سنگینی هوای وارونه روی سر مردم شهر؛
تابناک: که برخلاف دیگر مسئولان استانی، این بار شهردار اصفهان از موضع مطالبه‌گر و با لحنی انتقادی از روند رو به رشد بیماریهای تنفسی و ریوی و مرگ‌های رو به فزونی اصفهانی‌ها در اثر سرطان و انواع بیماری‌ها، گلایه کرده است.
کد خبر: ۱۲۵۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹ 08 November 2015
به گزارش تابناک اصفهان، تیغ آلودگی‌ها روی گردن اصفهانی‌ها گذاشته شده است. از سرطان تا ام اس و انواع بیماری‌های تنفسی و قلبی همه و همه سبب شده تا علاوه بر اینکه اصفهانی‌ها نسبت به سال‌های گذشته بیشتر راهی مراکز درمانی شوند، آمار رفت و برنگشتنشان به باغ رضوان هم رشد یابد!!.

آلودگی هوا در اصفهان که گلوی شهر را خفت کرده است و دیگر نمیگذارد چهارباغ و مردم شهر چهارباغ به راحتی نفس بکشند و آب خوش از گلویشان پایین برود، نه تنها معضل اصفهان بلکه درد بزرگ اصفهان شده است.

دردی که طبیب و دارویش مشخص است اما همت‌ها برای نجات اصفهانی‌ها از این همه مرگ‌های تدریجی هنوز به ابتکار عمل نرسیده است!!.

معصومه ابتکار را یکی از دولت‌زنانی می‌توان دانست که با آغاز به کار دولت روحانی شاید بیشترین سفرهای استانی را به اصفهان داشته است اما با این وجود، خروجی این سفرها نه توانسته زاینده رود را جریان دائمی بخشد و نه نفس‌های سنگین مردم اصفهان را از آلودگی هوا، راحت سازد.

این دردهای مردم اصفهان که کمتر با زبان هشدار به گوش دولتمردان روحانی رسیده بود، هفته گذشته و با بیانی صریح و منتقدانه از زبان شهردار اصفهان خطاب به ابتکار مطرح شد.

هرچند جلسه مسئولان اصفهان در شورای اداری استان اصفهان با حضور ابتکار به صورت غیرعلنی برگزار شده بود اما شنیده‌ها حاکی از این بود که برخلاف دیگر مسئولان استانی، این بار شهردار اصفهان از موضع مطالبه‌گر و با لحنی انتقادی از روند رو به رشد بیماریهای تنفسی و ریوی و مرگ‌های رو به فزونی اصفهانی‌ها در اثر سرطان و انواع بیماری‌ها، گلایه کرده و خواستار پیگیری وضعیت آلاینده های شهر اصفهان از سوی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور شده است.
جمالی نژاد دراین جلسه از ارسال صدها نامه به تهران برای بررسی وضعیت پرداخت عوارض آلایندگی صنایع و بی جوان ماندن نامه ها گلایه کرده و گفته است که این نامه تنها منتظر یک امضای شماست اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

شهردار اصفهان عوارض آلایندگی صنایع را به خون‌بهای مردم اصفهان تشبیه کرده است و گفته چرا اراده ای در دولت برای رسیدگی به این نامه‌ها و درخواست‌ها وجود ندارد؟!.

متاسفانه نه تنها ابتکار در آن جلسه از جواب دادن به این مطالبات شانه خالی کرده است بلکه با گذشت حدود یک هفته از این جلسه و درخواست‌های مسئولان اصفهان برای رسیدگی به وضعیت بحرانی هوای اصفهان، هیچ گونه اقدام عملی در این خصوص صورت نگرفته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار