کد خبر: ۱۲۶۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶ 09 November 2015

همزمان با روز ملی کیفیت طی مراسمی با حضور مسئولان موسسه سرم سازی رازی آزمایشگاه کالیبراسیون موسسه رازی راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،همزمان با روز ملی کیفیت طی مراسمی با حضور مسئولان موسسه سرم سازی رازی آزمایشگاه کالیبراسیون موسسه رازی راه‌اندازی شد.

این آزمایشگاه با هدف کنترل صحت و دقت وسایل اندازه‌گیری و تجهیزات مستقر در بخش‌های مختلف این موسسه و همچنین به منظور ارتقای کیفیت فرآیند تولید ظهر امروز راه‌اندازی شد.

در حاشیه مراسم افتتاح آزمایشگاه کالیبراسیون، علی اسحاقی معاون تضمین کیفیت موسسه سرم سازی رازی اظهار داشت: در این آزمایشگاه کمیت‌های دما، جرم، فشار، حجم و دور تحت کالیبراسیون یا واسنجی قرار می‌گیرد که سنجش دقیق این کمیت‌ها در فرآیند تولید فرآورده‌ها، منجر به ارتقای کیفیت محصول نهایی می‌شود.

به گفته وی بر اساس مقررات جی ام پی ( استاندارد جهانی تضمین و تایید کیفیت محصول) و سازمان دامپزشکی، دستگاه‌هایی که در فرآیند تولید از آنها استفاده می‌شود، به منظور اطمینان از تطابق اندازه‌گیری‌های انجام شده با استانداردهای جهانی تحت کالیبراسیون قرار می‌گیرند.

معاون تضمین کیفیت موسسه سرم سازی رازی افزود: کالیبراسیون در استاندارد ملی ایران به "مقایسه ابزار دقیق با یک مرجع استاندارد آزمایشگاهی در شرایط استاندارد، جهت اطمینان از دقت و سلامت آن و تعیین میزان خطای این وسیله نسبت به آن استاندارد و تنظیم آن در مقایسه با استاندارد" اطلاق می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار