداها که الان مدعی‌العموم شده و ماجرا را پیگیری می‌کند! به فرمانداری کرج مراجعه کرده و به آقای افتخاری معاون وقت فرمانداری می‌گوید که آرای من در پنج صندوق مربوط به منطقه حصارک را بدهید،منتهی به این نکته توجه نکردند که سیستم نرم‌افزاری فرمانداری به سیستم اصلی انتخابات در وزارت کشور متصل است و پس از اتمام فرایند انتخابات،‌ این سیستم قفل می‌شود، زمانی که سیستم قفل شد، نام هر کاندیدا و صندوقی را وارد کنید، نتیجه‌ای به شما نمی‌دهد و تنها عدد صفر را نشان می‌دهد،اما سیستمی که ما در هیئت نظارت استفاده کردیم، آفلاین بود و چنین شرایطی نداشت،به هر حال وقتی از آقای افتخاری آرای خود در پنج صندوق را طلب می‌کند، به دلیل اینکه سیستم فرمانداری از وزارت کشور بسته شده بود، آرای ایشان را صفر می‌دهد.
متاسفانه به قفل بودن سیستم پس از طی شدن مراحل انتخابات و تایید انتخابات توجه نکرده و آقای منصوری مدعی می‌شود که در این صندوق‌ها ناظر داشته و ناظران او اعلام کرده‌اند که در این پنج صندوق تعدادی رای دارد.

وقتی سیستم از رده خارج می‌شود، به طور طبیعی باید همه نتایج را صفر اعلام کند؟

بله دقیقا همین اتفاق می‌افتد و نام هر کاندیدایی را که به سیستم فرمانداری بدهید، صفر اعلام می‌کند.

بقیه ماجرا چگونه بود؟

آقای منصوری از معاون وقت فرمانداری می‌خواهد که نتایج پنج صندوقی را که صفر نشان داده است را به صورت کتبی به وی ارائه دهد، بعد این نامه را بدون توجه به اصل ماجرا پیش ما آورد و شکایت کرد، ما آرای آقای منصوری در این پنج صندوق را در سیستمی که در هیئت نظارت داشتیم بررسی کرده و با توجه به اینکه سیستم ما قفل نبود، آرا را به طور دقیق اعلام کرد، ما هم به ایشان اعلام کردیم، اما آقای منصوری می‌گوید که آرای این پنج صندوق باید به مجموع آرای من اضافه شود، هر چقدر هم می‌گوییم که در زمان تجمیع آرا، این کار انجام شده است قبول نمی‌کند.
وقتی به مراجع بالاتر شکایت کرد، وزارت کشور اجازه داد که سیستم فرمانداری کرج باز شود و وقتی سیستم باز شد،‌ دقیقا همان آرایی را در این پنج صندوق داشت که ما هم داشتیم و به او اعلام کرده بودیم.
متاسفانه اشکال از جایی آغاز شد که آقای افضلی‌فرد از نمایندگان مجلس و عضو کمیسیون اصل نود به دنبال شکایت آقای منصوری آمد و اعلام کرد که آقای منصوری می‌گوید که ناظرانش در صندوق‌ها می‌گویند رای آورده است، آقای افضلی‌فرد راه خطایی رفته و شکایت آقای منصوری را به شوراهای حل‌اختلاف ارجاع داده است، این کار خطایی است.
حتی آقای امیری قائم‌مقام وزارت کشور به صورت رسمی و مکتوب اعلام کرده است که پرونده انتخابات شورای شهر کرج بسته شده و صحت انتخابات تایید می‌شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
درست فرموده اند بسیاری از مدیران استان به نوعی با عبور از آزادراه کرج ویا جاده کرج چالوس با کرج مرتبط شده اند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
اقای کولیوند یعنی مشکل شما پسر و برادر آقای طاهری بود؟؟
چرا مشاوران بازنشسته فعلی که هرکدام دفتر و دستک و ماشین و حقوق بالا میگیرند را نمیبینی؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
مدير شركت گاز چه ارتباطي با استان البرز داشته ايشان قبل از انتصاب حتي يكروز هم در استان البرز حضور نداشته
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار