سرپرست دادسرای ویژه مبارزه با سرقت، با تأکید بر لزوم وجود عزم ملی برای پیشگیری‌های قضایی گفت:‌ مرخصی سارقان زورگیر و متجاوز به عنف، لغو شده است.
کد خبر: ۱۳۰۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱ 17 November 2015
رضا ابوالحسنی سرپرست دادسرای ویژه مبارزه با سرقت در جمع خبرنگاران در اداره آگاهی شاپور، گفت: دستگیری این افراد حاصل تلاش مأموران نیروی انتظامی بوده است که در این راه، دو نفر از مأموران نیز جان خود را از دست داده‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا این افراد پس از دستگیری به سرعت آزاد می‌شوند و مدت حبس‌شان کم است، گفت: مقدار مجازات سرقت در قانون پیش‌بینی شده است که نهایت آن 5 تا 10 سال است.

ابوالحسنی در پاسخ به سؤالی در خصوص مرخصی ارائه‌شده به سارقان، گفت: مرخصی از زندان حق هر فردی است، ولی دادستان تهران اخیراً دستور کاهش صدور مرخصی را صادر کردند و علی‌الخصوص برای سارقین و متجاوزین به عنف که مرخصی‌های آنها لغو شده است.

سرپرست دادسرای ویژه مبارزه با سرقت تأکید کرد: بخشنامه این موضوع نیز برای تمام مراجع ذی‌ربط ابلاغ شده است.

وی افزود: لازم به ذکر است که محکومان با شرایط خاص و مشخصی به مرخصی می‌روند و به هنگام مرخصی، اسامی آنها به اداره آگاهی اعلام می‌شود تا مورد رصد اداره آگاهی قرار گیرند.

ابوالحسنی با اشاره به مجازات 5 تا 10 سال برای سارقان، گفت: موضوع اصلی در رابطه با کاهش سرقت، آموزش و پیشگیری است، ولی اکنون افرادی هستند که برج 5 از زندان آزاد شده‌اند و برج 6، مجدداً سرقت کرده و بازداشت شده‌اند.

سرپرست دادسرای ویژه مبارزه با سرقت خاطرنشان کرد: سازمان زندان‌ها در خصوص پیشگیری و آموزش زندانیان اقدامات و تلاش لازم را انجام می‌دهند، ولی موضوع پیشگیری از جرم، عزم ملی می‌طلبد.

وی تأکید کرد: مجلس، معاونت حقوقی قوه قضائیه، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و ادارات مختلف باید وارد بحث آموزش و پیشگیری شوند؛ چراکه پیشگیری قضایی عزم ملی می‌خواهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار