در حال حاضر تنها دستگاه قضایی است که یک تنه مقابل ساخت و سازهای غیر مجاز در خارج محدوده شهرها اقدام کرده و مانع از تصرف بیش از پیش اراضی ملی و تغییر کاربری باغات و مزارع کشاورزی البرز می‌شود.
کد خبر: ۱۳۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵ 18 November 2015
به گزارش تابناک – البرز: یکی از مهمترین جلساتی که در استان‌ها و در استانداری‌ها برگزار می‌شود، مربوط به برگزاری جلسات کمیسیون ماده 99 است.
این کمیسیون بر اساس قانون شهرداری‌ها وظائف خطیر و بسیار مهمی بر عهده دارد که بخشی از این وظائف عبارت است از تعیین حدود حریم و تهیه نقشه جامع شهرسازی با توجه به توسعه احتمالی شهر و مقابله و پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در بیرون بافت‌های شهری.
متاسفانه حدود 2 سال اخیر، جلسات این کمیسیون در استان البرز بسیار محدود بوده و طی ماه‌های اخیر نیز هیچگاه جلسات کمیسیون ماده 99 در استانداری البرز برگزار نشده است.
یکی از اعضای کمیسیون فوق که نخواست نامش فاش شود، در گفت‌وگو با تابناک البرز اظهار داشت: متاسفانه همچون بسیاری از کارهای مهم، جلسات کمیسیون ماده 99 نیز مدت‌ها است که در استانداری البرز برگزار نمی‌شود.
وی افزود: این کار آسیب‌های جدی به البرز وارد کرده، چرا که بسیاری از افراد سودجو وقتی می‌بینند که جلسات این کمیسیون برگزار نمی‌شود، به طمع افتاده و اقدام به ساخت و سازهای غیر مجاز در بیرون از محدوده شهرها می‌کنند.
این مسئول تاکید کرد: در حال حاضر تنها دستگاه قضایی است که یک تنه مقابل ساخت و سازهای غیر مجاز در خارج محدوده شهرها اقدام کرده و مانع از تصرف بیش از پیش اراضی ملی و تغییر کاربری باغات و مزارع کشاورزی می‌شود.
وی بیان داشت: این در حالی است که اگر جلسات کمیسیون ماده 99 برگزار می‌شد، می‌توانستیم به سازندگان غیر مجاز پیش از شروع کار و یا حتی در حین کار اخطار داده و در بسیاری از موارد این اخطارها موثر واقع می‌شد.
در همین ارتباط خبرنگار تابناک البرز با یکی از مدیران ارشد استانداری تماس گرفت که بنا به ملاحظاتی از انتشار نام وی خودداری می‌کنیم.
این مسئول عالی‌رتبه در پاسخ به پرسش تابناک مبنی بر اینکه چرا جلسات کمیسیون ماده 99 در سال جاری برگزار نشده است، گفت: متاسفانه به دلیل نبود اعتبارات، نمی‌توانستیم حق‌الزحمه‌ها را پرداخت کنیم و به همین دلیل جلسات برگزار نمی‌َشد!
وی افزود: البته اعتبارات کافی اختصاص یافته و به زودی جلسات کمیسیون ماده 99 در البرز از سر گرفته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
دلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
با سلام رئیس محترم سازمان برنامه استان البرز محبت کردند یه جوری اعتبارات استان را تامین کردند که دیگر پول حق کمیسیون ماده 99 را هم نمی توانند پرداخت نمایند. آقایان احسنت بارک الله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
با سلام تابناک عزیر امان از کمیسیون ماده 77 وماده 99 وماده ... بهتر است بدانید که یک نفر با لیسانس کشاورزی سالهاست که کمیسیون ماده 100 حضور دارد و هیچکس نیست بگوید برادر فرق تیر وستون را می دانی وفرق اسکت فلزی وبتونی را میدانی از درد مردم واز مشکلات سازنده چه میدانی............ای دل غافل فردا چگونه به خدا باید پاسخ بگوئی برادر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
چرا این موضوع که مدیریت واحدی در استان وجود ندارد مورد توجه دولت نیست ؟ همه دستگاههای اجرایی جزیره ای عمل میکنند
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
وقتي در استان قحط الرجال ميشود و استاندار و معاونين و دادستان و به قول تابناك مقامات بلندپايه وارداتي و چيني ميشوند اينجوري هم ميشود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۳۰
تعجب نداره. فقط زمان لازمه تا بی کفایتی این آقایان روشن بشود
کارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
تابناک عزیر مدیر کلی که تا دو هفته قبل می خواستند پایان ماموریتش را بزنند هم اکنون برای دلخوشیش عضو کمیسیون ماده 99 شده تا شاید بماند بر این استان همچنان بتازد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار