معاون متوسطه آموزش و پرورش استان یزد گفت: شرایط جذب استعدادهای برتر دانش‌آموزی در داخل استان نسبت به گذشته بهتر شده است.
کد خبر: ۱۲۸۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲ 12 November 2015

به گزارش تابناک یزد،محمود زارع در نشست خبری هفتمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی اظهار داشت: این مسابقات با هدف راه‌اندازی نهضت شناسایی استعدادهای برتر اجرا می‌شود و هر سال نیز به دنبال برگزاری این مسابقات، دانش‌آموزان خلاق و دارای استعدادهای برتر شناسایی می‌شوند.

وی عنوان کرد: نباید به خاطر اینکه دانش‌آموزان خلاق، باهوش و مستعد به دنبال برگزاری این مسابقات شناسایی و توسط سایر کشورها جذب می‌شوند، دست از کار و فعالیت علمی بکشیم، بلکه باید شرایطی فراهم کنیم که دانش‌آموزان دلیلی برای مهاجرت نداشته باشند و آنچه می‌خواهند در استان و کشور خودمان برای‌شان فراهم باشد.

زارع خاطر نشان کرد: اگر تاریخ ایران را در طول هزار سال گذشته مرور کنیم، هیچ افتخاری به جز کشورگشایی پادشاهان نداشته‌ایم و علم در کشور ما در برخی دوره‌ها کاملا متوقف بوده و در برخی دوره‌ها نیز پیشرفت بسیار کندی داشته است.

وی عنوان کرد: بعد از انقلاب اسلامی، تحولاتی در حوزه علمی کشور به تدریج در حال انجام است، اما این تحولات آرام‌آرام است و به یکباره نمی‌توان انتظار معجزه داشت، به همین دلیل نیز هر سال تعدادی از استعدادها به خارج از کشور رفته‌اند و به قول معروف فرار مغزها رخ داده است.

معاون متوسطه ‌آموزش و پرورش استان یزد تاکید کرد: خوشبختانه از حدود یک دهه پیش، تولید علم سرعت شتابنده‌ای گرفته است، به نحوی که امروز متوسط سن دانشمندان هسته‌ای کشور ما 27 سال است و اگر شرایط به همین شکل پیش برود، فرزندان و دانش‌آموزان ما دیگر تمایلی به خروج از مرزها و استان خود نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود که دیگر کسی رغبتی به خروج از کشور برای ارائه ایده‌های خود نداشته باشد و در داخل کشور و استان شرایط مطلوب برای افراد فراهم باشد.

زارع عنوان کرد: امروز مرز جغرافیایی علم و دانش برداشته شده و نمی‌توان این حرکت را متوقف کرد و ما نیز در استان یزد و در سطح کشور باید در راستای شناسایی استعدادهای خود اقدام کرده و این استعدادها را مورد توجه و حمایت قرار دهیم.

به گزارش فارس، هفتمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی 28 و 29 آبان‌ماه جاری در دانشگاه یزد به همت پارک علم و فناوری یزد با حضور بیش از 800 دانش‌آموز برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار