معاون استاندار البرز در گفت‌وگوی اختصاصی با تابناک خبر داد
معاون استاندار البرز با تاکید بر اینکه همچنان تلاش داریم از برخوردهای قهری جلوگیری کنیم، گفت: اگر قرار باشد که منافع مردم به خطر بیافتد، اجازه این کار را نداده و از تمام ابزارهای قانونی برای سامان دادن شرایط موجود استفاده می‌کنیم.
کد خبر: ۱۳۳۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸ 23 November 2015

به گزارش تابناک – البرز: به دنبال افزایش اختلافات اعضای شورای شهر و همچنین شورای شهر با شهرداری نظرآباد، اقداماتی از سوی مسئولان استان البرز برای کنترل شرایط موجود و رفع مشکلات و اختلافات انجام شد.

در هفدهم مرداد ماه سال جاری و همزمان با روز خبرنگار، حجت‌الله صادقی فرماندار نظرآباد با انتقاد شدید از افزایش اختلافات گفته بود: "به نظر می‌رسد که دیگر آنها (اعضای شورای شهر نظرآباد) نمی‌توانند به یک توافق جدی رسیده و اختلافات را کنار بگذارند. به همین دلیل راهکارهای قانونی را در پیش گرفته و مردم به زودی اخبار خوبی را از شورای شهر تا شهرداری در رابطه با رفع اختلافات می‌شنوند."
صادقی در این جلسه از اصحاب رسانه و مردم نظرآباد خواسته بود که صبور بوده و منتظر اخبار خوشی باشند.
چند ماه بعد نیز هیربد معصومی معاون استاندار البرز طی سخنانی با بیان اینکه تعیین تکلیف وضعیت شهرداری نظرآباد تا یک هفته آینده صورت می‌گیرد، گفته بود: شوراهای شهر باید در این زمینه یاد بگیرند که چگونه به وظایف خود عمل کنند و این امر در دنیا مورد توجه قرار دارد و مسئولان نیز باید بدانند شوراها را چگونه تحمل کنند.

وی با بیان اینکه در 2 شهر از 16 شهر موجود در استان البرز، مشکلاتی میان شورا و شهرداری وجود دارد که نمی‌توانند خود را در ریل درست قرار دهند، گفت: در این زمینه در تلاش هستیم از برخورد قهری دوری کنیم و پس از چندین بار تذکر، قدری محکم‌تر برخورد می‌کنیم که این امر تا مادامی ادامه دارد که به شرح وظایف اصلی شورا و شهرداری لطمه‌ای وارد نشود.
معصومی خاطرنشان کرد: در این زمینه هم‌اکنون در مراحل انتهایی به سر می‌بریم و موضوع با فرماندار نظرآباد مطرح شده و همچنین از طریق مدیرکل امور شهری استانداری به‌صورت جدی دنبال می‌شود چراکه تذکرات لازم داده و جلسات نیز با گروه‌های مختلف برگزار شده است.
اگر چه وعده فرماندار نظرآباد و همچنین معاون استاندار البرز تا امروز محقق نشده، اما خبرهای رسیده نشان می‌دهد که تکلیف این اختلافات در حال یک سره شدن است.
در این ارتباط، هیربد معصومی معاون استاندار البرز در گفت‌وگوی اختصاصی با تابناک البرز اظهار داشت: مستندات کاملی از عملکرد اعضای شورای شهر، شهرداری نظرآباد و اختلافات موجود، تدوین شده و فرمانداری نظرآباد و مدیر کل امور روستایی استانداری البرز اشراف کامل به موضوع دارند.
وی افزود: تلاش بسیاری شد تا از شرایط موجود عبور کرده و به نقطه مطلوب برسیم که متاسفانه به نظر می‌رسد که علیرغم دلسوزی‌های انجام شده به نقطه مطلوب نمی‌رسیم، به همین دلیل مقرر شد که پرونده به شورای حل اختلاف استان رفته است.
معاون استاندار البرز با تاکید بر اینکه همچنان تلاش داریم از برخوردهای قهری جلوگیری کنیم، گفت: اگر قرار باشد که منافع مردم به خطر بیافتد، اجازه این کار را نداده و از تمام ابزارهای قانونی برای سامان دادن شرایط موجود استفاده می‌کنیم.
معصومی در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال سلب عضویت برخی از اعضای شورای شهر وجود دارد، گفت: وقتی می‌گوییم پرونده به شورای حل اختلاف رفته است، باید منتظر نظر این شورا باشیم و نمی‌خواهیم زود قضاوت کنیم.
وی تصریح کرد: البته شورا اختیاراتی دارد که از جمله می‌توان به عزل شهردار و یا سلب عضویت اعضای شورای شهر اشاره کرد، اما اینکه شورای حل اختلاف چه نظری در این پرونده داشته باشید را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.
معاون استاندار البرز در پایان تاکید کرد: به طور قطع تا اوسط ماه جاری پرونده مشکلات و اختلافات اعضای شورای شهر و شهرداری نظرآباد بسته خواهد شد و تلاش می‌کنیم تا منافع مردم تامین گردد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۲
عزل شهردار از اختیارات هیئت حل اختلاف نیست و اعضاء شورا تا زمانیکه جرمی مرتکب نشده باشند نمیتوان سلب عضویت کرد .پس این داستان ادامه دارد....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار