کد خبر: ۱۳۰۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳ 17 November 2015

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: فعالیت صنایع براساس پژوهش توسعه یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، رامین ربیعی ظهر امروز در نشستی با مسئولان دانشگاه و کارشناسان صنعت و معدن اظهار داشت: پژوهش نقش کلیدی و تأثیرگذاری در توسعه صنایع داشته و می‌تواند یکی از راهکارهای اساسی به منظور پیشرفت صنایع باشد.

وی ادامه داد: در این راستا باید تلاش شود تا بسترهای تحقیق و پژوهش را بیش از پیش در استان فراهم کنیم تا با استفاده از این ظرفیت‌ها بتوانیم مسیر توسعه صنایع را بیشتر از گذشته طی کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه استان البرز دارای شهرک‌های صنعتی بسیاری است و به عنوان قطب صنایع محسوب می‌شود افزود: برای اینکه شاهد ارتقای فعالیت صنایع در استان البرز باشیم لازم است تا تحقیق و پژوهش را در اولویت کارهای خود قرار دهیم و با استفاده از علوم جدید شاهد رونق صنایع در استان البرز باشیم.

ربیعی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به هفته پژوهش اظهار داشت: در این هفته دستاوردهای علمی در این استان به نمایش گذاشته می‌شود که گامی مهم در جهت معرفی فعالیت‌های علمی در این استان خواهد بود.

وی با اشاره به وجود مراکز علمی و تحقیقاتی در این استان راه‌اندازی این نمایشگاه را مهم ارزیابی کرد و گفت: برگزاری این نمایشگاه فرصت مناسبی است که فعالیت‌های علمی محققان معرفی شود.

در ادامه این نشست نایب رئیس کمیته اطلاع‌رسانی پژوهش نیز طی سخنانی بر سرمایه‌گذاری‌ها برای توسعه پژوهش و تحقیق تأکید کرد و گفت: سرمایه‌گذاری برای توسعه و انجام تحقیقات و پژوهش‌ها امری مهم محسوب می‌شود و می‌تواند گامی مهم در جهت رشد و توسعه همه‌جانبه باشد.

مهدی اصل‌زعیم تأکید کرد: برای اینکه بتوانیم چرخه‌های تولید و صنعت را بیش از پیش به گردش در بیاوریم لازم است تا سرمایه‌گذاری‌ها در انجام تحقیق و پژوهش بیشتر شود.

وی تأکید کرد: در این راستا ارتباط بین صنعت و دانشگاه نیز راهکاری اساسی و مهم برای تحقق اهداف مورد نظر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار