ضریح جدید امامزادگان بقعه چهل اختران قم در جوار امامزاده موسی مبرقع(ع) در مراسمی معنوی با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور رونمایی شد.
کد خبر: ۱۲۹۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱ 15 November 2015
به گزارش تابناک قم، این ضریح که شکل و ظاهر آن بسیار شبیه به ضریح حرم مطهر حضرت رقیه(س) است با هزینه‌ای بیش از 220 میلیون تومان ساخته شده که به گفته مدیر مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس حضرت موسی مبرقع(ع) بیش از نیمی از آن را خیرین و بانیان خیراندیش پرداخت کرده‌اند.

آنگونه که حجت‌الاسلام «محسن فاطمیان» می‌گوید، این ضریح پس از گذشت چند سال  از برداشتن ضریح قدیمی چهل اختران قم به کمک مردم و خیران و همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ساخته و نصب شد.

مراسم رسمی رونمایی از این ضریح با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و همچنین مردم و برخی مسئولان استانی در این امامزاده برگزار شد. همزمان صحن امامزاده با 64 تخته فرش 12 و 6 متری مفروش شد که برای خرید آن‌ها از کاشان بیش از 45 میلیون تومان هزینه شده است. مدیر مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس حضرت موسی مبرقع(ع) و چهل اختران به طرح جامع توسعه این مکان مقدس اشاره کرده و گفت: طرح جامع آستان مقدس در قالب 5 هکتار است که در دستور کار مسکن و شهرسازی و شهرداری قم قرار دارد تا پس از تملک خانه‌های اطراف و تخریب آن‌ها مجموعه‌ای شامل مهمانسرا، سالن‌های برگزاری مجالس و پارکینگ ساخته شود.

حجت‌الاسلام فاطمیان افزود: این پروژه چندسالی است که شروع شده و پس از تامین اعتبار به سرانجام مطلوب می‌رسد.

حجت‌الاسلام «علی محمدی»، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این مراسم با بیان این که خداوند متعال را بسیار شاکریم که در عصر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افتخار نوکری و خدمتگزاری آستان اهل بیت(ع) و امامزادگان را به ما عنایت کرده است، اظهار داشت: آنچه ضروری است این که بکوشیم این نوکری ما طعم و رنگی خالصانه داشته و تا پایان استمرار یابد تا به عاقبت به خیری ما بینجامد.

وی با اشاره به این که اهل بیت(ع) و امامزادگان ما در طول قرن‌ها خون دل خوردند تا اسلام و مکتب به دست ما برسد و ما با قرآن و معارف الهی به خوبی آشنا شویم، گفت: این دین و مکتب به سادگی به دست ما نرسیده که به سادگی نسبت به آن خدای ناکرده کم توجه یا بی‌توجه باشیم؛ بلکه خون‌ها خورده شده و سختی‌ها و مرارت‌های زیادی پای آن کشیده شده است.

حجت‌الاسلام محمدی ضمن تقدیر از همه مسئولان و خیرین و مردم استان قم در توسعه امامزادگان به ویژه امامزاده واجب التعظیم حضرت موسی مبرقع (ع) و چهل اختران افزود: خدمت به امامزادگان خدمت به قرآن و اهل بیت(ع) است و هر کس قدمی در راه توسعه و آبادانی این اماکن و بقاع متبرکه بردارد، نزد پروردگار اجر فراوانی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم نیز با اشاره به عمق عشق و ارادت وصف ناپذیر مردم قم در خدمتگزاری به خاندان عصمت و طهارت، ابراز داشت: در سال‌های اخیر بیش از 13 میلیارد ریال کمک مالی از سوی خیرین و بانیان خیر در استان قم در رابطه با امامزادگان و بقاع متبرکه جذب و جمع آوری شده است.

وی توفیق خدمتگزاری به اهل بیت(ع) و امامزادگان را بالاترین افتخار دانست و افزود: ما باید قدر نعمت خدمتگزاری و نوکری در خانه اهل بیت(ع) را بدانیم و بکوشیم که در راستای عملی کردن خواسته مقام معظم رهبری، هر چه بیشتر و بهتر امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی تبدیل شوند.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار