کد خبر: ۱۳۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶ 17 November 2015
دغدغه های پژوهشی استان البرز و ضرورت توجه به پژوهش در بخش تولید و صنعت با برگزاری همایشی در پردیس کشاورزی دانشگاه تهران با حضور مسئولان و کارشناسان صنعت و پژوهش این استان، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل صنعت معدن وتجارت استان البرز دراین نشست، تاکید کرد: البرز استان علم و فناوری است و باید در هفته پژوهش توانایی های خود را دراین زمینه در معرض نمایش قرار دهد .

رامین ربیعی افزود: صنایع باید پژوهش محور باشند تا بتوانند فعالیت های خود را گسترش دهند بنابراین مقوله مهم پژوهش نیز درصنعت و معدن استان البرز با توجه به ظرفیت های قابل توجه دراین زمینه مورد توجه قرار گرفته است .

وی خاطرنشان کرد: اگر صنعتی پژوهش محور شود و آینده را دربعد تکنولوژی لحاظ کند دچار مشکل نمی شود و این مهم را باید بیش از پیش مورد توجه قرار داد .

ربیعی گفت: براساس گزارش ها هیات های مختلفی در هفته پژوهش از نمایشگاهی که به این منظور برپا می شود بازدید خواهند داشت بنابراین بهترین فرصت برای نمایش توانمندی البرز در تحقیقات است و این استان قطب علم و فناوری را باید توجه جدی به آن داشت .

وی تاکید کرد: نمایشگاه هفته پژوهش نباید دست کم گرفت چراکه این نمایشگاه بیانگر قوت و قدرت البرز در بخش تحقیقات است .

نایب رییس کمیته اطلاع رسانی پژوهش نیز دراین نشست ادامه داد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور باید تمام سرمایه های تخصصی ،علمی را برای سرافرازی هرچه بیشتر ایران اسلامی بکار گرفت .

مهدی اصل زعیم گفت: امروز باید با کمک پژوهش تمام تلاش ها را برای گردش هرچه بیشتر تولید بکار بست و سرمایه های تخصصی و علمی دراین بین نقش مهمی را ایفاء می کنند.

وی خاطرنشان کرد: به پژوهش باید به عنوان یک فرآیند نگاه کرد و با همایش های چهار روزه نباید از این فرصت مغتنم گذر کرد .

این مسئول اضافه کرد:اما دراین بین نباید از هم افزایی دانشگاه و صنعت غافل شد و این دو بخش مهم می توانند در کنار هم زمینه تسهیل گری هرچه بیشتر در عرصه تولید را فراهم کنند.

زعیم، راه توسعه ایران اسلامی را افزایش ثروت ملی بر مدار تولید عنوان کرد و گفت: باید به سمت تولیدی پیش رفت که بدون فروش ذخائر با تولید ایده ها سربلندی هرچه بیشتر را برای کشور فراهم کنیم.

بخشی از برنامه های این همایش به صورت پرسش و پاسخ بود که در آن شماری از فارغ التحصیلان پردیس کشاورزی دانشگاه تهران و فعالان اقتصادی با ایراد سخنرانی بر ارتباط تنگاتنگ بین دانشگاه و صنعت تاکید کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار