کد خبر: ۱۳۵۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۹ 26 November 2015

ستاد مدیریت بحران شهرستان ساوجبلاغ در نشستی سازوکارهای لازم را برای خدمات رسانی زمستانی بررسی کرد.

به گزارش ایرنا، داریوش یگانه شهردار هشتگرد هدف از برگزاری این نشست بررسی راه های با حوادث احتمالی زمستانی و استفاده بهینه از امکانات در مواقع ضروری بیان کرد.

وی با بیان اینکه النینو امسال برای کشور پیش بینی شده است ،

افزود: آمادگی دستگاه های اجرایی از خسارات احتمالی می کاهد.

یگانه گفت: این پدیده در کمتراز چند دقیقه بارش های تخریبی را همراه دارد و ما باید پیش بینی های لازم را برای اسکان موقت مردم داشته باشیم تا در زمان وقوع حادثه هیچ دغدغه ای نداشته باشیم .

وی افزود: امکانات لازم اعم از مدارس و خوابگاه های دانش آموزی ، سالن های چند منظوره در سطح شهرستان ساوجبلاغ برای اسکان شناسایی شده و امکانات دیگری هم در سطح شهرک صنعتی به همین منظور پیش بینی شده است.

شهردار هشتگرد گفت: یک انبار با هماهنگی هلال احمر برای دپوی اقلام ضروری مثل چراغ والور، پتو ،موکت، چادر و مواد غذایی

اختصاص یافته است تا در مواقع اضطراری برای شهروندان استفاده کنیم .

شهردار هشتگرد به اتوبان کرج - قزوین وراه آهن حومه ای تهران - تبریز و جاده قدیم کرج -هشتگرد اشاره کرد و گفت: این سه مسیرجاده ای و ریلی که با یک حادثه کوچک منجر به خسارت سنگین در منطقه می شوند، باید تدابیر پیشگیرانه برای خدمات رسانی در مواقع ضروری در این مکان ها داشته باشیم.

وی افزود: با یک تصادف کوچک در اتوبان که بیشترین مسیر آن از شهر هشتگرد عبور می کند حدود 12 هزار نفر گرفتار خواهند شد و ما باید آماده باشیم تا بتوانیم در مواقع بحران به کمک آسیب دیده گان برویم .

شهردار هشتگرد افزود:سالن های ورزشی که متعلق به شهرداری است از هم اکنون مشکلات درب وشیشه ها و سیستم گرما دهی آنها بررسی شده تا در صورت حادثه مشکلی در آنجا نباشد .

دو جداره کردن چاه های آب آشامیدنی برای جلو گیری از رانش ، ذخیره سوخت ، تهیه نقشه برای پلیس در زمان بحران ، آمادگی ثبت احوال و بیمارستان برای حادثه دیده گان احتمالی از مواردی بود که دراین نشست مطرح شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار